Kao Sok National Park

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
henkiepenkie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 01 december 2015, 15:47

Kao Sok National Park

#1 Bericht door henkiepenkie » donderdag 03 december 2015, 10:02

Hallo,

Wij (een famillie van 4 mensen) zijn van plan om in december naar het Kao Sok NP te gaan. Wij houden echter niet van die back2basic hutjes middenin de rimboe, vooral vanwege de ongedierte enzovoort. Nu was ons plan om 2 nachtjes in een bijbehorend stad/dorp te overnachten, om van daaruit een tour te maken door het park. Is dit een goed idee? En zo ja, welke plaats raden jullie aan? Ik zal zelf te denken aan Khao lak, is dit een aanrader (heb wel wat mooie hotels daar gevonden).
Als laatste was mijn vraag, of er wel leuke dagtochten vanuit zo'n plaats zijn door het Khao Sok NP?

Alvast hardstikke bedankt!

Mvg,

Henk

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Kao Sok National Park

#2 Bericht door Jeanette » donderdag 03 december 2015, 10:16

Je dacht ... ik probeer het nog eens?

Het deel van de boomhutten is net zo veilig en schoon als elders in Thailand, de drijvende hutjes is basic.

Wij hebben 3 nachten in een boomhut gewoond en het stuwmeer als een excursie gedaan.
Ongelooflijk zo groot als dat meer is en je ziet hier en daar de ondergelopen bomen nog boven het water uitsteken.
Die hutjes zonder toilet zagen we niet zitten maar veranderen was zo makkelijk als een kamer opwaarderen, de klant is koning.

[|)

henkiepenkie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 01 december 2015, 15:47

Re: Kao Sok National Park

#3 Bericht door henkiepenkie » donderdag 03 december 2015, 17:34

Ja ik had geen idee waar ik mijn topic moest plaatsen, sorry voor het ongeval.

Ik geloof ook wel dat het veillig is, maar we willen gewoon wat meer luxe:p
Dus ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden? Er zijn genoeg dagtourtjes te vinden?

Mvg,

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Kao Sok National Park

#4 Bericht door Jeanette » donderdag 03 december 2015, 20:36

Nee hoor het staat hier goed maar er komt steeds minder animo om steeds de zelfde vragen te beantwoorden.

Kijk wat ik met de zoekterm 'treetops' gevonden heb.

http://thailandforum.nl/search.php?keyw ... mit=Zoeken

En met luxe erbij ....
Santhi schreef:Gisteren zijn mijn vriend en ik teruggekomen uit Thailand. Het was geweldig! We hebben ook Khao Sok gedaan, dat was zeker een hoogtepunt. Twee nachten in een boomhut en één op het meer, bij treetops safari's. Achterarf had ik het liever andersom gedaan, het meer was echt fantastisch! In de boomhut voelden we ons een beetje unheimisch. Lastig uit te leggen, maar het was een mega hoofdgebouw en enorme boomhutten (vrij luxe hotelkamers, maar dan op 6 meter hoogte) alleen allemaal niet geweldig onderhouden en vooral veel en veel te ruim opgezet voor het aantal gasten dat er was. En het was nog wel hoogseizoen. Verder was het allemaal erg goed geregeld. De hutjes van tree top safari's op het meer zijn super, en we hadden een erg leuke gids.
***
Deze post .... Geplaatst: Woensdag 16 Januari 2013, 10:43 .... is dus bijna 3 jaar oud.

Het stuwmeer is hoog in de bergen, ongelooflijk dat je er 3 kwartier op kunt varen met een longtail motorboot.

En verder gaat mijn geheugen even niet.
Het was bij ons ook heel rustig, ik geloof dat we niets hoefden bij te betalen voor de wissel basic-hutjes naar airco-boomhuizen.

[|)

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”