Vanaf Khon Kean airport naar Wang Phoem

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Vanaf Khon Kean airport naar Wang Phoem

#1 Bericht door Duiker » woensdag 24 februari 2016, 19:26

Om vanaf Khon Kean ineens naar Wang Phoem te kunnen, dat zal alleen met de auto gaan. En die heb ik niet.

Dus als tussen oplossing had ik bedacht om eerst maar eens naar Chum Phae te gaan. Nu lees ik wel dat daar een bus naar toe gaat, lijn 829, maar waar komt die nou ergens uit in Kon Kean. Ik zie op het eindpunt geen bus terminal.

Is er iemand die daar lokaal wat bekend is en die me iets meer kan vertellen?

Dan het tweede deel. Chum Phae naar Wang Phoem. Nou, als ik geen vervoer kan vinden, dan probeer ik daar ter plekke een brommer te huren. Het is maar 35 Km ongeveer.


Kleine update: Het is gewoon de noorderlijke bus terminal in KhonKean waar de bus uitkomt.
Maar hoe laat vertrekt die? Wie weet het antwoord?
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Vanaf Khon Kean airport naar Wang Phoem

#2 Bericht door jomel17 » woensdag 24 februari 2016, 21:38

Mijn vrouw komt uit KK maar weet het ook niet.
Ik weet wel dat er net buiten KK verleden jaar een nieuw busstation is geopend.
หลงรัก

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Vanaf Khon Kean airport naar Wang Phoem

#3 Bericht door prajak » donderdag 25 februari 2016, 00:13

Ban Wang Phoem ligt nabij Si Chomphu aan de weg 228 van Nongbualamphu naar Chumphae. Over die weg rijdt de rechtstreekse bus Nongkhai - Udon Thani - Nongbualamphu - Chaiyaphum. Stap in Si Chomphu uit en neem een tuktuk, songthaew of brommer (als je dat laatste kunt huren in Si Chomphu....).

Dus afhankelijk van wat jouw stap is vóór KhonKaen kun je die optie nemen. Succes.

Maar als jouw ticket al geboekt is, tja....

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Vanaf Khon Kean airport naar Wang Phoem

#4 Bericht door Arietwee » donderdag 25 februari 2016, 12:45

Gewoon vragen hoe laat de bus gaat. Er gaan er veel naar chumphae. Is een grote stad. De bus stopt op het grote busstation in chumphae. Van daar uit gaan veel bussen naar wang phoem gemeente Si chomphu. Vraag ze te stoppen bij de 7/11 in wang phoem. December ben ik daar weer.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Vanaf Khon Kean airport naar Wang Phoem

#5 Bericht door Duiker » donderdag 25 februari 2016, 17:44

Hallo Arietwee,

Kijk, daar kan ik wat mee. Er gaan dus veel bussen, ook naar Wang Phoem. Blij dat te horen. Ik weet wel dat het meestal geen probeem is, maar ik ben wel graag voorbereid. Zo had ik al een slaap plaats in Chum Phae gezien. Als het echt mis gaat, dan overnacht ik daar, en ga ik de volgende dag wel verder.
Overigens ben ik in de eerste week van november daar. En ik blijf maar een week, dus ik zal je daar niet zien.

Eerder ben ik al op een geweldige manier geholpen door Prajak met mijn reis naar Ban non Sa'at. Achteraf was het allemaal wel makkelijk, maar als je er nooit geweest bent, dan moet je je voorbereiden.

Ook toen ik naar Nongkhai ging was er perfecte hulp. Ik ben nog een aantal keer terug geweest in het resort dat Prajak me aanbevolen had!


Mannen, thanks.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Vanaf Khon Kean airport naar Wang Phoem

#6 Bericht door Arietwee » donderdag 25 februari 2016, 18:38

Ik ben daar in december weer. Ik ben daar bekent wil in zeggen. Ik wil jou niet zien. :cheesy:

Grapje.

