Opzet 3 weken Thailand

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Haasje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 24 februari 2016, 17:33

Opzet 3 weken Thailand

#1 Bericht door Haasje » woensdag 24 februari 2016, 22:23

Hoi allemaal!

Wat fijn zo'n forum, heb al veel gelezen en adviezen opgedaan! Wij willen in juli zo'n 2 weken gaan rondrekken en 1 week afsluiten aan het strand met onze 2 tieners. Het liefst gaan wij op de bonnefooi maar na veel lezen denk ik dat het toch verstandiger is om het een en ander vast te leggen. Het liefst zouden wij alles wel willen zien maar dat gaat helaas niet...wij hebben een opzetje gemaakt, graag hoor ik van jullie of dit haalbaar is:

1. Ams-Bkk
2. Aankomst BKK
3. BKK
4. BKK
5. BKK-River Kwai Jungle Rafts (met trein)
6. River Kwai Jungle Rafts
7. River Kwai Jungle Rafts
8. River Kwai Jungle Rafts - BKK - Ayutthaya
9. Ayutthaya - nachttrein naar Chiang Mai
10. Chiang Mai
11. Chiang Mai
12. Chiang Mai - vliegen naar Suratthani - bus naar Khao Sok
13. Khao Sok Lake tour
14. Khao Sok Lake tour
15. Khao Sok - bus/ferry naar Koh Samui
16. Koh Samui
17. Koh Samui
18. Koh Samui
19. Koh Samui
20. Koh Samui
21. Koh Samui
22. Koh Samui
23. Koh Samui - vliegen naar BKK (hotel op luchthaven)
24. BKK - Ams

Graag jullie advies en alvast bedankt!!

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Opzet 3 weken Thailand

#2 Bericht door Jim » donderdag 25 februari 2016, 15:51

iets te veel bangkok in het begin (ik zou wat van die dagen bkk aan het eind van de trip doen), maar voor de rest ziet het er wel ok uit.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Haasje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 24 februari 2016, 17:33

Re: Opzet 3 weken Thailand

#3 Bericht door Haasje » vrijdag 26 februari 2016, 10:18

Dank je wel voor je antwoord!! Daar twijfelde ik zelf idd ook al aan...ga het in de groep gooien!!
Nog 1 twijfel: is Chiang Mai de moeite waard zo of wordt het te druk in te weinig tijd?? Wil niet het gevoel hebben dat wij alles gezien moeten hebben, maar eigenlijk niets echt gezien hebben zeg maar...

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Opzet 3 weken Thailand

#4 Bericht door printen44 » vrijdag 26 februari 2016, 11:12

Waarom met de nachttrein naar Chiang Mai? Die heeft vaak vertraging en met het vliegtuig ben je er in een uur. Het scheelt bijna een dag. En met de nachttrein zie je weinig van de mooie natuur, zeker vanaf Den Chai.

De gemiddelde vertraging van die nachttrein is drie uur, met uitschieters van zes uur vertraging.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Opzet 3 weken Thailand

#5 Bericht door Jim » vrijdag 26 februari 2016, 23:45

in chiang mai en omgeving is erg veel te doen en te zien, dus die zou ik zeker wel mee pakken.
je houdt dan ook een mooie mix van natuur, cultuur en strand.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Opzet 3 weken Thailand

#6 Bericht door pong » zaterdag 27 februari 2016, 07:21

a.BKK wat langer beter aan einde reis plannen-heb je buffertijd voor evt. vertraging/malheur EN je bent wat meer gewend aan de oplichterstrucs die alle nieuwkomers zullen overvallen
b.dag4+7. vergeet die trein-tenzij het zo echt enorm om die ''ervaring;'; zou gaan. Totaal niet gechikt om naar die rafts te komen. Wat je 3 dagen op die rafts zou moeten doen? Geen idee. Neem bestelde taxi of de minibus. Vanaf Kan naar Ayut gaan ook minivans, speciaal voor de toerist-scheelt weer wat trafficjams in deze grote stad (waar ik nu in Happyland zit)
c. VAN Sam naar BKK kan je directo vliegen-en erg duur-met BKKair (plus nog extra nooit genoemde airporttax voor hun eigen privaat airport Samui) OF goedkoper, maar langduriger, met ferry+bus combo naar vastelandairport (bvb Surat) en dan zo'n prijsbokser-die gaan naar DMK=Don Muang, de oude airport. bvb bij AirAsia kan je dat in 1 boken, online. Vergeet NOK maar ff, want die zit momenteel diep in de troubles-al kan dat in 2-3 weken weer helemaal over zijn.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Opzet 3 weken Thailand

#7 Bericht door stevenl » zaterdag 27 februari 2016, 07:49

Veel goede antwoorden al waar ik het mee eens ben.

