Roel Stafleu vermist

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Roel Stafleu vermist

#16 Bericht door bontje » zondag 22 november 2015, 03:38


Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Roel Stafleu vermist

#17 Bericht door Ben » zondag 22 november 2015, 08:25

CobyPos schreef:We hebben regelmatig contact met de politie hier in Nederland en ze helpen ons waar dat kan. De politie onderhoudt weer contact met de ambassade in Thailand. Omdat er tekenen van leven zijn (o.a. de geldopnames) kunnen/mogen zowel politie als ambassade echter heel weinig doen. Dat mag pas als ze denken dat er sprake is van een misdrijf of ongeluk. In Nederland heb je het recht om te verdwijnen. Verder is Roel's zus naar Thailand geweest en heeft daar gesproken met de politie. Ook die waren erg meelevend maar de vraag is of ze veel voor ons kunnen betekenen.

Wat betreft de banken: die vertellen helemaal niets en werken ook niet mee. Om zo iets simpels als inzicht in zakelijke rekeningen te krijgen (Roel heeft een eigen bedrijf) moesten we al bij de rechtbank langs. Beeldopnames kunnen we dus helemaal wel vergeten.

Vandaar mijn actie om de boodschap op diverse Forums in een poging de boodschap zo veel mogelijk binnen Thailand te verspreiden. Ik hoop dat iemand ons op een bepaald moment kan vertellen dat hij nog leeft of kan vertellen wat er gebeurd is.
Beelden in Thailand bij de bank kunnen wel opgevraagd worden .
De politie kan een verzoek indienen bij justitie om dat te doen , en al zeker als het mogelijk om een misdrijf in een verdwijning
gaat.
En een persoon kan wel het recht hebben om te verdwijnen ,maar nabestaanden hebben ook het recht om hem te vinden of uit te zoeken wat er aan de hand is met de persoon in kwestie.

Als hij Thailand verlaten zou hebben moet hij via een grenspost zijn gegaan ,dan is hij gesignaleerd en staat hij ook op foto.
Ook hier kan de politie weer inzage krijgen bij de immigratie.

Mocht hij Thailand niet verlaten hebben ,en hij mogelijk geen visa had is hij in elk geval Illegaal in Thailand . Nog een reden voor immigratie en of politie om hem te zoeken .
Zou hij wel een visa hebben gehad dan moet hij of al een grenspost zijn gepaseerd en of zich hebben gemeld na 90 dagen
die tijd is in beide gevallen al overschreden.

1 Misdrijf!
2 Niet gevonden willen worden!

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Roel Stafleu vermist

#18 Bericht door Arietwee » zondag 22 november 2015, 21:11

2

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Roel Stafleu vermist

#19 Bericht door Jeanette » zondag 22 november 2015, 22:25

Heb je enig idee wat de impact is van jouw laconieke 2 voor de achterblijvers?

In mijn omgeving is iemands zoon zo'n 30 jaar geleden verdwenen.
Geen keuze mogen maken tussen rouw en woede is zo moeilijk.
Ik wens jullie wijsheid toe Familie Pos en Stafleu. [|)

CobyPos
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: zondag 01 november 2015, 14:59

Re: Roel Stafleu vermist

#20 Bericht door CobyPos » zondag 22 november 2015, 22:27

Jeanette schreef:Heb je enig idee wat de impact is van jouw laconieke 2 voor de achterblijvers?

In mijn omgeving is iemands zoon zo'n 30 jaar geleden verdwenen.
Geen keuze mogen maken tussen rouw en woede is zo moeilijk.
Ik wens jullie wijsheid toe Familie Pos en Stafleu. [|)
Bedankt voor de steun.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Roel Stafleu vermist

#21 Bericht door prajak » maandag 23 november 2015, 00:21

3. Verward en zich geen raad weten.

Ineens beseffen dat iedereen hem zoekt en dat ie vragen krijgt te beantwoorden. Als de politie hem vindt zal hij opgelucht zijn dat de nachtmerrie voorbij is.

