Onder een bus zitten wielen.....

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Onder een bus zitten wielen.....

#1 Bericht door prajak » maandag 29 februari 2016, 06:24

Onder een bus zitten wielen.....

En met wielen kom je verder dan met een vliegtuig. Een simpele constatering van een Thaise expert op het gebied van lokaal vervoer, mevrouw de CEO van Nakhon Chai Air, een bus- en taxibedrijf dat zich toelegt op het luxe busvervoer van Bangkok naar het noorden en noordoosten.

Kai en junior nemen de bus ook naar en van Bangkok en op die afstand is de reisduur twee keer zolang, 8 uur bus, 4 uur vliegtuig, maar stel dat je niet hartje Bangkok moet zijn maar 15 km eerder wil uitstappen langs de autobaan, dan kost vliegtuig + lokaal vervoer bijna net zo lang als de bus.

Vier uur vliegtuig? Nou, als ik alles tel, een uur naar Udon, een uur inchecktijd, een uur vliegen, een half uur voor ik de luchthaven uit ben en dan naar bus- of skytrain, is samen vier uur.

Nakhon Chai Air

Dat is een grote speler die de druk voelt van low cost vliegen en daarop inspeelt met service aan boord van de bus naar het noorden en noordoosten.

De nieuwste bussen, gewone en ‘anderhalfdeks’ (want dubbeldekkers zijn/worden verboden hier) met first class en dat is met eten, en goldclass en die heeft ook nog meer beenruimte en ‘luie’ stoelen. Tel daarbij het verschil in ritprijs, bus 800 baht, vliegtuig snel het dubbele, en je biedt in een volle markt een goed product aan.

Ik vlieg ook alleen als ik er snel wil zijn; anders neem ik gewoon de dagbus, dan zie je ook nog wat van land en volk.

Taxi

Nakhon Chai Air heeft ook een taxidienst en gaat die uitbreiden van 300 naar 500 auto’s en die bestel je met een app. Zie je wel, ik moet toch ook eens aan zo’n ‘wrijfding’, kan ik onderweg ook foto’s mee maken. Kai en junior hebben al zo’n ding, ik loop onderhand hopeloos achter met mijn kl@terige Nokia uit 1916.......

Lees een leuk artikel over goed ondernemen; met foto’s:
http://www.bangkokpost.com/business/tou ... on-the-bus

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”