Roel Stafleu vermist

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
CobyPos
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: zondag 01 november 2015, 14:59

Roel Stafleu vermist

#1 Bericht door CobyPos » vrijdag 20 november 2015, 11:15

Roel Stafleu wordt vermist sinds mei 2015.
Heb je Roel eerder ontmoet? Heb je wel eens met hem samengewerkt. Denk je hem na mei 2015 nog te hebben gezien? Weet je waar hij op dit moment is? Neem dan contact op met ons!
Meer informatie: http://www.facebook.com/Vermissing-Roel ... 9/?fref=ts
Ik hoop dat zoveel mogelijk mensen ons willen helpen zoeken. Alvast bedankt.
Coby Pos (schoonzus van Roel).

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Roel Stafleu vermist

#2 Bericht door prajak » vrijdag 20 november 2015, 15:19

Deze trieste zaak heeft enkele blogs en forums gehaald en het is goed dat je nu ook hier komt vragen.

Ik wens je sterkte bij het oplossen van deze vermissing.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Roel Stafleu vermist

#3 Bericht door Duncan » vrijdag 20 november 2015, 18:00

Delen maar op Facebook, en laat vooral de Thaise kant dit delen. Ze hebben gemiddeld 500+ Facebookvrienden per persoon, dus dat zou een 100% dekking moeten garanderen.
Coby, sterkte en ik hoop dat het wat oplevert.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Roel Stafleu vermist

#4 Bericht door Ben » vrijdag 20 november 2015, 20:42

Duncan schreef:Delen maar op Facebook, en laat vooral de Thaise kant dit delen. Ze hebben gemiddeld 500+ Facebookvrienden per persoon, dus dat zou een 100% dekking moeten garanderen.
Coby, sterkte en ik hoop dat het wat oplevert.
Dan lijkt het me handig om het ook in het Thais te doen want van die 500+ kunnen er 0 Nederlands en 1 Engels.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Roel Stafleu vermist

#5 Bericht door Jeanette » vrijdag 20 november 2015, 21:55

Een foto zegt meer denk ik ....

Afbeelding

[|)

CobyPos
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: zondag 01 november 2015, 14:59

Re: Roel Stafleu vermist

#6 Bericht door CobyPos » zaterdag 21 november 2015, 09:43

Jeanette schreef:Een foto zegt meer denk ik ....

Afbeelding

[|)
Bedankt voor het toevoegen van de foto. Ik wist niet hoe dat moest. En iedereen erg bedankt voor het delen van het bericht. Hoe meer ogen meekijken hoe meer kans er is dat Roel gevonden wordt.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Roel Stafleu vermist

#7 Bericht door Ben » zaterdag 21 november 2015, 09:51

Er van uitgaande dat hij nog leeft .

Waar leeft hij van ?
Zonder geld ben je al snel uitgedaan hier .
Neemt hij geld op uit Ned ?
Had hij zoveel cash bij zich?

6 maanden zonder enig teken ,is wel lang !

Maar goed hij kan wel in een Tempel zitten .

CobyPos
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: zondag 01 november 2015, 14:59

Re: Roel Stafleu vermist

#8 Bericht door CobyPos » zaterdag 21 november 2015, 10:04

Er stond geld op de creditkaart en dat is er nu af. Als hij dat geld zelf heeft opgenomen beschikt hij dus wel even over geld. Verder is hij erg handig dus misschien heeft hij werk gevonden. Maar een klooster om tot rust te komen zou misschien ook kunnen. Dat hij het zwaar had in Nederland met een ernstig gehandicapte dochter weten we. En ja, 6 maanden is al wel erg lang.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Roel Stafleu vermist

#9 Bericht door prajak » zaterdag 21 november 2015, 10:18

Is bekend waar hij ongeveer zat in Thailand? Op zijn creditcardafschrift staat misschien de plaats van de atm waar hij heeft opgenomen?

