Backpacken door Thailand: De route

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Youri.K
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: donderdag 02 juni 2016, 11:24

Backpacken door Thailand: De route

#1 Bericht door Youri.K » vrijdag 03 juni 2016, 13:09

Hallo,

Ik zou graag wat feedback over de geplande route willen hebben. Wij gaan met z’n vieren voor 2 weken naar Thailand. Na het boeken kwamen wij er achter dat het misschien wel kort was, maar willen zoveel mogelijk meemaken in de 2 weken.

Hier de route:
8 juli – Vliegen naar Bangkok
9 juli – Aankomst Bangkok (8:30) (Tips voor verblijf?)
10 juli – Bangkok
11 juli – Dag trip Kanchanaburi vanuit Bangkok
12 juli – Vliegen Bangkok – Phuket
13 juli – Dag trip Phang Nga Bay vanuit Phuket
14 juli – Phuket naar Koh Phi Phi
15 juli – Koh Phi Phi naar Phuket
16 juli – Richting Kao Sok National Park
17 juli – Kao Sok
18 juli – Kao Sok naar ferrypoint Sarut Thani naar Koh Tao (Via de eilanden)
19 juli – Koh Tao
20 juli – Koh Tao (PADI proefduiken, goede opties?)
21 juli – Full Moon Party op Koh Pangnan
22 juli – Koh Tao
23 juli – Terug richting Bangkok vanaf Koh Tao (Best optie? Bus/trein?)
24 juli – Vlucht terug naar NL (10:00)

Ik hoor graag de tips en feedback, Desnoods in een ander geschikt topic.

peter westerbaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 09 augustus 2013, 11:24

Re: Backpacken door Thailand: De route

#2 Bericht door peter westerbaan » vrijdag 03 juni 2016, 14:19

Hoi Youri,
Leuke route hoor. Wat betreft hotel in Bangkok: ik zit daar graag in New Siam-2. Goed geleid hotel. Eenvoudige ,nette kamers, vlakbij de rivier met bootvervoer en op loopafstand van het Koninklijk Paleis. Kamer kost 840 b, heel voordelig. Vlak achter Khao San, met vele leuke restaurantjes, maar zonder de overlast daarvan. Boeken via hun eigen site.
Kanchanaburi is een van mijn lievelingsbestemmingen, maar voor één enkele dag zou ik het niet doen. Je bent toch al gauw 3 -3 1/2 uur onderweg (eerst naar victory monument en dan 2-2 1/2 uur met minibus). En dan weer terug... Zou ik voor een andere keer bewaren.Je moet daar toch wel tijd hebben om de begraafplaatsen, het museum en de brug te bezoeken en de treinrit naar Krasae te maken over de historische spoorlijn.
Als je in Khao Sok bent, dan zeker de trip naar het stuwmeer maken, heel bijzonder.
Koop tijdig kaartjes voor de ferry naar Ko Tao en Ko Phangnan. Rond het pillenfestijn de full moon zijn de boten vaak uitverkocht. Ik geloof dat je kaartjes via internet kunt kopen.Ik duik zelf niet, maar heb begrepen dat Ko Tao een echt duikparadijs is. Wel beetje kermis hoor. De Oostkust is veel mooier en rustiger, maar daar zijn ook veel minder duikfaciliteiten.
Veel plezier !

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”