Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#106 Bericht door elst99 » woensdag 04 mei 2016, 17:57

Stuur die aanbiedingen is door of plaats het hier op het forum, met d.d En prijs, als dat zo is wat jij hier beweert, maak ik er gelijk werk van.
Mensen die hier jaren ingeschreven staan voor een huurhuis, komen niet in aanmerking of een wachttijd van 5 tot 7 jaar en jij zou bij terugkomst gelijk een huis hebben, kom dat geloof je toch zelf niet. Ja in de particuliere verhuur en huren af 800 €.
Maar ik zie hier graag jouw aanbiedingen tegemoet.
De sociale huurhuizen die voor huursubsidies in aanmerking komen zijn de laatste jaren an mass verkocht door de coöperaties, vandaar het grote tekort voor mensen met verblijfsvergunning, er zijn helemaal geen huizen in de gemeenten voor deze mensen.
Dus ik ben in afwachting, laat maar zien!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#107 Bericht door stille » woensdag 04 mei 2016, 18:18

Wat gaat eerst gebeuren.
1 de ziektekosten verzekering die maakt een plan en dan gaat het naar de kamer of
2 De kamer gaat het eerst beslissenja of nee ,en dan bij (ja) gaat de ziektekosten verzekering aan het werkt.
Eigenlijk gaat het mij niets aan ,maar vind wel leukdie discussie.
Heb je dan ergens over mee te praten en dus doe ik ook mee.
WE hebben hier toch niets te doen, en iedereen mag een eigen mening hebben
Laatst gewijzigd door stille op woensdag 04 mei 2016, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#108 Bericht door printen44 » woensdag 04 mei 2016, 18:22

Elst, zoals ik al schreef:

Have a nice day!!!
Laatst gewijzigd door printen44 op woensdag 04 mei 2016, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#109 Bericht door printen44 » woensdag 04 mei 2016, 18:37

stille schreef:Wat gaat eerst gebeuren.
1 de ziektekosten verzekering die maakt een plan en dan gaat het naar de kamer of
2 De kamer gaat het eerst beslissenja of nee ,en dan bij (ja) gaat de ziektekosten verzekering aan het werkt.
Eigenlijk gaat het mij niets aan ,maar vind wel leukdie discussie.
Heb je dan ergens over mee te praten en dus doe ik ook mee.
WE hebben hier toch niets te doen, en iedereen mag een eigen mening hebben
Stille, hier is de volledige, tot nu toe, volgorde van het wetsontwerp, zoals dat in de Tweede Kamer behandeld wordt.

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... sier=34333

Alleen al de Memorie van Toelichting bedraagt 27 pagina's, dus lekker leesvoer. [8)

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#110 Bericht door stille » woensdag 04 mei 2016, 18:42

Ga het zeker lezen houd me van de kroeg en ben ook bezig
Daarna mijn mening
Heb nog niet alles gelezen zullen ze zich hier aanhouden het is nu al mei.
Daarom moet uiterlijk medio juni van een lopend kalen-derjaar duidelijk zijn of de wet ingaat op 1 januari van het daaropvolgende kalenderjaar. De regering houdt rekening met dit verzoek. Indien de Eerste Kamer voor 1 juli instemt met het wetsvoorstel, worden de zorgverzeke-raars daarover geïnformeerd en kan het wetsvoorstel met ingang van het volgende kalenderjaar in werking treden. Indien de Eerste Kamer het

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#111 Bericht door stille » woensdag 04 mei 2016, 19:27

IK weet niet wanneer maar heb ergens gelezen (volgens mij thailandforum )dat er iemand is, en gevraagd heeft aan de nationale ombuds man of de verzekering voor mensen die buiten europa wonen of hij iets aan kan doen.Aan de prijzen zijn antwoord is omdat het een particuliere verzekering is bepalen zij het zelf.
En sinds 2006 zijn we allemaal verzekerd bij een particuliere maatschappij.En sinds dien hebben ze hun eigen prijzen en voorwaarden

En nu leest ik dit
Het Zorginstituut heeft hierin geen rol. Verzekeraars bepalen geheel zelfstandig hoe zij omgaan met dit wetsvoorstel. Het is aan verzekeraars om de hoogte van de premies van de aanvullende ziektekosten- en reisverzekeringen vast te stellen. Dit zal verschillen per verzekeraar. Een indicatie van de premie kan de regering dan ook niet geven. Daar treedt de regering niet in.
Dus even afwachten en ik stop met mijn mening te geven ga wel lezen In het thais zeggen ze poer hoewa of wel koppijn krijgt je er van
En dan leest je ook dit nog.

