Nederlanders worden steeds ouder

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Nederlanders worden steeds ouder

#1 Bericht door printen44 » zaterdag 02 januari 2016, 07:38

Gelukkig, wij, Nederlanders worden steeds ouder. De meeste van ons in Thailand zijn de zestig al gepasseerd en kunnen dus nog redelijk wat jaartjes in dit land levend en wel verblijven.

Maar we zitten niet in de top van Europa. We staan negende op de lijst van Europese landen. Lees maar het verslag en bekijk de grafiek. Ik heb, volgens de statistiek, nog bijna 9 jaar te gaan. [$) [$)

http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/arti ... s-in.dhtml

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Nederlanders worden steeds ouder

#2 Bericht door Lammert de Haan » zaterdag 02 januari 2016, 13:20

printen44 schreef:Gelukkig, wij, Nederlanders worden steeds ouder. De meeste van ons in Thailand zijn de zestig al gepasseerd en kunnen dus nog redelijk wat jaartjes in dit land levend en wel verblijven.

Maar we zitten niet in de top van Europa. We staan negende op de lijst van Europese landen. Lees maar het verslag en bekijk de grafiek. Ik heb, volgens de statistiek, nog bijna 9 jaar te gaan. [$) [$)

http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/arti ... s-in.dhtml
Ik heb ook nog houdbaarheidsdatum van bijna 9 jaar, heer Printen44. En ik altijd maar denken, dat jij nog maar 44 jaar zou zijn (en ook maar niet ouder wordt, gezien oudere berichten van jou :giggle: ). Maar ik denk nu eerder dat '44' staat voor '1944' (is ook mijn geboortejaar en was trouwens volgens de wijnkenners een 'goed jaar' :giggle2: ). Klopt mijn redenering? :giggle3:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Nederlanders worden steeds ouder

#3 Bericht door Jeanette » zondag 03 januari 2016, 04:23

De volgende stap is het percentage bepalen aan welke gebreken je de meeste kans hebt om dood te gaan en de percentages waardoor je in je laatste jaren de meeste ellende kunt verwachten. :roll: :?

Doe ik even niet aan mee. [|(
Klachten komen toch met golven en ik zit nu in een 'low' periode qua klachten en daar geniet ik van.

[8)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Nederlanders worden steeds ouder

#4 Bericht door RuudThai » zondag 03 januari 2016, 04:37

Zometeen weten ze ook precies de betekenis van elke gen en kunnen ze voorspellen dat jij aan die-en-die ziekte zult overlijden als je 83 jaar en 260 dagen oud bent. Als je tenminste niet voor die tijd door een dolende dronken Thaise automobilist bent platgereden !

Een rustgevend gevoel toch? Kun je alles goed voorbereiden, je bucketlist afwerken enz.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Nederlanders worden steeds ouder

#5 Bericht door Jeanette » zondag 03 januari 2016, 06:53

Rustgevend?
Dat is valium ook. :mrgreen:
Eerder doodsaai. ;)

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Nederlanders worden steeds ouder

#6 Bericht door Lammert de Haan » zondag 03 januari 2016, 08:30

Jeanette schreef:De volgende stap is het percentage bepalen aan welke gebreken je de meeste kans hebt om dood te gaan en de percentages waardoor je in je laatste jaren de meeste ellende kunt verwachten. :roll: :?

Doe ik even niet aan mee. [|(
Klachten komen toch met golven en ik zit nu in een 'low' periode qua klachten en daar geniet ik van.

[8)
In plaats van een kansberekening te maken voor wat betreft je gebreken, zou je ook nog eens kunnen gaan nadenken over je leefgewoontes. Aan het eerste kun je vaak minder veranderen dan aan het tweede.
Toen ik kortgeleden voor een nieuwe APK weer eens bij de cardioloog moest verschijnen kreeg ik het rijtje weer voorgeschoteld:
1. ten minste een halfuur per dag voldoende bewegen;
2. neem voldoende (nacht)rust;
3. eet regelmatig en vooral gezond;
4. niet roken;
5. drink met grote mate.

