3 weekse honeymoon

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
MAWI
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: woensdag 20 april 2016, 15:52

3 weekse honeymoon

#1 Bericht door MAWI » dinsdag 26 april 2016, 13:07

Hello,

Onze huwelijksreis wordt een 3 weekse backpack tour door Thailand.
Wij zijn echt liefhebbers van de natuur (jungle), avontuur en de eilandjes.
Steden trekken we best wel maar niet langer dan 2 dagen.
Tempel in, tempel uit is ook niet echt onze eerste gedachte als we aan deze reis denken.
Tot nu toe een schematje gemaakt en ziet er als volgt uit :

2 juni - vlucht amsterdam - Bangkok
3 juni - sochtends aankomst Bangkok
4 juni - Bangkok
5 juni - Bangkok - khao yai
6 juni - Khao Yai
7 juni - Khao Yai - Kanchanaburi
8 juni - Kanchanaburi (Erawan watervallen)
9 juni - Kanchanaburi (bridge over river kwai, museum enz.)
10 juni - Kanchanaburi -> Chiang Mai
11 juni - Chiang Mai
12 juni - Chiang Mai -> Kao Sok
13 juni - Kao Sok
14 juni - Kao Sok
15 juni - Kao Sok -> Ko Tao
16 juni - Ko Tao
17 juni - Ko Tao
18 juni - Ko Tao
19 juni - Ko Tao -> Ko Phangan ( fullmoon party )
20 juni - Ko Phangan
21 juni - Ko Phangan
22 juni - Ko Phangan -> Bangkok
23 juni - Bangkok
24 juni - Bangkok - amsterdam

Hetgeen wat al geboekt is zijn de eerste overnachtingen in Bangkok en de overnachtingen op Koh Phangan (dit ivm fullmoonparty).
Waar wij nog niet tevreden over ben zijn is het gedeelte na kanchanaburi, gezien wij geen stadsmensen zijn en de reis erheen best pittig is weet ik niet of het de moeite waard is om naar Chiang Mai te gaan.
Zijn er betere opties voor ons of is het echt aan te raden om naar Chiang Mai te gaan.
We zouden, als het weer het toelaat, ook heel graag naar Krabi (koh phi phi) gaan. Aangezien het dan regenseizoen is gaan we dit niet van te voren boeken.
Op of aanmerkingen....graag.
Het wordt onze eerste reis richting Azie, wel al ervaring met op de 'bonnefooi' reizen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 3 weekse honeymoon

#2 Bericht door prajak » dinsdag 26 april 2016, 14:10

Chiang Mai zou ik of langer maken, of afstrepen. Wat je nu van plan bent betekent meer reizen naar en van dan in CM zijn. Dat is zonde van de vakantie, en ook zonde voor die regio waar je gerust weken kunt doorbrengen. Misschien iets voor een volgende reis?

MAWI
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: woensdag 20 april 2016, 15:52

Re: 3 weekse honeymoon

#3 Bericht door MAWI » dinsdag 26 april 2016, 15:02

Dan denk ik dat we idd Chiang Mai gaan laten vallen. Hoe jammer ook, maar we willen geen gehaast.
Leuke ideeën om deze dagen op te vullen ?

En hoe zit het verder met vervoer bijvoorbeeld ? Ik heb gelezen dat we vanuit Bangkok ( ons hotel zit vlakbij KSR ) met de bus naar khao yai kunnen gaan...Maar vanaf waar rijd deze bus.

Dan khao yai zelf. Er zijn volgens mij 2 ingangen in het park. Noord en zuid zijde. Waar zitten de leuke hotelletjes en leuke guides.

peter westerbaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 09 augustus 2013, 11:24

