Ben je goed verzekerd?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Ben je goed verzekerd?

#1 Bericht door prajak » zondag 06 maart 2016, 07:12

Ben je goed verzekerd?

Wie heeft niet ooit in zo’n watertaxi gezeten? Ze varen door Bangkok op de grote rivier maar ook in de khlongs, de kanalen. Ze hebben altijd immense haast en zitten in spitsuur volgepropt.

Nu is er deze link:
http://www.bangkokpost.com/news/general ... re-than-60

Nabij Wat Thepleela, niet ver van The Mall Shoppingcentre, ontplofte de boot toen ie net aanmeerde aan de pier. Wat ontplofte is niet direct bekend gemaakt: motor, gasleiding of gastank, maar er ontplofte wat. Het zijn dieselmotoren die ook op LNG (LPG) lopen en natuurlijk wordt die soort nu direct verboden.

Gewonden kunnen uit de verzekering max 15.000 baht krijgen voor medische kosten, en raak je invalide dan max 100.000 baht.

Daar kun je net een stel pleisters voor kopen of een rollator en heb je meer kosten, ga maar procederen tegen ... ja, tegen wie eigenlijk? De controleurs zullen graag opschrijven dat bij de laatste inspectie alle OK was en dat vermoedelijk kaboutertjes aan de gasleiding hebben zitten peuteren....

Vandaar mijn vraag: ben je goed verzekerd?

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Ben je goed verzekerd?

#2 Bericht door Hua Thale » zondag 06 maart 2016, 07:45

Denk dat je insteek verkeerd is.
Zijn dat soort transport bedrijven verzekerd en ja voor hoeveel zou de vraag moeten zijn.
Kan het wel raden natuurlijk NIET en procederen heeft geen nut want ook 'thuis' hebben wij niks.

De maatschappij die die tanks levert en monteert heeft in een ander Engelstalig dagblad de mening dat hun geen blaam treft.

In mijn gedachtegang moet je er in Thailand gewoon rekening mee houden dat je binnen een sec. door vele redenen plotsklap invalide bent of langdurig zwaar in de problemen en financieel naar de jeweetwel bent of je levenspatroon dusdanig aan moet passen dat de lol er af is.
Verzekeren voor dit soort ongein is denk ik niet op te hoesten op je ziekenzorg na dan en die is vaak al ietsje te veel van het goede voor veel buitenlanders.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ben je goed verzekerd?

#3 Bericht door prajak » zondag 06 maart 2016, 10:16

"...Zijn dat soort transport bedrijven verzekerd en ja voor hoeveel zou de vraag moeten zijn...."

Ja, en voor de bedragen die ik noemde. En als dat niet klopt dan klopt dat niet in commissie.

Vandaar mijn vraag: ben je goed verzekerd als je aan boord stapt. Ben je zelf ook verzekerd dan dekt jouw zorgpolis alle kosten minus wat je van derden krijgt. Ben je zelf niet verzekerd dan is er net nog een pleister voor je, en een potje jodium.....

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Ben je goed verzekerd?

#4 Bericht door Hua Thale » zondag 06 maart 2016, 10:43

Had het over buitenlanders die hier wonen.
Geen verzekering zoals zo vele en je happy in Thailand leven is over zoals je zelf al vermeld.
15.000 Baht is net genoeg voor paar dagen hospital en wat medicijnen moet je nog niet in bijvoorbeeld een Bangkokhospital verblijven.
Helaas ken ik er al zat die niks hebben 'Heb toch nooit wat' ja zelfs een simpele ongevallen bromfiets verzekering A 4000 Baht is niet nodig want ja 'nooit echt nooit wat gehad'.

Als toerist wat ik ook vele jaren ben geweest werkt het anders lijk mij.
Doorlopende reisverzekering had ik altijd voor die vaak twee keer vakantie en soms gewoon over de grens.
Prijs kon de pret niet drukken dacht 2007 iets van 150 Euro per jaar bij meneer Rabo en die was goed kwa dekking.

Ga je zonder ben je een levensgrote dombo voordeel is als Nederlandse toerist natuurlijk dat mocht je langdurig in de lappenmand komen het sociale vangnet er toch altijd is.
Ja ga maar piepen dat het geld kost of misschien toch maar niet
.
Ziektewet is een jaar WAO vervolg etcetera uiteraard met uitkering gebaseerd op je verdienste daarvoor toen.
Of zijn de tijden gruwelijk omgegooid 8-)

Mochten die 15.000 bij ongeval 100.000 invalide of nog een beetje meer Bahtjes bij overlijden de vastgestelde bedragen zijn is het een diep droevige regeling maar zou zomaar kunnen kloppen.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ben je goed verzekerd?

#5 Bericht door prajak » zondag 06 maart 2016, 10:51

"...Had het over buitenlanders die hier wonen...."

Ik ook. Maar da's geen reden NIET in een lokaal vervoermiddel te stappen hoor. Je zult toch van A naar B moeten......

Ik denk dat de vele Thais hetzij een zorgeloosheid van jewelste aan de dag leggen, dan wel leven met een blik van 'Ik heb er geen geld voor en god zorgt voor ons allen...'. Daarom zet ook mijn vrouw geen helm op als ze naar de tempel wil al komt ze er achter dat ze dan maar gaat lopen; ze komt zonder helm niet op de scooter en niet in de auto zonder de riem om.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Ben je goed verzekerd?

#6 Bericht door Hua Thale » zondag 06 maart 2016, 11:08

Ik 'brommer' fiets en rij in de auto al naar gelang Prajak.
Mocht openbaar vervoer nodig zijn wat soms makkelijker is doe ik dat ook zonder vrees.
Lees hier wel eens berichten van leden die dat uit veiligheid gedeeltelijk niet doen of zich periodiek 'opsluiten' met feestdagen.
Zie het als iets wat je niet moet doen.
Te oud een dus voorzichtig goede reden.
Zowiezo oplettend altijd goede reden en schaam je niet dan om te zeggen sla deze rit even over of er wat van te zeggen.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Ben je goed verzekerd?

#7 Bericht door Ben » zondag 06 maart 2016, 22:28

De Thaise minister van transport heeft DE oplossing ! :giggle: i.p.v voor uit te denken denkt hij terug
om maar weer naar de stinkende diesel over te gaan . [|(


http://nos.nl/artikel/2090758-60-gewond ... ngkok.html

[quote]De onderminister van Transport heeft het bedrijf, dat zeventig boten in de vaart heeft, opgedragen over te stappen op diesel.[/quote]

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”