De beste goedkoopste manier om van Chiang Mai naar Koh Samui

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
JolandaM
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: zondag 18 oktober 2015, 09:53

De beste goedkoopste manier om van Chiang Mai naar Koh Samui

#1 Bericht door JolandaM » zondag 18 oktober 2015, 12:14

Graag wil ik met mijn gezin deze zomer naar Thailand, ik wil zelf de reis plannen.
Eerst enkele dagen Bangkok daarna naar Chiang Mai en vervolgens naar Koh Samui en weer terug naar Bangkok.
Ik dacht dat de binnenlandse vluchten goedkoop zouden zijn maar om van Chiang Mai naar Koh Samui te komen zou een vliegticket
€ 146 pp kosten, ik vind dit prijzig. Hebben jullie alternatieven? Of misschien afwachten en de prijzen in de gaten houden?

Ik ben benieuwd naar jullie reactie!

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: De beste goedkoopste manier om van Chiang Mai naar Koh S

#2 Bericht door Ben » zondag 18 oktober 2015, 13:46

JolandaM schreef:Graag wil ik met mijn gezin deze zomer naar Thailand, ik wil zelf de reis plannen.
Eerst enkele dagen Bangkok daarna naar Chiang Mai en vervolgens naar Koh Samui en weer terug naar Bangkok.
Ik dacht dat de binnenlandse vluchten goedkoop zouden zijn maar om van Chiang Mai naar Koh Samui te komen zou een vliegticket
€ 146 pp kosten, ik vind dit prijzig. Hebben jullie alternatieven? Of misschien afwachten en de prijzen in de gaten houden?

Ik ben benieuwd naar jullie reactie!

http://www.airasia.com/th/en/home.page

Enkel van Chiang mai naar Surathani en met de bus naar Don sak voor de boot naar Samui
Wel even kijken naar de vaartijden van surathani airport moet je rekenen op 1 tot 1.5 uur

De vliegtijd is 1.50 uur en komt om 15.05 aan in Surathani prijzen variabel aan de datum
van 1000 tot 2500 bath 25€ tot 60€

http://www.kohsamui-info.com/transportation/boat.html

Er zijn diverse veerdiensten .

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Re: De beste goedkoopste manier om van Chiang Mai naar Koh S

#3 Bericht door max » zondag 18 oktober 2015, 13:51

Iemand was me al voor...

Binnenlandse vluchten zijn inderdaad naar verhouding goedkoop, behalve Koh Samui. Bangkok Airways is namelijk eigenaar van deze luchthaven en houdt de prijs kunstmatig hoog. Overigens vind ik Samui Airport wel één van de mooiste luchthavens.

Je kunt ook anders reizen. Van Chiang Mai kun je met Air Asia rechtstreeks naar Surat Thani vliegen. Dit is een vlucht van 1 uur en 50 minuten. Dit kost je inclusief tax vanaf 1399Thb. Dat is omgerekend nog geen 37 euro. Vanaf Surat Thani Airport ga je met Raja Ferry (busje + langzame boot, reistijd 4 uur, 4 keer per dag) of Seatran naar Koh Samui voor 400 Thb. Dat is omgerekend 10,00 euro. Wil je iets sneller reizen, vanaf Surat Thani Airport kun je ook in 2 1/2 uur op Samui zijn voor 600Thb. met Lomphrayah (bus, boot, 3 x per dag). Dat is omgerekend 15 euro. Voor nog geen 50 euro per persoon kun je dus reizen van Chiang Mai naar Koh Samui.

Max
Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.

Gebruikersavatar
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: donderdag 03 februari 2011, 19:02

Re: De beste goedkoopste manier om van Chiang Mai naar Koh S

#4 Bericht door baco101 » maandag 19 oktober 2015, 03:30

hier kun je wat tijden zien en krijg je een indruk van de reistijd naar samui vanaf surat thani airport

http://www.suratthaniairporthotels.com/ ... koh-samui/
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”