Backpacken door Thailand,Laos en Cambodja.

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Loezie88
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: woensdag 06 januari 2016, 11:17

Backpacken door Thailand,Laos en Cambodja.

#1 Bericht door Loezie88 » donderdag 14 januari 2016, 14:12

Hallo!

Dit jaar willen mijn vriend en ik voor het eerst gaan backpacken. Welk land is dan beter dan Thailand? Op basis van een route die vrienden van ons vorig jaar gedaan hebben, hebben we een route opgesteld voor 21 dagen. Nu, eventueel zouden we een tweetal dagen extra hebben. Vandaar mijn post... Als we langer zouden kunnen blijven, dachten we om eventueel een eiland bij te nemen en een van de steden te schrappen uit de rondreis.

Onze keuze ligt dan Pakse (Laos) vs. een eiland (voorlopig denken we aan Koh Samui, omdat we in juli gaan).
Ik weet niet of iemand kan helpen met de keuze. Is een kort verblijf op een eiland de moeite waard om Pakse te laten vallen? Is Pakse de moeite om te bezoeken?

Dan kan ik wat beter inschatten wat we moeten doen...

Alvast bedankt! :-)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Backpacken door Thailand,Laos en Cambodja.

#2 Bericht door driver » donderdag 14 januari 2016, 17:53

Zoveel mensen , Zoveel wensen..Niemand kan m.i antwoordt geven op jouw vraag wat mooier is of wat te laten vallen.
Waarom niet ?..Dat gaf ik al aan in het begin.
Ik ben iemand die Koh Samuh in feite mijdt omdat ik niet echt van toerisme houdt en misschien is Pakse dan wel interessant voor mij als het minder toeristisch is.
Is het beide echt toeristisch...Zie je mij er wslijk niet.
Ik ben op Ko Samet geweest en na 2 dagen weggegaan omdat ik het helemaal niks aan vondt ondanks de mooie stranden.
Te veel op toeristen gericht en niet het Thailand wat ik graag zie.

Kortom...straks komen er ongetwijfeld weer andere reacties en zie...dan is het dus ..Zoveel mensen...Zoveel wensen . ;)

gr driver

Markbr
kenner
kenner
Berichten: 103
Lid geworden op: zondag 26 maart 2006, 23:04

Re: Backpacken door Thailand,Laos en Cambodja.

#3 Bericht door Markbr » vrijdag 15 januari 2016, 02:43

Wat Driver al zei,...wat je mooi vind is voor iedereen verschillend. Maar je wil gaan backpacken? Dan zou je dat op plekken moeten gaan doen waar het toerisme niet zo actief is. Backpackers zijn de pioneers van het reizen. Die ontdekken nieuwe plekken. Thailand heeft 100en eilanden.
77 provincies om te bezoeken. "Toeristisch Thailand" is niet ZOOO groot. Bv Chiang Mai City is wel bekend maar ga de stad maar eens uit.
De provincie is echt HEEL groot. Waar je in de stad dood gaat aan toeristen moet je in andere districten gaan zoeken naar westerlingen ;)
Veel toeristen zijn net schapen. De 1 gaat naar Ko Samui dus gaat de ander ook. Dat is nou net wat een backpacker niet doet.
De hele club gaat links af, dan zou hij rechts af gaan om te kijken wat daar te zien is....snap je. Ik ben nou voor de 8ste keer in Thailand.
En kan nog steeds plekken vinden waar toeristen gewoon niet komen. ALLES is daar dan nieuw. Lonely Planet weet niks of HEEL weinig over die plaats.
In 10 jaar tijd hebben we nou 1000en plekken ontdekt op internet waar je naar toe kan gaan in het land. Lonely Planet kende een kleine 10 plekken
in Khon Kaen maar wij hebben er nou 100 nog wat.....snap je wat ik wil zeggen??? Reizen is vooral zelf op zoek gaan en kijken wat een land je biedt.

Beetje lang verhaal maar de essentie is: Ga vooral zelf op ontdekkingsreis. Vorm je eigen mening en ervaar alles zelf.

Mark

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Backpacken door Thailand,Laos en Cambodja.

#4 Bericht door driver » vrijdag 15 januari 2016, 05:58

Markbr schreef:Wat Driver al zei,...wat je mooi vind is voor iedereen verschillend. Maar je wil gaan backpacken? Dan zou je dat op plekken moeten gaan doen waar het toerisme niet zo actief is. Backpackers zijn de pioneers van het reizen. Die ontdekken nieuwe plekken. Thailand heeft 100en eilanden.
77 provincies om te bezoeken. "Toeristisch Thailand" is niet ZOOO groot. Bv Chiang Mai City is wel bekend maar ga de stad maar eens uit.
De provincie is echt HEEL groot. Waar je in de stad dood gaat aan toeristen moet je in andere districten gaan zoeken naar westerlingen ;)
Veel toeristen zijn net schapen. De 1 gaat naar Ko Samui dus gaat de ander ook. Dat is nou net wat een backpacker niet doet.
De hele club gaat links af, dan zou hij rechts af gaan om te kijken wat daar te zien is....snap je. Ik ben nou voor de 8ste keer in Thailand.
En kan nog steeds plekken vinden waar toeristen gewoon niet komen. ALLES is daar dan nieuw. Lonely Planet weet niks of HEEL weinig over die plaats.
In 10 jaar tijd hebben we nou 1000en plekken ontdekt op internet waar je naar toe kan gaan in het land. Lonely Planet kende een kleine 10 plekken
in Khon Kaen maar wij hebben er nou 100 nog wat.....snap je wat ik wil zeggen??? Reizen is vooral zelf op zoek gaan en kijken wat een land je biedt.

Beetje lang verhaal maar de essentie is: Ga vooral zelf op ontdekkingsreis. Vorm je eigen mening en ervaar alles zelf.

Mark
Ik deel jouw mening zoals jij het nu omschrijft :thumbsup: .
Ik ben ook wel in de toeristen gedeeltes geweest maar ook heel veel op plekken waar je die niet zag en dat vindt ik toch leuker .
Eilanden...Ko Shi Chang is klein , maar niet heel toeristisch en veelal Thai toerisme dus daar vondt ik het wel leuk voor een paar dagen.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”