Wat vinden jullie van mijn route

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Tari_
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: donderdag 07 januari 2016, 09:43

Wat vinden jullie van mijn route

#1 Bericht door Tari_ » vrijdag 15 januari 2016, 12:24

Haaai!

Ik ga voor het eerst alleen op vakantie, en voor het eerst backpacken . woehoeee spannend.
Ik ga 4 a 5 weken, ik wil graag vooral natuur zien, maar wel een beetje een mix van natuur en strandjes/feesten.
Ik ben vrij spontaan ingesteld dus t kan goed dat het compleet anders loopt, maar ik wil toch wel een planning hebben.
Nu vraag ik me af wat jullie als ervaren backpackers van mijn route vinden, ik heb zelf namelijk het idee dat ik iets te veel in een te korte tijd heb, mochten jullie dat met me eens zijn, wat zouden jullie dan afraden om NIET te doen?

1. Bangkok
BUS

2. Khao Yai Nationaal Park.
TREIN naar ayutthaya

3. Ayutthaya.
Bus naar sukhothai

4. Sukhothai.
(?) weet nog niet hoe ik reis

5. Lansang Nationaal Park
(?) weet ook hier niet hoe ik t beste kan reizen

6. Chiang Mai.
Binnelandse vlucht naar Phuket.

7. Phuket.
Ferry

8 & 9. Krabi en Koh Phi Phi.
Ferry

10. Khao Sok Nationaal Park.
(?)

11, 12 en 13. Koh Samui, Koh Phangan, Koh Tao.
Ferry en bus

14. Kanchanaburi vanuit hier terug naar bangkok weet ook nog niet hoe.

alvast bedanktttt!!!!

Markbr
kenner
kenner
Berichten: 103
Lid geworden op: zondag 26 maart 2006, 23:04

Re: Wat vinden jullie van mijn route

#2 Bericht door Markbr » zaterdag 16 januari 2016, 03:21

De kans dat het anders gaat lopen dan je verwacht is HEEL groot :)
Beste is om je wensen, wat allemaal zou willen doen dus, op te schrijven en dan gaan.
Terplaatse beslissen OF je gaat en dan HOE je wil gaan. Er kan altijd een probleem zijn
of anders gezegd, een situatie die je niet had ingeschat. Vervoer kan tegenvallen, te laat
zijn enz enz. Wij willen met z'n 2en al jaren het zuiden gaan bekijken maar bij ons komt
ook steeds vanalles er tussen. We konden dus al die tijd niet gaan en daarom vullen we
noorden gewoon verder in.

Veel plezier in ieder geval tijdens de reis. DAT is het allerbelangrijkste.
laat het land goed op je inwerken. Doe niks overhaast. Gewoon genieten en kan je iets
niet bezoeken??? Je gaat vast nog terug komen ;)

Mark

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wat vinden jullie van mijn route

#3 Bericht door driver » zaterdag 16 januari 2016, 09:13

Begin er gewoon aan en zie waar het schip eventueel strandt.
Ben je ergens en het bevalt je niet vertrek je toch weer en ga je ergens anders heen.
Geen kinderen bij je dus lekker flexibel en alleen reizend kun je echt heel snel en makkelijk ergens naartoe.
Ik ben onlangs ook 4 weken geweest en had ook een ongeveer planning die overigens aardig uitkwam maar we zijn toch weer op plekken geweest die ik vooraf niet wist.
Wij bekpekken niet en hebben familie in Thailand waar we ook verblijven maar we zijn toch weer veel met de bus op pad geweest en dat beviel mij prima.Bussen in Thailand rijden echt overal en de verbindingen zijn prima en de prijzen ook.Er zijn mensen die bussen gevaarlijk vinden en het afraden om ermee te reizen maar ik denk altijd...Ongelukken kunnen overal gebeuren en Thailand is groot en er rijden zoveel bussen rond dan heb je idd kans dat er zo nu en dan een bus het haasje is maar ik maak me daar niet druk om en stap gewoon in.

gr driver

Tari_
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: donderdag 07 januari 2016, 09:43

