Plastic, rubber en leer problemen

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Plastic, rubber en leer problemen

#1 Bericht door brake034 » zondag 29 november 2015, 05:16

Ik heb in Thailand een merkwaardige ervaring met producten gemaakt van plastic, rubber en leer waar ik in Nederland niet of nauwelijks last van had:

Plastic producten zoals een mobiele telefoon, een cover voor de MAC book, de digitale thermometer en mijn videocamera beginnen (zeer) plakkerig te worden. Het lijkt alsof bepaalde weekmakers in de tropen loskomen en aan het oppervlak van het plastic een plakkerig laagje voren. Het is soms te verwijderen met thinner maar dan krijgen die dingen een wel heel industrieel uiterlijk. :Whistle:

Van diverse schoenen verbrokkelen de rubber zolen en breken los, zelfs zonder erop te lopen?! Weer een weekmaker probleem?

We ventileren zoveel we kunnen maar sommige leren schoenen en riemen schimmelen ernstig, zelfs na diverse keren schoonmaken met azijn.

Iemand soortgelijke ervaring en wat is eraan te doen?
Marcel

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Plastic, rubber en leer problemen

#2 Bericht door Hua Thale » zondag 29 november 2015, 05:39

Het schoenen probleem ken ik wel Brake.
Had ooit eens schoenen vanuit Nederland meegenomen voor bij het pak voor bruiloften begrafenissen en activiteiten waar caseual niet gewenst is.
Na een twee drie tal jaren moest ik in het pak en tot mijn verbasing vielen de schoenen in gruis de zolen al helemaal en de bovenzijde was ook niet meer je van het.
Nooit uit de kast geweest en het was geen weggooi kwaliteit.
Schimmel op leder producten geen ervaring mee maar de luchtvochtigheid is hier vaak stevig dus kan goed.

'Wat te doen' nieuwe kopen veel producten hebben hier een kort 'leven' 8-)
Maar je zou een van deze eens kunnen proberen.

Oma
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Plastic, rubber en leer problemen

#3 Bericht door prajak » zondag 29 november 2015, 06:23

Nee. En zoveel warmer zal C-Rai niet zijn dan bij mij en nu is het niet eens de warmste tijd van het jaar. Heb wel de indruk dat met name 'leren' riemen van plastic sneller drogen en barstjes krijgen en dan is het einde verhaal.

Slippers hebben dat ook aan de onderkant maar ja, daar druk ik op met mijn bescheiden gewicht..... :giggle:

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”