eerste keer backpacken! (thailand) help!

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
marcobolhuis
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: donderdag 10 december 2015, 17:51

eerste keer backpacken! (thailand) help!

#1 Bericht door marcobolhuis » donderdag 10 december 2015, 21:55

Ik heb me zojuist aangemeld en even korte introductie ik ben Marco en ik ben 25 en mijn vriendin Melissa is 19, En wij houden enorm van reizen maar zijn eigenlijks
altijd maar de hotel en de zelfde plek style gewent :o

Maar nu toch maar de keuze gemaakt om samen of met nog een vriend & vrienden te backpacken door Thailand (voor 1 maand), waarom Thailand? omdat we eigenlijks overal wel lezen dat
dit de perfecte plek is als beginnend backpacker ( en de cultuur en land trekt ook heel erg aan :oops: )

Maar wij zijn echt hulp nodig! we weten totaal niet waar we aan beginnen dus ik zou graag alle do's and donts willen :oops:


*Wanneer plan je een terug vlucht? van te voren of als je nog in Thailand bent.
*Wat je neem je allemaal mee? ( als inspiratie gebruikt: http://tipsthailand.nl/reisvoorbereidin ... -thailand/ ) http://prntscr.com/9cof4c alvast een begin gemaakt!
*Hoe plan je een route? waar ga je als eerste heen en hoe ga je er heen?
*Als je in je hostel/guesthouse of B&B komt, drop je daar je backpack en verder op pad met een kleine rugzak?
*Gebruiken jullie ook enige apps om overnachtingen te boeken of hostels oid te zoeken
*Wat moeten wij nog meer weten voor we weg gaan

Sorry voor de hoeveelheid vragen :o :angel: maar toch alvast bedankt voor alle hulp

Marco

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: eerste keer backpacken! (thailand) help!

#2 Bericht door prajak » vrijdag 11 december 2015, 00:28

Eens zien wat ik kan bijdragen:

*Wanneer plan je een terug vlucht? van te voren of als je nog in Thailand bent.

Een retourtje is goedkoper dan 2x een enkeltje en je weet hoelang je komt, een maand, dus je boekt beter in de EU een retourtje. Grote kans dat je zonder retourtje het vliegtuig niet eens in komt; als Thailand je weigert draait de vliegmaatschappij op voor de kosten van de retourvlucht.

Op welk visum kom je? Ik neem aan dat je zonder visum komt en reist op een visa-exempt voor maximaal 30 dagen, dat is inclusief dag van aankomst en dag van vertrek en men is streng op de regels dus kom max 30 dagen. Of ga tijdig een verlenging halen in Thailand maar dat is voor EEN extra dag veel te duur dus kom 30 dagen of ruim meer.

*Wat je neem je allemaal mee? ( als inspiratie gebruikt: http://tipsthailand.nl/reisvoorbereidin ... -thailand/ ) http://prntscr.com/9cof4c alvast een begin gemaakt!

Dat laat ik aan jullie over; ik ben geen twintiger meer en zal zeker anders reizen dan jullie. Ik zie 'kaartspel' staan; laat dat maar thuis, zoiets mag niet in Thailand. (Ze gokken op alles wat beweegt hier maar een potje klaverjassen mag niet...)

*Hoe plan je een route? waar ga je als eerste heen en hoe ga je er heen?

Wat is jouw budget; ga je domestic vliegen of neem je bus en trein want die zijn veel goedkoper. Voor treinen is Bangkok de spin in het web, bussen gaan ook van oost naar west zonder Bangkok aan te doen. Treinschema's vind je hier: http://www.railway.co.th/home/default.aspx?ID=&lang=EN#

*Als je in je hostel/guesthouse of B&B komt, drop je daar je backpack en verder op pad met een kleine rugzak?

Voor een enkele dag kan dat in overleg maar laat geen waardevolle zaken achter zoals paspoort, tickets en I-dingen, camera. Er kan 'spontaan' iets uit jouw tas vallen overal ter wereld. Als je de taal niet spreekt, neem het visitekaartje van hotel etc mee.

Natuurlijk laat je kopietjes van alle belangrijke papieren, zorg- en reispolis en telefoonnummers achter bij familie; je kunt die ook scannen en naar elkaars email sturen. Huur je hier een scooter dan heb je een (NL of BE) MOTORrijbewijs (>49 cc) nodig en een internationaal rijbewijs.

*Gebruiken jullie ook enige apps om overnachtingen te boeken of hostels oid te zoeken

Geen idee. Ik zoek het op google als ik eens reis en laat mijn vrouw bellen en reserveren (dat valt vaak goedkoper uit...).

*Wat moeten wij nog meer weten voor we weg gaan

Heel veel. Lees de info in dit forum eens door, de reisparagraaf, de stedenparagraaf, eilanden, en bepaal wat je zelf wil.

Reken buiten de grote steden niet op kennis van het Engels en op lokaal vervoer staat soms ook alleen maar Thais schrift. Lonely Planet is een goede gids met waardevolle informatie en plaatsnamen ook in het Thais.

Temperatuur kun je op internet vinden; op het land zijn mrt-april-soms ook mei bloedheet, mei-sept-soms okt regenmaanden en in het noorden zijn de nachten in nov-dec-jan koud. Het beste backpackweer is eigenlijk alleen oktober en februari. Eilanden zijn vaak frisser door zeewind.

Er zijn dagen dat openbaar vervoer in Thailand overvol zit. Songkraan, Thais nieuwjaar in de week rond 13-15 april, en ook rond 12 augustus en 5 december.

Tenslotte: de Koninklijke Familie, de religie en alle vormen van (soft- en hard)drugs zijn hier 'no go area'.

Veel plezier met de voorbereiding!

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: eerste keer backpacken! (thailand) help!

#3 Bericht door pong » zaterdag 12 december 2015, 13:15

Heel ouwerwets-maar ik ben enorm geholpen destijds met iets wat REISGIDS heet- zeker die overbekende Lonely Planet. Eeen ouwetje als 2e handsie of uit de bieb is ook prima. Dat kan elke student-ook al is die nou nog zo gewend aan moderne www-toch zelf ook nog wel bedenken? Ik zie zelf steeds meer van die beginnende bekpekkertjes compleet de mist ingaan omdat ze menen te denken dat alles via www moet en met de smartefone en als het daar niet op kan, dan bestaat het niet. Dan beperk je je enorm.
Wat mer gevorderde vragen pas nadat je hebt gelezen en je huiswerk gedaan.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”