Don Muang Airport Taxi

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Don Muang Airport Taxi

#1 Bericht door Ben » dinsdag 19 januari 2016, 08:47

Onlangs een trip naar Chiang Mai gehad .

Bij terugkomst in de vertrekhal wemelde het al van lobbyisten voor een taxi,Uiteraard zijn die illegaal.
Maar het kan ook niet anders dat die hoogtij vieren als het regulire systeem faalt .
De taxiservice op he einde van de vertrekhal bied uitkomst zou je denken.
4 rijen dik totaal ongeveer een 300 personen die een taxie willen ,maar het systeem faalt aan alle kanten
als je maar 40 taxi's per uur ter beschikking hebt en het aantal personen maar blijft stijgen .
conclusie is dat je gewoon 1 uur mag wachten voordat je een taxi hebt .

En ondank dat men er flink mee in de weer is om illigale , niet rijdende of wat dan ook probeerd in de kiem te smoren
lukt het maar niet om er enige verandering in te krijgen .

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Don Muang Airport Taxi

#2 Bericht door pong » vrijdag 22 januari 2016, 03:28

Klopt is een bekend problem en wordt steeds erger met steeds meer flights/people.
doodsimpele oplossing-zoals vroeger toen het DE airport was. Loop naar de grote weg-daar staan altijd taximeters te wachten, bij de bushalte, meter en geen airportopslag. Wel meteen de tollway op=extra tolgeld.
Stadsbus A1 rijdt inmiddels elke 5-10 min linea recta naar de Mochit BTS-30 bt-meestal overvol met cheap AirAsiaASeans.
Sinds 1/12 rijdt er elk uur een LIMOBUS naar KhaoSarn en vlakbij Silom/Lumpinee, 150 bt.
Zelf pak ik meestal een minivan bij de bushalte-30 bt naar Vict.Monument en na 12.00 razendsnel. Binnenlands vliege n doe ik toch altijd met kleine bagage.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Don Muang Airport Taxi

#3 Bericht door driver » vrijdag 22 januari 2016, 10:49

Sukanya en ik zijn in December vanaf D.Muang ook met een bus naar busdepot Moochid gereden. Die stond daar na wat ik begreep, klaar om mensen goedkoop naar / richting Moochid te brengen.
Is misschien dezelfde bus als pong schrijft dat weet ik niet.

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”