Re: 3 weekse honeymoon

#4 Bericht door peter westerbaan » woensdag 27 april 2016, 14:07

Hoi,
De hotelletjes voor Khao Yai zitten allemaal aan de Thanon Thanarat, vanaf Pak Chong naar Moo Si. Grote prijsverschillen, dus even geduld bij het zoeken, hoe dichterbij het park, hoe duurder. Koop bloedzuigersokken in het visitorspark, vooral in de natte tijd! Elk hotel regelt gids met auto om je naar en door het park te brengen.
Als alternatief voor Chiang Mai kun je ook aan Petchaburi denken, heel mooie plaats met Paleis op heuvel, grotten vol met gouden Boeddabeelden en honderden apen gewoon op de straat. Leuke binnenstad. Niet erg toeristisch en echt leuk voor paar dagen en helemaal op de route naar het zuiden. Vanuit Kanchanaburi is er genoeg busvervoer (meestal via Ratchaburi) Vanuit Petchaburi kun je dan de trein naar het zuiden (Chumpon)nemen. Wel paar dagen van te voren boeken. Denk eraan de de boot naar Ko Phangan enkele dagen, soms al 5 dagen, voor het "volle maan-pillenfestival" uitverkocht is.
Veel plezier!
Peter

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: 3 weekse honeymoon

#5 Bericht door Arietwee » woensdag 27 april 2016, 17:42

Sla CM dan over en doe 3 dagen Ao nang (krabi). Heel mooi.

MAWI
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: woensdag 20 april 2016, 15:52

Re: 3 weekse honeymoon

#6 Bericht door MAWI » vrijdag 29 april 2016, 12:02

peter westerbaan schreef:Hoi,
De hotelletjes voor Khao Yai zitten allemaal aan de Thanon Thanarat, vanaf Pak Chong naar Moo Si. Grote prijsverschillen, dus even geduld bij het zoeken, hoe dichterbij het park, hoe duurder. Koop bloedzuigersokken in het visitorspark, vooral in de natte tijd! Elk hotel regelt gids met auto om je naar en door het park te brengen.
Als alternatief voor Chiang Mai kun je ook aan Petchaburi denken, heel mooie plaats met Paleis op heuvel, grotten vol met gouden Boeddabeelden en honderden apen gewoon op de straat. Leuke binnenstad. Niet erg toeristisch en echt leuk voor paar dagen en helemaal op de route naar het zuiden. Vanuit Kanchanaburi is er genoeg busvervoer (meestal via Ratchaburi) Vanuit Petchaburi kun je dan de trein naar het zuiden (Chumpon)nemen. Wel paar dagen van te voren boeken. Denk eraan de de boot naar Ko Phangan enkele dagen, soms al 5 dagen, voor het "volle maan-pillenfestival" uitverkocht is.
Veel plezier!
Peter

Waauw thanks voor je antwoord...
dus als ik het goed begrijp pak ik (ergens) in Bangkok een taxibusje naar pak chong. Is dus noordingang van het park en daar gewoon een hotelletje zoeken.
Petchaburi ipv chiang mai lijkt me een goed alternatief ja. Zijn er nog meer opties ??
Zo'n treinkaartje of kaartje voor de boot naar Koh Pangan, hoe kom ik daaraan ? zijn die al ergens in bangkok te koop of moet ik die hier in nederland al reserveren/kopen ?

MAWI
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: woensdag 20 april 2016, 15:52

Re: 3 weekse honeymoon

#7 Bericht door MAWI » vrijdag 29 april 2016, 12:04

Arietwee schreef:Sla CM dan over en doe 3 dagen Ao nang (krabi). Heel mooi.

Krabi zouden wij heel graag heen willen, vooral de eilandjes. Maar ivm het regenseizoen dachten wij dat we vooral de kant van de Andamanzee moesten overslaan??

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: 3 weekse honeymoon

#8 Bericht door Arietwee » zaterdag 30 april 2016, 14:27

Ja klopt. Maar mocht het weer tegen zitten sla je het over en ga je een paar dagen naar samui. Rustig die tijd en kan je leuk met een brommertje het eiland rond.

