2 weken Thailand

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Dverhagen
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 10 februari 2016, 17:36

2 weken Thailand

#1 Bericht door Dverhagen » vrijdag 12 februari 2016, 08:08

Hoiii,

Mijn vriendin en ik willen in de zomer 15 dagen naar Thailand. We willen graag de jungle in, bergstammen bezoeken. We willen ook het tropisch paradijs zien in het zuiden. Nou hadden wij een route in gedachten :

Dag 1 & 2 Bangkok
Dag 3 t/m 7 chiang mai
Dag 8 t/m 13 phuket / kho phi phi
Dag 14 & 15 Bangkok

Heeft iemand tips, of op/aanmerkingen dan hoor ik het graag.

( we gaan binnenlands met het vliegtuig reizen)

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: 2 weken Thailand

#2 Bericht door serpay » vrijdag 12 februari 2016, 18:13

eigenlijk zijn 14 dagen veel te kort voor zo een lange reis.
ook al neem je binnenlandse vluchten ben je totaal toch 4 dagen kwijt.
ik zou of langer gaan als dit natuurlijk kan, of het noorden of het strand schrappen.
maar toch vast een prettige vakantie

asiantraveler
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 224
Lid geworden op: zaterdag 03 januari 2015, 11:58
Contacteer:

Re: 2 weken Thailand

#3 Bericht door asiantraveler » vrijdag 12 februari 2016, 18:43

Aangezien je 2 weken gaat zou ik Chiang Mai overslaan en Khao Sok bezoeken.

Dverhagen
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 10 februari 2016, 17:36

Re: 2 weken Thailand

#4 Bericht door Dverhagen » vrijdag 12 februari 2016, 21:25

Kun je khao sok een beetje vergelijken met chiang mai?.
Wij wouden graag richting chiang mai vanwege de bergtrekkingen, maar als dat in het zuiden ook kan zou dat ideaal zijn.
Zijn er verder nog plaatsen die we zeker moeten zien?.


Alvast bedankt.

asiantraveler
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 224
Lid geworden op: zaterdag 03 januari 2015, 11:58
Contacteer:

Re: 2 weken Thailand

#5 Bericht door asiantraveler » zaterdag 13 februari 2016, 07:18

Nee Khao sok is totaal niet vergelijkbaar maar naar mijn mening zeker een bezoek waard. Naar mijn mening is de bergstammenhype 1 grote commerciële attractie. Dat wil niet zeggen dat het noorden geen bezoek waard is, integendeel. Maar aangezien jullie 2 weken gaan zou ik niet Noord en zuid Thailand bezoeken.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: 2 weken Thailand

#6 Bericht door Arietwee » zaterdag 13 februari 2016, 07:47

Ben ik het helemaal mee eens. Omgeving van sok is veel mooier dan chiangmai. Echte jungle. Chiangmai is net Volendam. Allemaal plastic. Nep. Niet heen gaan.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: 2 weken Thailand

#7 Bericht door printen44 » zaterdag 13 februari 2016, 08:06

Arietwee schreef:Ben ik het helemaal mee eens. Omgeving van sok is veel mooier dan Chiang Mai. Echte jungle. Chiang Mai is net Volendam. Allemaal plastic. Nep. Niet heen gaan.
Het is net waar je in Chiang Mai naartoe wilt gaan. In de regio Chiang Mai zijn heel wat plaatsen de moeite waar zijn om te gaan bezoeken. Je moet alleen niet de platgetrapte toeristische paden gaan bewandelen. En ik ken een paar Nederlandse touroperators hier, die je plekken laat zien, waar de normale toerist niet komt.

En je moet niet op een paar kilometers of meer kijken. Chiang Dao en Fang en niet te vergeten Doi Tung zijn onvergetelijke plekken om te bezoeken. Chae Son National Park is een juweeltje, er komen daar vrijwel geen buitenlandse bezoekers, maar is een van de mooiste Nationale Parken van Thailand.

Wat Analayo, bij het meer van Phayao, is een bezoek meer dan waard. En het meer van Phayao is het grootste natuurlijke meer van Thailand met een boulevard van ruim 3 kilometer.

De Mekong-route brengt je langs mooie plaatsen, jungles ga je door en je ziet nog wat.

Als je de route Pai-Mae Hong Son neem, sla dan een van de hoofdweg af. Zo is er een fantastisch Chinees dorp vlakbij de grens van Burma, waar de nazaten van Tjang Kai Check wonen. Een prachtig dorp, waar weinig toeristen komen, maar met theeplantages waar je de echte thee kan proeven en mooie Chinese theeserviezen kan kopen tegen een spotprijs.

Ga naar Lampang en je bent twee of drie dagen zoet in een olifantenkamp, waar je als mahout kan fungeren en met die olifant niet als toerist, maar als mahout de jungle in gaat.

