Nong Kai

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
hanshu

Re: Nong Kai

#16 Bericht door hanshu » vrijdag 04 december 2015, 10:21

Zal best allemaal......punt is dat mijn Lao gelijk is aan mn chinees.En iemand die vloeiend thais,engels en Lao spreekt is 3 biertjes waard.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Nong Kai

#17 Bericht door Harm » vrijdag 04 december 2015, 14:54

Vooral als ze dan ook nog eens duifje genoemd wil worden / en naar die (koos)naam luisterd :thumbsup:
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Nong Kai

#18 Bericht door Harm » vrijdag 04 december 2015, 15:02

Ik ben maar 1 dag in Laos geweest en was het toen ook al goed zat die ambtenarij
Was voor mij de eerste keer dat ik een visum in het consulaat in Amsterdam heb gekocht maar ook de laatste keer
Kon dit keer even niet anders daar ik in NL zat toen mijn visum verliep
Volgende keer gewoon weer jaarvisum 800.000 bath en gewoon naar de immigratie dienst hier in Korat
want dit gedoe aan die grens + de belachelijke wachttijden en de reis ernaar toe 5 uur en terug van 5 uur is me dat niet waard.
Bovendien is Laos gewoon een armere versie van Thailand maar niet echt veel goedkoper.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

hanshu

Re: Nong Kai

#19 Bericht door hanshu » zaterdag 05 december 2015, 01:38

Alles is duurder in Laos volgens mij...bovendien word je als toerist behoorlijk genept daar. Ik kreeg een tuk tuk ritje naar de tempel daar aangeboden voor 800 baht..een ritje waar in Thailand 40 baht voor word gevraagd want tempel is 5 minuten van de grens.
35 dollar voor een 30 dagen visum zegt eigenlijk al genoeg.Taxfree flesje franse wijn 20 euro omgerekend...pfff

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Nong Kai

#20 Bericht door yandre » zaterdag 05 december 2015, 04:03

klopt laos is met de meeste dingen duurder
en er komen vele hier in nongkhai in kopen doen
zeker bij de makro wagens vol hoe dit bij de grens werkt
zo in voeren ? of in voerrechten er over.
denk aleen autos daar goedkoper als ik de dikke wagens zie daar van daan
mercedes bmw lexus enz
want vele zijn ook arm daar in laos

hanshu

Re: Nong Kai

#21 Bericht door hanshu » zaterdag 05 december 2015, 05:35

yandre schreef:klopt laos is met de meeste dingen duurder
en er komen vele hier in nongkhai in kopen doen
zeker bij de makro wagens vol hoe dit bij de grens werkt
zo in voeren ? of in voerrechten er over.
denk aleen autos daar goedkoper als ik de dikke wagens zie daar van daan
mercedes bmw lexus enz
want vele zijn ook arm daar in laos
Yandre...ik zag vele bootjes volgeladen naar de overkant vertrekken...zou dat de manier zijn soms? :roll:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Nong Kai

#22 Bericht door prajak » zaterdag 05 december 2015, 05:49

Veel mensen en vooral mensen zonder auto kiezen voor de oude overgang, hartje stad, om met kleine handelswaar over te steken. Die boten varen nog. Toeristen gingen tot 21 jaar geleden ook zo over toen de brug er nog niet was. Ik denk dat er ook douane zit.

Vrachtverkeer gaat wel over de brug en hun douanepost zit aan de AH2 nabij het Meteostation, wat verder van het centrum dan de Lotus. Ik verwacht dat er ooit een nieuwe douanepost gaat komen nabij de brug, er is daar net een groot terrein ontwikkeld en een ventweg gemaakt. Er zit ook een koffiehuis en een taxfree shop.

hanshu

Re: Nong Kai

#23 Bericht door hanshu » zaterdag 05 december 2015, 06:13

prajak schreef:Veel mensen en vooral mensen zonder auto kiezen voor de oude overgang, hartje stad, om met kleine handelswaar over te steken. Die boten varen nog. Toeristen gingen tot 21 jaar geleden ook zo over toen de brug er nog niet was. Ik denk dat er ook douane zit.

Vrachtverkeer gaat wel over de brug en hun douanepost zit aan de AH2 nabij het Meteostation, wat verder van het centrum dan de Lotus. Ik verwacht dat er ooit een nieuwe douanepost gaat komen nabij de brug, er is daar net een groot terrein ontwikkeld en een ventweg gemaakt. Er zit ook een koffiehuis en een taxfree shop.
Ik heb daar ongeveer twee jaar geleden gevaren om de as van wijlen iemand uit te strooien....wij zaten toen aan de oever van Laos (steenworp afstand) en heb niks gezien van douane ergens behalve in de verte een bootje. Maar misschien houden ze met verrekijkers de boel in de gaten?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Nong Kai

#24 Bericht door prajak » zaterdag 05 december 2015, 06:39

De douane valt je niet lastig als je in een klein bootje zit.

De politie ziet je van beide kanten want er wordt daar drugs gesmokkeld en aan de Thaise kant zit de Royal Thai Navy met boten en die zijn zwaar bewapend met machinegeweren. De grens loopt onder de Thaise kant dus ruim voor het midden zit je formeel al in Laos.

Toeristen op waterscooter doen de overkant wel eens aan. Overdag zal niemand je lastig vallen.

hanshu

Re: Nong Kai

#25 Bericht door hanshu » zaterdag 05 december 2015, 07:11

Goed idee die waterscooter ....maar of ik daarna mn stempeltje kan halen? [|(

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Nong Kai

#26 Bericht door prajak » zaterdag 05 december 2015, 09:50

:happyno: Je draait zelfs de bak in.

hanshu

Re: Nong Kai

#27 Bericht door hanshu » zaterdag 05 december 2015, 11:34

prajak schreef::happyno: Je draait zelfs de bak in.
In 1 klap beroemd... :worshippy:

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Nong Kai

#28 Bericht door greenthaiway » zaterdag 05 december 2015, 14:34

jumbo schreef:
hanshu schreef:Met een kroeg voor de deur is het al gauw goed.
Overigens wil onze sponsor ook wat verdienen en betalen we dus voor 2 nachten 38 euro
Dat is toch snel 722 bahtjes per nacht dat is 206.28 baht per sterretje Jumbo :crazy:
:thumbsup:
Dont let the bedbugs bite :D
Hahaha, sure...

hanshu

Re: Nong Kai

#29 Bericht door hanshu » zondag 06 december 2015, 01:30

Prima hotel dat White inn...erg vriendelijke eigenaresse. Alleen jammer: geen ontbijt

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”