Een trip naar Chae Ham en de "Sirikit Botanical Gardens.

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Een trip naar Chae Ham en de "Sirikit Botanical Gardens.

#1 Bericht door printen44 » maandag 25 januari 2016, 04:32

Verleden week dinsdag gingen een paar vrienden en ik naar Wat Phrabat Pu Pha Daeng, buiten Chae Hom. De tempel ligt op een heuvel, maar was niet het doel van onze reis. Vanaf die tempel vertrekken pick-ups met zitgelegenheid om de steile rit naar boven te maken. Op de top van die berg staan mooie kleine stupa's.

Het is een steile klim, die mijn trouwe Honda nooit zou hebben gehaald. Boven aangekomen, moet je nog een wat breed pad op om daarna een trap omhoog te gaan. Die trap, in gedeeltes, is 800 meter lang. Een van mij vrienden en ik haalde nauwelijks 200 meter, maar de andere vriend ging nog wat verder naar boven. Maar ook hij haalde de top net.

Je krijgt wel een prachtig uitzicht over de vallei van Chae Hom. Maar volgend jaar of de volgende keer proberen we toch de top te bereiken waar de stupa's op staan. Hier de foto's van onze trip:

Afbeelding

De trap naar de top.

Afbeelding

Boven op de top, staan de kleine pagoda's.

De dag daarna waren we bij "Queen Sirikit Botanical Gardens". Een prachtige tuin, waar je met de auto overal naar toe kan rijden. We bezochten een bananen pad en een gembertuin.

De mooiste attractie is de verhoogde wandelpad van metaal. Die staat soms dertig meter hoog van de grond af. Je loopt op metalen gaas, zodat je ook naar beneden kan kijken. Het uitzicht vanaf dat hoge wandelpad is fantastisch.

Ook zijn er grote kassen met allerlei planten. Bij die kassen, waarvan een het formaat heeft van een grote villa, zijn er mooie tuinen en een waterfontein.

Het "Queen-Sirikit-Botanical-Garden " is zeker de moeite waard om bezocht te worden. De tuin ligt op de "Samoeng-route". Hier de foto's:

Afbeelding

Het "bananenlaantje".

Afbeelding

Het verhoogde wandelpad.

Afbeelding

Zo hoog is dat wandelpad.

Nadat we in Chiang Mai waren teruggekeerd, zijn we koffie gaan drinken bij "Love at first bite", een koffiehuis waar je uit een groot aantal gebakjes en koeken kan kiezen, ik dacht dat het tegen de negentig verschillende soorten zijn. Deze gebakjes bestelde wij...

Afbeelding

Onze keuze van gebakjes

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”