Re: Wat vinden jullie van mijn route

#4 Bericht door Tari_ » zaterdag 16 januari 2016, 10:50

Bedankt!! Zal jullie adviezen mee nemen. Idd niks te overhaast doen want genieten vind ik zeker t belangrijkst.. En ook ben ik t ermee eens dat overal "ongelukken" kunnen gebeuren dus voor de bussen zal ik niet zo bang zijn.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wat vinden jullie van mijn route

#5 Bericht door driver » zaterdag 16 januari 2016, 10:55

Tari_ schreef:Bedankt!! Zal jullie adviezen mee nemen. Idd niks te overhaast doen want genieten vind ik zeker t belangrijkst.. En ook ben ik t ermee eens dat overal "ongelukken" kunnen gebeuren dus voor de bussen zal ik niet zo bang zijn.
Het enigste wat ik wel minder vondt in de bus was : Als je zo,n hoge bus neemt dan heb je als je bovenin gaat direct voor het mooiste uitzicht.
Nadeel of voordeel het is maar net hoe je het beleeft :mrgreen: is dan wel dat je bijv. in BKK als ze wat hoger rijden of meerdere wegen met betonnen randen kruisen oid dat je bovenin dan echt ,,live " kunt meekijken en ook als ze bijvoorbeeld op het laatste moment in of uitvoegen of op 20 cm van een voorrijdende bus of vrachtwagen stoppen ect.
Maakt het ook weer wat avontuurlijk uiteraard...

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Wat vinden jullie van mijn route

#6 Bericht door pong » zondag 17 januari 2016, 02:52

1.let op tijd aldaar: VANaf 30 dagen stay heb je een visum nodig-of tegen nog meer geld aldaar verlenging regelen.
2.Vermijdt Phuket-is voor de jonge bekpekker niks te zoeken. Ook direct flites AirAsia ChMai-Krabi tegenwoordig. Ook die ferry is enkel voor mensen die niks anders kunnen bedenken, dat Phix2 is zwaar over-rated.
3.GUIDEBOOK_ heeft vrijwel alle info die je zoekt-ouwerwets he? Kan je alhier leren dat dat www je vaak zat in de steek zal laten voor info.
4.BUS: meestal heb je niks te kiezen, je krijgt in de luxe bussen plaatsen toegewezen. Hoe later je komt, hoe minder keus nog over. EN juist die dubbeldekkers hier worden als te gevaarlijk gezien-ze kantelen te vaak-plannen zat ze allemaal te bannen.
5.trein is bepaald niet de beste keus voor KY->Ayut. Draai liever/beter om: eerst Ayut, dan naar KY, dan via KHorat direct bus naar Sukhothai.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wat vinden jullie van mijn route

#7 Bericht door driver » zondag 17 januari 2016, 08:32

pong schreef:1.let op tijd aldaar: VANaf 30 dagen stay heb je een visum nodig-of tegen nog meer geld aldaar verlenging regelen.
2.Vermijdt Phuket-is voor de jonge bekpekker niks te zoeken. Ook direct flites AirAsia ChMai-Krabi tegenwoordig. Ook die ferry is enkel voor mensen die niks anders kunnen bedenken, dat Phix2 is zwaar over-rated.
3.GUIDEBOOK_ heeft vrijwel alle info die je zoekt-ouwerwets he? Kan je alhier leren dat dat www je vaak zat in de steek zal laten voor info.
4.BUS: meestal heb je niks te kiezen, je krijgt in de luxe bussen plaatsen toegewezen. Hoe later je komt, hoe minder keus nog over. EN juist die dubbeldekkers hier worden als te gevaarlijk gezien-ze kantelen te vaak-plannen zat ze allemaal te bannen.
5.trein is bepaald niet de beste keus voor KY->Ayut. Draai liever/beter om: eerst Ayut, dan naar KY, dan via KHorat direct bus naar Sukhothai.
1. yep
2. Mee eens ik ben daar ook geweest en gelijk weer weggegaan dezelfde dag toen we daar aankwamen per vliegtuig en ik daar de huurauto oppikte en wat rondgereden had daar.
3. Als bekpekkert misschien handig maar de jeugd van tegenwoordig is zeer handig met hun internet gadgeds tegenwoordig heb ik gemerkt onlangs.
4. Veel (Dubbeldeks) bussen zijn aardig leeg soms ook afhankelijk van de tijd denk ik en ook die van bijv. Khorat-BKK dus dan kun je gewoon een plek pakken ongeacht of er een stoelnummer op staat. Wij reizen aardig veel per bus ook de minder luxe met stoelnummers maar soms vraag ik of ik elders kan zitten en dat is bijna altijd goed.Dubbeldekkers staan idd als gevaarlijk bekend bij...De Westerlingen vlgs mij want ik heb nog nooit een Thai horen zeggen dat we niet moesten instappen vanwege onveiligheid. Aan ieder zelf de keus lijkt me om dat af te wegen. Wij stappen gewoon in en gaan ervanuit dat alles goed gaat.
5..Geen ervaring mee nog in Thailand.