Maar Stevenl moet eigenlijk even reageren, die weet er veel meer van.

peter westerbaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 09 augustus 2013, 11:24

Re: 3 weekse honeymoon

#9 Bericht door peter westerbaan » zaterdag 30 april 2016, 18:32

Hoi Mawi, ben ik weer: 1)Om naar khao Jay te komen, zou je eerst vanuit Bangkok de trein naar Pak Chong (een halte voor Khorat )kunnen nemen. Vandaar zou je eventueel taxi naar Moo Si kunnen nemen, anders wordt het wel erg duur.2) Een alternatief voor Petchaburi vanuit Kanchanaburi is Sangkla(buri), ligt ten noorden van Kanchanaburi aan een schitterend stuwmeer. Dit is het gebied van de Mons, uit Birma gevlucht, die daar ook een enorme houten brug hebben gebouwd.Mooie omgeving . In het weekend wel oppassen, en is weinig accomodatie en die zit dan vaak vol. 3. De boot naar Ko Panggnan vanuit Chumpon (of eventueel Surat, maar dat lijkt me onhandig voor jullie) is inderdaad te boeken via www.ferrysamui.com
Nogmaals een fantastische honeymoon!!
Peter

MAWI
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: woensdag 20 april 2016, 15:52

Re: 3 weekse honeymoon

#10 Bericht door MAWI » dinsdag 03 mei 2016, 08:16

Arietwee schreef:Ja klopt. Maar mocht het weer tegen zitten sla je het over en ga je een paar dagen naar samui. Rustig die tijd en kan je leuk met een brommertje het eiland rond.

Maar Stevenl moet eigenlijk even reageren, die weet er veel meer van.

Ja als het weer idd tegenzit blijven we lekker aan de kant van de Thaise golf. We hadden dan een dag of 4 Koh Tao (en zoiezo nog paar dagen Koh Panghan) in gedachten omdat wij graag nog willen gaan duiken en relaxen op een eiland. Misschien idd nog brommertje aldaar huren en beetje rondrijden.

MAWI
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: woensdag 20 april 2016, 15:52

Re: 3 weekse honeymoon

#11 Bericht door MAWI » dinsdag 03 mei 2016, 08:26

peter westerbaan schreef:Hoi Mawi, ben ik weer: 1)Om naar khao Jay te komen, zou je eerst vanuit Bangkok de trein naar Pak Chong (een halte voor Khorat )kunnen nemen. Vandaar zou je eventueel taxi naar Moo Si kunnen nemen, anders wordt het wel erg duur.2) Een alternatief voor Petchaburi vanuit Kanchanaburi is Sangkla(buri), ligt ten noorden van Kanchanaburi aan een schitterend stuwmeer. Dit is het gebied van de Mons, uit Birma gevlucht, die daar ook een enorme houten brug hebben gebouwd.Mooie omgeving . In het weekend wel oppassen, en is weinig accomodatie en die zit dan vaak vol. 3. De boot naar Ko Panggnan vanuit Chumpon (of eventueel Surat, maar dat lijkt me onhandig voor jullie) is inderdaad te boeken via http://www.ferrysamui.com
Nogmaals een fantastische honeymoon!!
Peter

Wederom..Waauw thanks voor je uitgebreide antwoord !

Heb even gegoogled op Sangkla en dat ziet er echt gaaf uit. Ik denk dat wij terplekke in Kanchanaburi gaan beslissen waar we op dat moment zin in hebben, of dus Petchaburi of Sangkla. Aangezien het geen hoogseizoen is (toch ?) lijkt het me dat vooraf boeken niet nodig is.
Route naar Khao Jay lijkt me helemaal top, hebben we gelijk een treinreisje te pakken wat de belevenis alleen al waard is.
De boot naar Koh Panghan word nog wat lastiger, aangezien we die dagen ervoor niet zeker weten waar we zitten is dat nog niet verstandig om nu al een bootreisje te boeken. De bedoeling is dat we de dagen ervoor op Koh Tao zitten. Maar mocht het weer in Krabi meevallen zitten we misschien daar wel.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: 3 weekse honeymoon

#12 Bericht door Arietwee » dinsdag 03 mei 2016, 11:49

Alleen die full moon zal wel druk zijn, verder is het laag laag seizoen. Niks boeken. En hou het weer in de gaten.

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=83699

http://www.windguru.cz/nl/index.php?sc= ... sty=m_menu

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”