Toen hij me vervolgens een sigaret aanbood met de vraag:"Rookt u ook?", kreeg ik niet eens een sigaret van hem. En dat vond ik dan weer flauw! :giggle:

Ik heb aan de 10-geboden m'n handen (en voeten) al meer dan vol. Daar hoeven niet nog eens 5-geboden bij. Dan maar eerder dood gaan, in de wetenschap dat ik heb geleefd naar wat IK prettig vond en dus ook kan zeggen: ik heb écht geleefd!
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Nederlanders worden steeds ouder

#7 Bericht door Jeanette » zondag 03 januari 2016, 10:16

Iedere ongevraagde goede raad raakt mij als een vorm van kritiek, stom hè?

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Nederlanders worden steeds ouder

#8 Bericht door RuudThai » zondag 03 januari 2016, 10:26

Jeanette schreef:Iedere ongevraagde goede raad raakt mij als een vorm van kritiek, stom hè?
Ja, zeker stom haha! Het is ook echt op jou en jou alleen gericht dus moet je je het aantrekken....

tino kuis
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2011, 14:37

Re: Nederlanders worden steeds ouder

#9 Bericht door tino kuis » zondag 03 januari 2016, 11:26

printen44 schreef:Gelukkig, wij, Nederlanders worden steeds ouder. De meeste van ons in Thailand zijn de zestig al gepasseerd en kunnen dus nog redelijk wat jaartjes in dit land levend en wel verblijven.

Maar we zitten niet in de top van Europa. We staan negende op de lijst van Europese landen. Lees maar het verslag en bekijk de grafiek. Ik heb, volgens de statistiek, nog bijna 9 jaar te gaan. [$) [$)

http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/arti ... s-in.dhtml
Gemiddeld (voor mannen en vrouwen) is de levensverwachting iets meer dan 80 jaar. Maar dat is de levensverwachting vanaf de geboorte.
Hieronder noem ik een leeftijd en daarachter de gemiddelde leeftijdsverwachting vanaf die leeftijd
60 Jaar: nog 22 jaar
70 nog 14 jaar
75 11 jaar
80 8 jaar
90 4 jaar
En een honderd-jarige kan gemiddeld nog 2 jaar leven tegemoet zien.
Bedenk verder wel dat de extra jaren na, zeg 80-85 jaar, voor de helft gekenmerkt worden door een min of meer ernstige handicap.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Nederlanders worden steeds ouder

#10 Bericht door Ben » zondag 03 januari 2016, 13:37

Hoe ouder hoe gekker zeggen ze ! :Whistle: :thumbsup:

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Nederlanders worden steeds ouder

#11 Bericht door Jeanette » zondag 03 januari 2016, 13:59

Ben schreef:Hoe ouder hoe gekker zeggen ze ! :Whistle: :thumbsup:
:giggle3:

Ha ha, maar jij hebt mij behoorlijk aan het denken gezet over copyright en - ' het woord van' - Ben. :o
Als het zo eens ter sprake komt ga ik je hele moeilijke vragen stellen. :Whistle:

:D

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Nederlanders worden steeds ouder

#12 Bericht door Lammert de Haan » zondag 03 januari 2016, 15:10

tino kuis schreef:
printen44 schreef:Gelukkig, wij, Nederlanders worden steeds ouder. De meeste van ons in Thailand zijn de zestig al gepasseerd en kunnen dus nog redelijk wat jaartjes in dit land levend en wel verblijven.

Maar we zitten niet in de top van Europa. We staan negende op de lijst van Europese landen. Lees maar het verslag en bekijk de grafiek. Ik heb, volgens de statistiek, nog bijna 9 jaar te gaan. [$) [$)

http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/arti ... s-in.dhtml
Gemiddeld (voor mannen en vrouwen) is de levensverwachting iets meer dan 80 jaar. Maar dat is de levensverwachting vanaf de geboorte.
Hieronder noem ik een leeftijd en daarachter de gemiddelde leeftijdsverwachting vanaf die leeftijd
60 Jaar: nog 22 jaar
70 nog 14 jaar
75 11 jaar
80 8 jaar
90 4 jaar
En een honderd-jarige kan gemiddeld nog 2 jaar leven tegemoet zien.
Bedenk verder wel dat de extra jaren na, zeg 80-85 jaar, voor de helft gekenmerkt worden door een min of meer ernstige handicap.
Inderdaad Tino, dat is volkomen juist. Met het ouder worden wordt de 'houdbaarheidsdatum' steeds een stukje opgerekt. Je zult dus nooit in de gelegenheid gesteld worden op de datum van je overlijden alvast in je agenda te zetten. :happyno: Gelukkig maar. :giggle:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”