Phetchabun; het lijkt wel de Keukenhof hier....

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Phetchabun; het lijkt wel de Keukenhof hier....

#1 Bericht door prajak » dinsdag 27 oktober 2015, 01:50

Het lijkt wel de Keukenhof hier....

De Provincie Phetchabun is de laatste tijd in het nieuws. Je vindt die provincie ten westen van Chaiyaphum.

Ik schreef over de projecten voor de Hmong:

viewtopic.php?f=2116&t=824898&p=8284696 ... n#p8284696

... maar de provincie staat ook bekend om illegale houtkap van tropisch hardhout.

Het Hmong project trek ineens zoveel toeristen dat de overheid de toeloop niet meer aan kan. Bergen zijn aantrekkelijk voor Thais want er heersen lagere temperaturen. Het hoge noorden heeft ook haar ‘kou-toeristen’ en ook daar lopen de wegen vol.

Uiteraard moet je blij zijn met de poen die die mensen brengen maar TE is ook niet goed. De natuur moet wel heel blijven en de regio toegankelijk.

Ik schreef al dat men overweegt illegale toeristenresorts te slopen. De goeverneur is erg ijverig daarmee en toch zou ik hem willen adviseren er nu even mee te wachten.....

Weblink met foto over de toeloop:

http://www.bangkokpost.com/news/general ... a-priority

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Phetchabun; het lijkt wel de Keukenhof hier....

#2 Bericht door pong » woensdag 28 oktober 2015, 12:17

Hmm? OVERHeid die de toeloop niet aankan? Wat doet die dan? Die heeft hooguit enkel de national parks, deels ook berucht om hun corruptie.
De gemiddelde bezoeker zal een plek om te slapen en om te eten wensen-die laatste zijn er overal in Th in overvloed. Thaise binnenl. toerist komt vrijwel altijd per auto-de armen hebben sowieso er geen geld voor-dus stadje verderop kan ook hotelbedjes bieden, dunkt me. Is dit soms de nieuwste vorm van onder de tafel verstekte promotie? Net als LEGO die overal berichten rondstuurt dat het rond de Sint wel eens uitverkocht kan raken..........

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”