Ik zou Chiang mai een dagje of twee langer doen en Samui iets korter, zoals al gezegd wat van Bangkok verplaatsen naar het einde. Ik vind Kanchanaburi en omgeving erg mooi dus de tijd die je daar doorbrengt is denk ik welbesteed, mits je meer doet dan alleen raften.

De nachttrein, tja, als je nog nooit in een dergelijke regio een trein hebt genomen is het zeker een leuke ervaring. Maar wel een erg lange ervaring en je ziet zoals gezegd niets van de omgeving.

asiantraveler
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 224
Lid geworden op: zaterdag 03 januari 2015, 11:58
Contacteer:

Re: Opzet 3 weken Thailand

#8 Bericht door asiantraveler » zaterdag 27 februari 2016, 08:25

Alhoewel ik begrijp dat je zoveel mogelijk wil zien en daarom ook naar Chiang Mai en Ayuthaya wil, is het misschien toch te overwegen om deze bestemmingen te skippen. Als vervanging zou je dan vanuit Khao Sok richting de omgeving van Krabi kunnen (Ao nang, koh lanta) gaan. De omgeving is daar super mooi en hele gave dagtochten zijn er te maken.

Chiang mai is zeker een bezoek waard het is alleen de vraag of je er met de nachttrein heen wilt reizen en of je van noord naar zuid Thailand wil reizen om al deze plekken te bezoeken. Ayuthaya vond ik niet echt de moeite waard.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Opzet 3 weken Thailand

#9 Bericht door printen44 » zaterdag 27 februari 2016, 10:30

Vaak is het met de meeste planningen zo, dat men zich verkijkt op de afstanden en het vervoer in Thailand. De wegen zijn goed, het busverkeer is goed, komt in de kleinste plaatsen en het spoorwegverkeer is een puinhoop. Maar buiten het vliegen, kost reizen per ander transport, tijd en die tijd heeft men soms niet.

En dan wordt het op z'n Japans of Amerikaans reizen. Dus hotel in en hotel uit, bus in, bus uit en thuis kijken waar je precies geweest bent. En daarna een week of zo extra vakantie nemen om goed uit te rusten.

Ik vergelijk deze planning altijd met een reis door Frankrijk. Thailand is net zo groot als Frankrijk, maar dan wat uitgerekter. Men begin in Parijs, daarna trekt men naar Reims en Roubaix, daarna naar Grenoble, dan naar Marseille, een trip naar Bordeaux en daarna terug naar Parijs. En dat in twee weken. En alles per bus en met de puinhoop, die Thaise Spoorwegen heet. Als je zo iets bij kennissen in Nederland gaat vertellen wat je in Frankrijk van plan bent, vragen ze je of je wel alles op een rijtje hebt staan.

Maar vakantie in Thailand, dat maakt dan niet uit. Dat je de halve vakantie in vervoersmiddelen zit, is niet erg. Dat je in een tropisch land en met het nodige tijdsverschil met Nederland zit, ach, het is een warm zonnetje.

Kortom, ik vraag me soms of wat vakantiegangers bezielen, als ze "alles" in Thailand willen zien in 2 of 3 weken. Ik kwam 15 keer op vakantie in Thailand, woon er nu tien jaar en ik heb nog lang niet alles in Thailand gezien. En ik reisde in die tien jaar bijna 250.000 km in mijn auto in Thailand.

Hier is de "update" van het reisadvies van BUZA voor Thailand.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... d/thailand

Haasje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 24 februari 2016, 17:33

Re: Opzet 3 weken Thailand

#10 Bericht door Haasje » dinsdag 01 maart 2016, 10:46

Sorry late reactie, waren even offline.., bedankt voor jullie reacties!!!

@printen44 dat is ook precies wat wij niet willen...hebben zo'n ervaring in Amerika gehad wat helaas allemaal van tevoren geboekt moest worden waardoor je van het een naar het ander reist. Was zeker niet te vol maar had wel op plaatsen wat langer willen blijven en andere plaatsen wat korter. Helaas zitten wij aan vakantieperiodes vast waardoor het toch enigszins van tevoren geboekt moet worden... Ik hou zelf van het reizen maar mijn man en kids toch ook echt wel van het strand, vandaar laatste week Koh Samui.

Nachttrein BKK-Chiang Mai is puur de ervaring, maar met zoveel vertraging...

BKK verplaatsen wij idd dan op het einde van de reis.

De jungle rafts leken ons erg leuk maar miss dan 1 nacht en de rest hotel in Kanchanaburi...

Dank je wel, wij gaan nog even verder puzzelen!!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”