gr driver

Markbr
kenner
kenner
Berichten: 103
Lid geworden op: zondag 26 maart 2006, 23:04

Re: Wat vinden jullie van mijn route

#8 Bericht door Markbr » zondag 17 januari 2016, 11:50

1. Dat is een HELE goeie, je wil niet weten hoeveel mensen hun terugreis vergeten.
Wij moeten 7 Februari vliegen om 2:30 dus dan moeten we op 6 Februari om 23:00 inchecken....dat soort dingen
2. Phuket zal voor een backpacker inderdaad niet zo boeiend zijn maar een ervaring is altijd welkom toch?
Mijn vrouw en ik willen er ook graag een kijkje nemen. En nee het strand is niet meteen ons doel.
3. Maak gebruik van beide...boeken en www. Het kan elkaar alleen maar aanvullen. MAAR gebruik www eigenlijk alleen bij voorbereiding.
Een tip voor http://www.... In het Engels of Nederlands vindt je niet altijd alles of volledig. Probeer het in Thai...vooral als je foto's of video zoekt.
Er gaat een enorme schatkist voor je open. Youtube en Thaise taal is een echte aanrader. Net als Google afbeeldingen ;)
Die cursussen Thai heeft inderdaad geholpen moet ik er wel bijzeggen.
4. Bus, das bij uitstek ons vervoermiddel. Maar we hebben elk mogelijk openbaar vervoermiddel wel gehad. Van fiets tot vliegtuig.
Laat je voorral door NIEMAND bang maken kwa gevaar. Ik geloof dat we nou met de bus zo'n 40.000 km door Thailand hebben afgelegd.
1 keer hebben we pannen gehad maar toen had de bus zelf technische problemen. Dus niet ergens tegen aan gereden of zo
Ik kan bij ons in Oss ook een ongeluk krijgen en als je bedenkt hoeveel er wel niet rijden is het risico wel te nemen ;)
We reizen ook meestal overdag maar nooit 's nachts. Dat zal ook wel veiliger zijn maar het gaat ons om te kunnen zien wat
er op de weg te doen is :)
5. De trein is opzich wel ervaring maar je moet echt enorm veel tijd hebben. Hij rijdt wel, ook als het weer wat tegen zit.

Trouwens, kent iemand ook de kaarten van Groovy Maps????? Hele handige dingen zijn dat. Heb m nou van Chiang Mai gekocht.


Mark

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wat vinden jullie van mijn route

#9 Bericht door driver » zondag 17 januari 2016, 12:16

Groovy maps ken ik wel maar niet gekocht .
Stads dingen heb ik weinig interesse in dus die kaarten koop ik sowieso nooit eigenlijk ook omdat ik nooit lang op 1 plek blijf meestal en als ik met de motor rondrij zoals afgelopen maand in het Noorden heb ik 2 kaarten bij me van dat gebied waar ik me goed mee redt.
Verder heb ik altijd een boekje bij me van Thailand en hun wegennet en meestal nog een landkaart.
Navigatie gebruik ik daar niet.


http://groovymap.com/collections/groovy-map-and-guide

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”