6 weken met 2 kleine kindjes in juli/augustus/september

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Doron
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: zaterdag 10 januari 2015, 13:39

6 weken met 2 kleine kindjes in juli/augustus/september

#1 Bericht door Doron » zaterdag 09 januari 2016, 12:21

We hebben eindelijk geboekt , het is dus zeker dat we gaan.

we gaan 6 weken, voor alsnog weinig gepland maar iniederegval de richting bepaald.

Ik hoor graag tips over locaties die goed te doen zijn met kindjes van 4&7 ook al zal het veel strandhangen en chillen zijn.

Weet iemand of het op Koh Samui te doen is met een Saleng? en of ze daar te huur zijn?
-2 dagen bangkok & bus naar Trat

-7 dagen Koh chang--- Oasis(denken we , lonely beach) en the blue lagoon

-1 dag trat Bangkok + vliegen surat thani

-nachtboort samui

-4 weken samui geboekt in klein resortje maar tussendoor nog wel een tripje naar koh Phanang en Koh tao misschien, verder geen haast en lekker hangen, eten & scooteren.

laatste dagen zien we wel & terig vliegen naar Bangok vanaf chumphon of surat thani.

Moeten de vluchten van te voren geboekt worden? is dat goedkoper? of is het op het vliegveld zelf ook te regelen?

bedankt voor de tips!

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 6 weken met 2 kleine kindjes in juli/augustus/september

#2 Bericht door Ben » zaterdag 09 januari 2016, 14:00

Doron schreef:We hebben eindelijk geboekt , het is dus zeker dat we gaan.

we gaan 6 weken, voor alsnog weinig gepland maar iniederegval de richting bepaald.

Ik hoor graag tips over locaties die goed te doen zijn met kindjes van 4&7 ook al zal het veel strandhangen en chillen zijn.

Weet iemand of het op Koh Samui te doen is met een Saleng? en of ze daar te huur zijn?
-2 dagen bangkok & bus naar Trat

-7 dagen Koh chang--- Oasis(denken we , lonely beach) en the blue lagoon

-1 dag trat Bangkok + vliegen surat thani

-nachtboort samui

-4 weken samui geboekt in klein resortje maar tussendoor nog wel een tripje naar koh Phanang en Koh tao misschien, verder geen haast en lekker hangen, eten & scooteren.

laatste dagen zien we wel & terig vliegen naar Bangok vanaf chumphon of surat thani.

Moeten de vluchten van te voren geboekt worden? is dat goedkoper? of is het op het vliegveld zelf ook te regelen?

bedankt voor de tips!

Datums zou wel goed zijn om te geven .
bepaalde maanden is het wel gunstiger om van te voren te boeken
http://www.airasia.com/th/en
http://www.lionairthai.com/en
http://www.nokair.com/nokconnext/aspx/Index.aspx

Nacht boot naar Samui ?
http://www.lomprayah.com/ww/
http://www.seatranferry.com/en/
http://www.rajaferryport.com/
Waarom niet een dagboot ?
Vliegen van Chumphon naar Bangkok?

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: 6 weken met 2 kleine kindjes in juli/augustus/september

#3 Bericht door pong » zaterdag 09 januari 2016, 14:13

VLiegen: dat is ouwe koek- als je goejekoop met AirAsia wilt-die vliegen dus niet OP Samui, maar er vlakbij+Bus/boot, dan is hoe eerder hoe beter-maar soms zijn er speciale sales, waarbij het nog goedkoper is. NOK biedt ook zo'n combo aan.
Vliegen naar Trat en tot OP Samui kan enkel met BKK-air en die is flink aan de prijs, maar meestal vaste prijs voor alles, 1 jaar of 1 dag tevoren. Chumphon is af en aan, geen billigflieger, soms helemaal niks.
Ook herhaal ik nog eens: ik zie absoluut niet waarom mensen zonodig van strand 1 naar strand2 willen, in dit geval ook nog met een flinke reis ertussen. Je kids zullen amper het verschil merken.
Saleng=kwart baht (ouderweste spreektaal), of sprokkelaar van afgedankte 2e handsgoederen, ik snap niet helemaal wat je daarmee bedoelt. Songhthaew misschien (pick up met 2 bankjes die als ''bus'' funktioneert?)

Doron
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: zaterdag 10 januari 2015, 13:39

Re: 6 weken met 2 kleine kindjes in juli/augustus/september

#4 Bericht door Doron » zondag 10 januari 2016, 09:50

sorry ik denk dat ik het mis heb met saleng, ik bedoel zo'n scooter apparaat met een karretje er naast, daar heb ik in maart 4 weken op rond gekard in Hat Mea Ramphung/Ban Phe afgelopen maart.

Dat reizen van strand naar strand, dat is aan ons denk ik, andere sfeer andere mensen. Koh chang is te nat in die periode anders waren we daar wel langer gebleven. Samui blijven we toch ook 4 weken? en het lijkt me niet meer dan fijn om dan een paar dagen op een ander eiland te zijn voor de afwisseling. Ik zie niet in waarom jij daar iets van moet vinden, mijn kinderen deinen wel mee en reizen net zo graag als wij. Ik ben 28, een beetje avontuur mag er wel in zitten. Anders had ik net zo goed 6 weken aan het strand van Vlissingen kunnen gaan zitten zomers.

Maar dat ter zijde,

Nachtboot? --- ik denk dat als we in Surat Thani aankomen dat er geen andere boot meer te vinden is qua tijd?

Dus van te voren vluchten boeken is aan te raden, dan gaan we dat doen, ik zag dat het überhaupt al absurd goedkoop was.

Vanaf chumphon terug was als we eventueel nog naar Koh Tao zouden gaan, dan is Chumphon korter varen denk ik.