De reisverzekeraar ontwikkelt een zelfstandig verzekeringsproduct voor ziektekosten en wordt de primaire verzekeraar. De reisverzeke-ringsbranche heeft aangegeven dat deze optie grote veranderingen meebrengt voor het reisverzekeringsbedrijf. 3)De reisverzekeraar besluit om medische zorg niet meer aan te bieden in de reisverzekering en laat dit over aan de aanvullende ziektekosten-verzekering.

Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 228
Lid geworden op: zondag 07 januari 2007, 02:20
Locatie: Gelderland/Isaan

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#112 Bericht door Korat » donderdag 05 mei 2016, 01:54

totaal of-topic: de voorwaarden om huurtoeslag te kunnen krijgen
(klik op de links voor minimum- en maximum huur en verdere voorwaarden)

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... eslag_2016

Geen woord over 'sociale huurwoning', 'woningbouwverening' o.i.d.
Waarmee m.i. het gelijk van Printen m.b.t. huurtoeslag is aangetoond.
Was ongeveer 5 seconden werk om op te zoeken.... :angel:
Pessimisme is verspilde moeite. Het gaat toch fout.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#113 Bericht door printen44 » donderdag 05 mei 2016, 04:54

Korat, bedankt. Ik klikte die link van de belastingdienst al meer dan een jaar geleden aan, om te kijken of ik in aanmerking kwam voor huurtoeslag. Dat bleek zo te zijn. Ik ben AOW"er, dus krijg ik huurtoeslag.

Ik ging niet verder op de berichten van Elst99 in, omdat zij niet eens de moeite nam om even verder te zoeken dan haar neus lang is.

Ik laat het hier bij, omdat we weer terug kunnen gaan naar de oorspronkelijke topic.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#114 Bericht door stille » donderdag 05 mei 2016, 06:15

Tweede Kamer, vergaderjaar 2015–2016, 34 333, nr. 7 21

NOTA NAAR AANLEIDING VAN HET VERSLAG
Ontvangen 31 maart 2016

Dit wetsvoorstel heeft als gevolg dat medische kosten die buiten Europa worden gemaakt niet langer voor vergoeding vanuit de zorgverzekering in aanmerking komen. Zoals ook vermeld in paragraaf 2.15 zijn verschillende opties mogelijk:

1)De reisverzekering behoudt de vangnetfunctie die het nu heeft en zal alleen zorg dekken in aanvulling op de zorgverzekering en de aanvullende ziektekostenverzekering (doorlopend of voor de duur van een reis). De reisverzekeraar kan met de reisverzekering aansluiten op de aanvullende ziektekostenverzekering van de eigen verzekerings-maatschappij ofvan een andere verzekeraar

2)De reisverzekeraar ontwikkelt een zelfstandig verzekeringsproduct voor ziektekosten en wordt de primaire verzekeraar. De reisverzeke-ringsbranche heeft aangegeven dat deze optie grote veranderingen meebrengt voor het reisverzekeringsbedrijf.

3)De reisverzekeraar besluit om medische zorg niet meer aan te bieden in de reisverzekering en laat dit over aan de aanvullende ziektekosten-verzekering.

Dus met mogelijkheid dat het hier naar toe gaatIndien punt 3

https://www.unive.nl/particulier/docume ... d_2016.pdf

Mijn vraag wanneer gaan ze nu beslissen.de 2e kamer.Zodat het naar de 1e kamer toe gaat.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#115 Bericht door elst99 » donderdag 05 mei 2016, 06:59