CobyPos
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: zondag 01 november 2015, 14:59

Re: Roel Stafleu vermist

#22 Bericht door CobyPos » maandag 23 november 2015, 06:14

Het klopt er zijn meerdere mogelijkheden:

1. Misdrijf!
2. Niet gevonden willen worden!
3. Verward en zich geen raad weten.
4. Een combinatie van deze bijvoorbeeld het slachtoffer van oplichting
5. ..

Vooral in het begin hebben we veel hulp gehad van slachtofferhulp. Een uitspraak van de medewerker van slachtofferhulp waar we veel aan hebben gehad is: "Probeer je aan de feiten te houden. Ga niet teveel speculeren". Ook nu proberen we dat nog steeds te doen. Maar het is lastig. In ons hoofd krijgt dan de ene en dan de andere mogelijkheid voorrang. Wisselen rouw en woede en ook onbegrip elkaar continue af. Twijfelen we soms of hij nog in leven is. Vooral voor mijn zus is dat erg zwaar.

Via politie en ambassade proberen we nog steeds om meer feiten boven water te krijgen, maar zoals gezegd zij kunnen en vooral mogen niet erg veel. Door onze vraag via internet hopen we meer mensen te kunnen betrekken bij onze zoektocht. Zodat er een einde komt aan de onzekerheid. Daarom alvast iedereen bedankt die mee voor ons uitkijkt en die met ons meeleeft.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Roel Stafleu vermist

#23 Bericht door Hua Thale » maandag 23 november 2015, 07:57

Heb dit facebook adres gevonden op Google misschien een optie om je vraag ook daar te plaatsen.

https://www.facebook.com/missingpersons.asia/

Daarnaast zijn er best wel Lawyers in Thailand die zich uiteraard tegen betaling bezig houden met het vergaren van info van personen.
Weet zelf geen adres waar ook een stukje ervaring van mijn kant uit inzit maar misschien andere leden wel.
Als je een gedeelte van die lijst van vier kan wegschrappen is het weer winst.

CobyPos
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: zondag 01 november 2015, 14:59

Re: Roel Stafleu vermist

#24 Bericht door CobyPos » vrijdag 01 januari 2016, 12:53

Mijn wens voor 2016: Mijn zwager Roel Stafleu vinden zodat mijn zuster en hun dochter door kunnen met hun levens.

https://www.facebook.com/Vermissing-Roe ... 9/?fref=ts

CobyPos
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: zondag 01 november 2015, 14:59

Re: Roel Stafleu vermist

#25 Bericht door CobyPos » zaterdag 21 mei 2016, 11:43

Na een jaar lang onzekerheid, en heel veel speurwerk, weten we nu zeker dat Roel nog in leven is. Hij blijk ervoor gekozen te hebben in Thailand een nieuw leven te beginnen. We weten inmiddels waar hij verblijft. Helaas hebben we geen contact dus het waarom en waarom op deze manier blijft onbegrijpelijk.

Iedereen die geholpen heeft en naar hem heeft uitgekeken heel erg bedankt.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Roel Stafleu vermist

#26 Bericht door Arietwee » zaterdag 21 mei 2016, 17:50

Geen dank.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Roel Stafleu vermist

#27 Bericht door Arietwee » zaterdag 21 mei 2016, 17:59

Jeanette schreef:Heb je enig idee wat de impact is van jouw laconieke 2 voor de achterblijvers?

In mijn omgeving is iemands zoon zo'n 30 jaar geleden verdwenen.
Geen keuze mogen maken tussen rouw en woede is zo moeilijk.
Ik wens jullie wijsheid toe Familie Pos en Stafleu. [|)

Wat denk je dat die onzin reactie van jou met hun gedaan heeft?? Ik ben nou eenmaal laag opgelijd, denk simpel, doe simpel. Weinig bla bla.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”