Kom naar de Bank van Lening, gezellig!

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Kom naar de Bank van Lening, gezellig!

#1 Bericht door prajak » zondag 18 oktober 2015, 02:20

Kom naar de Bank van Lening, gezellig!

Is dat soort reclame in NL niet aan banden of aan strenge regels? Wel, hier niet. Gewoon op straat:

เพิ่มได้

...ofwel ‘leen er nog wat bij....’ Vijftig mille of zo.

Men heeft een onderzoek gedaan onder 26.000 huishoudens. Dat is een flitsonderzoek in een land met 68 miljoen inwoners en ik, maar wie ben ik, vind dat absoluut niet representatief voor het hele land.

Bij mij in de buurt heeft men echt niemand gevraagd; dat weet ik zeker.

Van die 26.000 huishoudens heeft de helft schulden ten belope van 163.000 baht. En van dat geld is 40% voor huishoudelijke consumptie, lees: we komen niet rond met het salaris, 33% voor aankopen van huis en land en een restje voor opleiding. Ik neem aan dat de veel gebruikte financiering voor de scooter in die 33% zit.

Wel goed nieuws is dat men 49 keer zoveel leent bij banken dan bij loan sharks wier aandeel maar 3.264 baht gemiddeld is. Dat zal ook komen door maatregelen van de overheid al krijg je nooit volledig de vinger achter die praktijken.

Nu zijn banken niet gek; tegenover een geldlening staat zekerheid en aflossingscapaciteit en als men gemiddeld 160 k leent dan moet men vermogen hebben om onder te zetten EN dat geld kunnen aflossen uit inkomen of uit vermogen.

En nu weet ik zeker dat de 80% armen vergeten zijn want die hebben hun hut al ‘in de bank’ en een marginaal inkomen. Zij zitten vaak helemaal bij loan sharks.

Het onderzoek is leuk voor in de lade en voor in de krant:

http://www.bangkokpost.com/business/new ... on-average

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Kom naar de Bank van Lening, gezellig!

#2 Bericht door yandre » zondag 18 oktober 2015, 07:42

is makkelijk de bank nieuwe motorfiets geen probleem meestal
elke maand betalen zo niet na een bepaalde tijd alles kwijt aan betalingen
en motorfiets komen ze halen dus ridder te voet.
is alles betaald dan ontvang je het groene boek .
dat is hoe het mij verteld is

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”