Reken er op dat je minstens 4 uur bezig bent. Als alles mee zit. Voor beenruimte moet je helemaal achter in de bus wezen.

Je kan ook een taxi nemen, dat kost zo'n 1800 baht en je bent er in 1,5 uur.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Vanaf Khon Kean airport naar Wang Phoem

#7 Bericht door pong » zaterdag 27 februari 2016, 07:25

ALS je vindt dat je perse naar KK moet vliegen (bus elke 30 min-6 uur) dan moet je dus vanaf de airport die minibus de stad in nemen-of taxi-en die zet je af waar jij wilt wezen-hotel of busstand-die sjofeur weet dat het beste. Evt mogelijk gewoon de halte langs de weg staduit als dat 2x voor niks heen+weer stad in+uit uitspaart. Dit soort muizenissen-als je wat TH ervaring hebt-weet je allang dat je daar het hoofd niet over hoeft te breken-dat doen zij welk voor je.
Maar je kan wrs in totaal zelfde tijd een direkte bus vanaf BKK/MOchit nemen die je er afzet in WP-al zullen die niet elke 30 min gaan.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Vanaf Khon Kean airport naar Wang Phoem

#8 Bericht door Duiker » zaterdag 27 februari 2016, 12:20

Hallo Pong,

E.e.a. ben ik aan het uitzoeken. En vandaar mijn vragen. Het enige wat ik tot nu toe heb geboekt is AMS - BKK. Verder nog niets. Als ik met de bus in Wang Phoem zou kunnen komen van BKK, dan is dat zeker ook een mogelijkheid. Ik snap jouw opmerking betreft de Thailand ervaring wel, maar ik reis alleen. En dat is toch net even anders als met zijn tweeen. Natuurlijk kan ik ook een dikke portemonnee meenemen. Dan pak ik de eerse en de beste taxi, en het is zeker dat ik er kom. Maar dan is er geen kunst aan. Ik wil juist op een bepaalde manier reizen. En dat lukt alleen door me goed voor te bereiden. En tot nu toe gaat dat met behulp van dit forum uitstekend.
Laatst gewijzigd door Duiker op zaterdag 27 februari 2016, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Vanaf Khon Kean airport naar Wang Phoem

#9 Bericht door prajak » zaterdag 27 februari 2016, 15:22

Vanaf Bangkok noordstation de bus Bangkok - Chaiyaphum. Zal er een uurtje of 5 over doen. Daar stap je op een lokale bus naar Si Chomphu of op de doorgaande (dag)bus naar Nongkhai zoals ik je al schreef. Ben je goedkoop uit.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Vanaf Khon Kean airport naar Wang Phoem

#10 Bericht door Arietwee » zaterdag 27 februari 2016, 16:21

Als je het niet weet, schrijf dan niks.

Neem de bus naar Loei. Maar stap op het busstation in chumphae uit en neem van daar de bus naar Wang Phoem. Vraag even welke je moet hebben. Gaat elk half uur.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Vanaf Khon Kean airport naar Wang Phoem

#11 Bericht door prajak » zaterdag 27 februari 2016, 16:37

Duiker, gezien de chagrijnige opmerking hier zal ik de route verder uitleggen op facebook.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Vanaf Khon Kean airport naar Wang Phoem

#12 Bericht door Duiker » zaterdag 27 februari 2016, 17:54

Mannen, Foei. Gullie moogt hier geen ruzie maken he. :giggle:

Sorry, lokaal dialect.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Vanaf Khon Kean airport naar Wang Phoem

#13 Bericht door Arietwee » zaterdag 27 februari 2016, 18:42

Ja op een gegeven moment ga je er wat van zeggen...Die onzin blijft lang hangen op internet.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Vanaf Khon Kean airport naar Wang Phoem

#14 Bericht door prajak » zondag 28 februari 2016, 01:11

Ieder vogeltje zingt zoals 't gebekt is, Duiker. Je kunt ook normaal reageren maar dat is zo te zien niet voor iedereen weggelegd.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”