Het Kerstdiner

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Het Kerstdiner

#1 Bericht door printen44 » donderdag 10 december 2015, 11:06

Rimping, de supermarkt die veel buitenlandse producten in haar assortiment heeft, heeft een vestiging in Promanada, het grote en moderne winkelcentrum, dat Nederlandse investeerders in Chgaing Mai heeft laten bouwen.

Die vestiging daar van Rimping is groot, zeer groot. Je verdwaalt er bijna in. Buiten de supermarkt, is er een koffieshop en een klein restaurant gevestigd.

Op 25 december maak ik een Kerstdiner klaar voor goede vrienden van mij. Zo'n diner vergt wat voorbereiding. Ik schreef al over de lamsbout die Rimping voor mij klaarmaakt. Maar er zijn uiteraard meer gerechten in dat Kerstdiner.

Dus ging ik vanmorgen wat ronddwalen in die grote Rimping in Promanada. Nou, je weet niet wat je ziet. Ik was er al eerder, maar nooit om alles is goed te bekijken.

Alleen al de groenten- en fruitafdeling is groot, de versafdeling met alles erop en eraan is net zo groot. En je verdwaald tussen al die rekken met de meest uiteenlopend koopwaar.

Een mooie kreeftenstaart zou ook kunnen dienen als voorgerecht, tot ik de prijs van die kreeftenstaart zag, 2180 baht. Dus vielen er een hoop gerechten af, want het Kerstdiner mag wel wat kosten, maar niet dat ik de rest van het nieuwe jaar aan de hongeroedeem moet lijden. :D

Ik heb de keuzes al gemaakt. Wat in blik zit kocht ik vandaag en de versproducten ga ik op de 23ste of de 24ste van de maand kopen. Ik weet tenminste waar die versproducten liggen. Hoef ik niet zo te zoeken..... :P En wat er met de kerst op tafel komt, blijft nog even geheim voor de lezers. :D

Maar ik zal de lezer tijdig lekker maken met het menu van het Kersdiner. [$)

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”