Verder nog iemand tips voor Koh samui & koh pa ngan?

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: 6 weken met 2 kleine kindjes in juli/augustus/september

#5 Bericht door Jeanette » zondag 10 januari 2016, 12:39

Pong bedoelt het goed hoor.
Wat we hier eigenlijk mee willen zeggen is dat er tussen strand 1 en 2 geen 800 km hoeven te zitten om avontuurlijk te zijn.
Bij Spanje doet een mens dat ook niet.
Ik zit nu zelf in Nice Beach Hotel, dat zul je ook wel kennen van vorig jaar.
Veel voorpret.

[8)

Doron
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: zaterdag 10 januari 2015, 13:39

Re: 6 weken met 2 kleine kindjes in juli/augustus/september

#6 Bericht door Doron » zondag 10 januari 2016, 17:16

Ik bedoel het ook niet lullig naar Pong, maar als je veel hebt gereisd dan zul je misschien wat meer rust in je kont hebben en dat heb ik echt niet! :crazy:

De reden dat er zo veel tussen moet zitten is omdat we Koh Chang zo leuk vinden, maar het is er vies weer. Dus gaan we maar en weekje .In samui is het "hopen we" beter, maar het is qua sfeer niet ons eilandje denk ik. Ik denk juist dat het heel veel uitmaakt. Je geeft een voorbeeld spanje; Het scheelt vreselijk veel of je in de costa brava ligt te bakken of naar ibiza gaat of naar Andalusia . Ieder zijn ding, ik word claustrofobisch als ik te lang op 1 plek zit, dat zou ik ook niet doen als ik in europa op vakantie zou gaan.

weet iemand hoe zo'n geval heet?Scooter met een karretje er naast ?

Doron
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: zaterdag 10 januari 2015, 13:39

Re: 6 weken met 2 kleine kindjes in juli/augustus/september

#7 Bericht door Doron » zondag 10 januari 2016, 17:24

En zou vanaf Samui het de moeite zijn met de oudste van 7 een paar dagen af te reizen naar kao sok? Of is het een natte bende van ellende in augustus.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 6 weken met 2 kleine kindjes in juli/augustus/september

#8 Bericht door Ben » zondag 10 januari 2016, 17:42

Doron schreef:En zou vanaf Samui het de moeite zijn met de oudste van 7 een paar dagen af te reizen naar kao sok? Of is het een natte bende van ellende in augustus.
Kao Sok en ook Samui kunnen in aug allebij een natte bende zijn
maar dat je regen krijgt is wel bijna zeker [|)

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: 6 weken met 2 kleine kindjes in juli/augustus/september

#9 Bericht door brake034 » zondag 10 januari 2016, 23:38

Doron schreef: Scooter met een karretje er naast ?
In Noord Thailand noemen ze zo een ding een Saleng, zoals je zelf al eerder schreef.

Ik weet niet of dat nou alleen de naam is in Noord Thais dialect en of het ook zo genoemd wordt in het algemeen beschaaft Thais?
Marcel

hanshu

Re: 6 weken met 2 kleine kindjes in juli/augustus/september

#10 Bericht door hanshu » maandag 11 januari 2016, 07:40

Saleng in Thai..

joyceglorie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2015, 10:30

Re: 6 weken met 2 kleine kindjes in juli/augustus/september

#11 Bericht door joyceglorie » maandag 11 januari 2016, 08:14

Hoi,

Wij gaan ook in juli augustus met een 5 en 7 jarige naar thailand. Onze reis zit er als volgt uit:

Aankomst Bangkok - meteen door naar Kanachanaburi
Kanachanaburi 5 nachten met o.a. Erawan watervallen, brug en museum en bijkomen van de reis
Nachttrein naar Chiang Mia vanuit Ayutthaya.
Chiang Mai 5 nachten met o.a. tokkelen, koken, olifanten en tour langs tempels en natuur.
Vlucht naar Surat thani en doorreis naar Khao Sok
Khao Sok 4 nachten o.a. tuben en nacht en dag tours
met bus naar First Monkey School in Surat thani 2 nachten met o.a. aapjes, dolfijnen en vuurvliegjes
Boot naar Koh Phangang voor 5 nachten
Naar Koh Samui voor 5 nachten en terug naar bangkok voor terugvlucht

Misschien heb je hier iets aan. Wij zijn al eerder zonder kids in Thailand geweest en denken dat wat we nu gaan doen met kinderen echt prima moet kunnen.

Doron
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: zaterdag 10 januari 2015, 13:39

Re: 6 weken met 2 kleine kindjes in juli/augustus/september

#12 Bericht door Doron » dinsdag 26 januari 2016, 11:15

Wij zijn ook al eerder zonder en met kids geweest (ook afgelopen maart 4 weken) :), ik ben niet zo van de strakke planning. Ik heb twee 30 liter rugzakjes bij en we zien wel waar het schip strand. Ik maak mijn kinderen niet blij met culturele bezoekjes aan tempels/musea ect ben ik bang( en mezelf eigenlijk ook niet zo..##cultuurbarbaar##). Chang mai willen we wel doen maar dan in de winter , als het wat droger is! Wat we wel zoeken is een relaxte hippie vibe, met leuke mensen, zonder terror muziek, waar de kids niet omver worden gelopen en lekker zandkastelen kunnen bouwen, zonder dat ze in glasscherven gaan staan of naalden. Waar we eindeloze scooter tochtjes kunnen maken en goedkoop kunnen eten. Geen grote attracties, maar leuke tentjes, strandjes waar de oudste lekker kan snorkelen etc..

Suratthani zit wel ergens in de planning idd , zo ook the first money school, maar wanneer :crazy: dat weet ik nu echt nog niet.

we hebben nu iniedergeval als "honk " 1 huis gehuurd 5 weken

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”