Kortom, Arie Twee, ik weet niet waar je in Chiang Mai geweest bent, maar de provincie Chiang Mai biedt heel wat voor buitenlanders. Daarom is hier geen hoog en laag seizoen, het is er de hele jaar druk met buitenlandse toeristen, die gelukkig geen strand willen zien, maar de echte Lanna-cultuur en de prachtige natuur van het Hoge Noorden willen zien en meemaken.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: 2 weken Thailand

#8 Bericht door serpay » zaterdag 13 februari 2016, 13:09

printen44 schreef:
Arietwee schreef:Ben ik het helemaal mee eens. Omgeving van sok is veel mooier dan Chiang Mai. Echte jungle. Chiang Mai is net Volendam. Allemaal plastic. Nep. Niet heen gaan.
Het is net waar je in Chiang Mai naartoe wilt gaan. In de regio Chiang Mai zijn heel wat plaatsen de moeite waar zijn om te gaan bezoeken. Je moet alleen niet de platgetrapte toeristische paden gaan bewandelen. En ik ken een paar Nederlandse touroperators hier, die je plekken laat zien, waar de normale toerist niet komt.

En je moet niet op een paar kilometers of meer kijken. Chiang Dao en Fang en niet te vergeten Doi Tung zijn onvergetelijke plekken om te bezoeken. Chae Son National Park is een juweeltje, er komen daar vrijwel geen buitenlandse bezoekers, maar is een van de mooiste Nationale Parken van Thailand.

Wat Analayo, bij het meer van Phayao, is een bezoek meer dan waard. En het meer van Phayao is het grootste natuurlijke meer van Thailand met een boulevard van ruim 3 kilometer.

De Mekong-route brengt je langs mooie plaatsen, jungles ga je door en je ziet nog wat.

Als je de route Pai-Mae Hong Son neem, sla dan een van de hoofdweg af. Zo is er een fantastisch Chinees dorp vlakbij de grens van Burma, waar de nazaten van Tjang Kai Check wonen. Een prachtig dorp, waar weinig toeristen komen, maar met theeplantages waar je de echte thee kan proeven en mooie Chinese theeserviezen kan kopen tegen een spotprijs.

Ga naar Lampang en je bent twee of drie dagen zoet in een olifantenkamp, waar je als mahout kan fungeren en met die olifant niet als toerist, maar als mahout de jungle in gaat.

Kortom, Arie Twee, ik weet niet waar je in Chiang Mai geweest bent, maar de provincie Chiang Mai biedt heel wat voor buitenlanders. Daarom is hier geen hoog en laag seizoen, het is er de hele jaar druk met buitenlandse toeristen, die gelukkig geen strand willen zien, maar de echte Lanna-cultuur en de prachtige natuur van het Hoge Noorden willen zien en meemaken.
kijk hier ben ik het nu 100% mee eens.
ik heb zelf een klein jaar in pha-an gewoond in de omgeving van prayao - chaingrai.
en ook daar veel natuur en mooie omgeving wat nog niet door veel toeristen wordt bezocht.
en mensen verschillen natuurlijk zo zou ik het nog geen week op het strand uit kunnen houden.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: 2 weken Thailand

#9 Bericht door Arietwee » zaterdag 13 februari 2016, 18:51

Ben ik allemaal geweest printen. Mooi hoor, maar Sok is veel mooier en nog echt. Veel mooiere natuur. Paradijs! Maar geen berg volkjes voor toeristen.

Van bangkok naar phuket vliegen. Zo naar Sok. Dan naar Krabi (ao nang). Hong islands tripje. Door naar PhiPhi voor een nachtje. Afsluitend 4 nachten patong phuket. In de zomer is het daar niet druk. Kata karon dan te rustig. Succes.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: 2 weken Thailand

#10 Bericht door Arietwee » zaterdag 13 februari 2016, 18:52


Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: 2 weken Thailand

#11 Bericht door jumbo » zondag 14 februari 2016, 08:46

Arietwee schreef:Ben ik allemaal geweest printen. Mooi hoor, maar Sok is veel mooier en nog echt. Veel mooiere natuur. Paradijs! Maar geen berg volkjes voor toeristen.

Van bangkok naar phuket vliegen. Zo naar Sok. Dan naar Krabi (ao nang). Hong islands tripje. Door naar PhiPhi voor een nachtje. Afsluitend 4 nachten patong phuket. In de zomer is het daar niet druk. Kata karon dan te rustig. Succes.
het is daar niet zo druk omdat het rond die tijd met bakken uit de lucht komt in de regio
dus niet je paraplu vergeten
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: 2 weken Thailand

#12 Bericht door Arietwee » zondag 14 februari 2016, 09:09

Ja inderdaad. In de zomer is het regentijd. Wilde zee ook. In de zomer kan je beter naar indonesie, dan is het daar juist lekker weer. Maar je kunt geluk hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”