CobyPos
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: zondag 01 november 2015, 14:59

Re: Roel Stafleu vermist

#10 Bericht door CobyPos » zaterdag 21 november 2015, 10:26

Opnames waren in de buurt van Ubon Ratchathani, Yasothon en Bangkok. Maar laatste opnames zijn al weer van flinke tijd terug dus hij hoeft daar niet meer te zijn. En we weten ook niet 100% zeker dat hij zelf de opnames gedaan heeft. Banken helpen niet erg mee.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Roel Stafleu vermist

#11 Bericht door Ben » zaterdag 21 november 2015, 12:16

CobyPos schreef:Opnames waren in de buurt van Ubon Ratchathani, Yasothon en Bangkok. Maar laatste opnames zijn al weer van flinke tijd terug dus hij hoeft daar niet meer te zijn. En we weten ook niet 100% zeker dat hij zelf de opnames gedaan heeft. Banken helpen niet erg mee.
Daar is wel achter te komen .
Bij de ATM hangen Camera's
Maar dan moet je hier wel een stapje verder .

Wat zeg Buitenlandse zaken en evt Ambassade Bangkok?
Eninge actie?

Iemand die voor de eerste keer naar Thailand gaat komt wel in Bangkok .maar het is niet meteen vanzelfsprekend dat hij in Yasothon en Ubon terecht komt mogelijk met iemand mee gegaan die hij ontmoet heeft.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Roel Stafleu vermist

#12 Bericht door Duncan » zaterdag 21 november 2015, 12:37

Ben schreef:
Duncan schreef:Delen maar op Facebook, en laat vooral de Thaise kant dit delen. Ze hebben gemiddeld 500+ Facebookvrienden per persoon, dus dat zou een 100% dekking moeten garanderen.
Coby, sterkte en ik hoop dat het wat oplevert.
Dan lijkt het me handig om het ook in het Thais te doen want van die 500+ kunnen er 0 Nederlands en 1 Engels.
Die opdracht heeft mijn Thaise kant al :mrgreen: .

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Roel Stafleu vermist

#13 Bericht door Hua Thale » zaterdag 21 november 2015, 15:36

Succes met jullie zoektocht om te beginnen Coby.
Lees op andere fora werk Laos Cambodja Thailand dagelijks contact plotseling verbroken.
Sterke vermoeden dat die nog leeft.
Zijn hier zo wie zo officiële instantie mee bezig.
Politie hier [Thailand] en daar [Nederland] BZ Nederlandse Ambassade. ?
Staat die officieel als vermist geboekt want met dat soort documenten MOET men wel zaken overhandigen zoals een beeldopname ook hier
Dus ja wat hebben die voor actie ondernomen en afgestreept. ?
Het vermelden niet waard want dat is privé maar kan de bandbreedte van je zoektocht wel eens wat smaller maken.
Hoop uiteraard voor jullie dat Roel lekker bijgekomen van zijn burn-out een deze dagen eens belt met een positieven mededeling.

CobyPos
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: zondag 01 november 2015, 14:59

Re: Roel Stafleu vermist

#14 Bericht door CobyPos » zaterdag 21 november 2015, 16:25

We hebben regelmatig contact met de politie hier in Nederland en ze helpen ons waar dat kan. De politie onderhoudt weer contact met de ambassade in Thailand. Omdat er tekenen van leven zijn (o.a. de geldopnames) kunnen/mogen zowel politie als ambassade echter heel weinig doen. Dat mag pas als ze denken dat er sprake is van een misdrijf of ongeluk. In Nederland heb je het recht om te verdwijnen. Verder is Roel's zus naar Thailand geweest en heeft daar gesproken met de politie. Ook die waren erg meelevend maar de vraag is of ze veel voor ons kunnen betekenen.

Wat betreft de banken: die vertellen helemaal niets en werken ook niet mee. Om zo iets simpels als inzicht in zakelijke rekeningen te krijgen (Roel heeft een eigen bedrijf) moesten we al bij de rechtbank langs. Beeldopnames kunnen we dus helemaal wel vergeten.

Vandaar mijn actie om de boodschap op diverse Forums in een poging de boodschap zo veel mogelijk binnen Thailand te verspreiden. Ik hoop dat iemand ons op een bepaald moment kan vertellen dat hij nog leeft of kan vertellen wat er gebeurd is.

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Roel Stafleu vermist

#15 Bericht door bontje » zondag 22 november 2015, 03:32

Ik ben ooit eens in de buurt van Ubon Ratchathani in een tempel geweest met bijna aleen westerse monniken....Daar zaten toen ook een flink aantal westerlingen in een wit gewaad die daar tijdelijk zaten om tot rust te komen....En als je in een tempel leeft heb je niet veel geld nodig.....Sterkte!!!

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”