Korat er staat duidelijk dat boven de 710€ geen huurtoeslag verleend wordt en in de vrije sector de huren veel hoger liggen.
Er in Nederland een groot tekort is aan huurhuizen in de sector van 500 tot 710€ mensen jaren ingeschreven moeten staan om er voor in aanmerking te komen en zeker nu met de toeloop van asielzoekers, dan is het onmogelijk dat hij wekelijk een aanbod krijgt.
Terwijl door het hele land echt het hele land iedere plaats huizen moeten afstaan voor mensen met een verblijfsvergunning.
Er juist een grote achterstand is in de sociale woningbouw, dat zijn dus de woningcorporatie's die de goedkopere huurhuizen verhuren.
En of je dan huurtoeslag krijgt dat hangt helemaal af van je financiële situatie.
Dus Printen die aanbiedingen wil ik graag zien.
Korat die pagina die je weergeeft dat is inderdaad in 5 minuten gegeven, maar dan moet je gaan invullen en dan kom je er achter of je huurtoeslag krijgt.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#116 Bericht door stille » donderdag 05 mei 2016, 11:18

Voor de gene die een huurwoning zoekt in Leeuwarden hier kijken.
Helaas ik komt voor huur toeslag niet voor in aanmerking.
Dus hou ik mooi mijn caravan (voor het geval dat) en blijft voorlopig uitgeschreven.
Voorieder wat wils.Dit is de particulieren sector
http://www.huurwoningen.nl/in/leeuwarden/

Maar ik dacht iets te door breken maar mijn vraag is nog niet beantwoord
of weten jullie het ook niet

Tweede Kamer, vergaderjaar 2015–2016, 34 333, nr. 7 21

NOTA NAAR AANLEIDING VAN HET VERSLAG
Ontvangen 31 maart 2016

Dit wetsvoorstel heeft als gevolg dat medische kosten die buiten Europa worden gemaakt niet langer voor vergoeding vanuit de zorgverzekering in aanmerking komen. Zoals ook vermeld in paragraaf 2.15 zijn verschillende opties mogelijk:

1)De reisverzekering behoudt de vangnetfunctie die het nu heeft en zal alleen zorg dekken in aanvulling op de zorgverzekering en de aanvullende ziektekostenverzekering (doorlopend of voor de duur van een reis). De reisverzekeraar kan met de reisverzekering aansluiten op de aanvullende ziektekostenverzekering van de eigen verzekerings-maatschappij ofvan een andere verzekeraar

2)De reisverzekeraar ontwikkelt een zelfstandig verzekeringsproduct voor ziektekosten en wordt de primaire verzekeraar. De reisverzeke-ringsbranche heeft aangegeven dat deze optie grote veranderingen meebrengt voor het reisverzekeringsbedrijf.

3)De reisverzekeraar besluit om medische zorg niet meer aan te bieden in de reisverzekering en laat dit over aan de aanvullende ziektekosten-verzekering.

Dus met mogelijkheid dat het hier naar toe gaatIndien punt 3

https://www.unive.nl/particulier/docume ... d_2016.pdf

Mijn vraag wanneer gaan ze nu beslissen.de 2e kamer.Zodat het naar de 1e kamer toe gaat.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#117 Bericht door printen44 » donderdag 05 mei 2016, 14:21

Stille, dan moet je de Agenda van de Tweede Kamer in de gaten houden. Daar zal het in staan.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#118 Bericht door stille » donderdag 05 mei 2016, 18:05

Het is de 20e week de VAO in de 2e kamer , omtrent Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#119 Bericht door stille » woensdag 18 mei 2016, 13:08

Speciaal voor de mensen die in Nederland staat ingechrevenen langdurig buiten europa bivakeren.

https://www.tweedekamer.nl/vergaderinge ... 5%2F05%2F2

19 MEI 2016

Plenair debat10:45
VAO Zorgverzekeringswet (AO d.d. 20/04)

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#120 Bericht door Kees » woensdag 18 mei 2016, 15:58

Vandaag een mailtje naar mijn zorgverzekeraar (ONVZ) gestuurd, en gevraagd hoe te handelen na 01-01-2017
Kreeg al heel rap antwoord.
Hartelijk dank voor uw bericht. Op dit moment is er nog geen duidelijkheid over de voorwaarden voor 2017. Op uiterlijk 19 november dienen alle zorgverzekeraars de voorwaarden voor het volgende kalenderjaar te publiceren. Ik kan u helaas nog geen duidelijkheid geven over de buitenlanddekking voor 2017. Ik raad u aan dit eind november te controleren.
Dus gewoon nog maar even afwachten.
Niet klagen, maar dragen.

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”