Non-immigration O visum vrijwilligerswerk

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ajacied30
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: dinsdag 13 oktober 2015, 22:04

Non-immigration O visum vrijwilligerswerk

#1 Bericht door ajacied30 » woensdag 14 oktober 2015, 19:22

Goede dag allemaal,
Ik heb even een vraagje en hoop dat iemand deze kan beantwoorden.
Lees namelijk verschillende verhalen hierover.
Ik wil half december tot ong half maart 2016 naar Thailand. Ik wil de eerste maand backpacken en wil daarna vrijwilligerswerk gaan doen voor ong een maandje en daarna nog wat reizen.
Nu heb ik gebeld met het consulaat in Amsterdam en die adviseren me om een Non-immigration O vrijwilligers visum van 90 dagen aan te vragen. Nou heb ik op andere sites gelezen dat je naast een Non-immigration O visum ook een werkvisum aan moet vragen en dat deze eigenlijk vanwege de korte periode niet word afgegeven?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ben geen student meer dus het is geen stage.
Van weer een ander heb ik gehoord van vrienden die al jaren werken in thailand zonder werkvisum en ieder jaar een visarun doen en hier geen problemen mee krijgen en dat de politie daar vrijwilligers eerder helpt dan ze dwarsboomt.
De organisatie waarvoor ik vrijwilligerswerk wil doen zegt zelf een toeristenvisum dus ik ben ff de kluts kwijt...
Ik vind het nogal ingewikkeld....
Hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven.

Alvast hartelijk bedankt voor de moeite
Liefs

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Non-immigration O visum vrijwilligerswerk

#2 Bericht door prajak » donderdag 15 oktober 2015, 00:57

Ajacied30, heel formeel gesproken is vrijwilligerswerk ook 'werk' en moet je dus een work permit vragen in Thailand en dat doet de organisatie waar je dat werk voor gaat doen. Dat kun je niet zelf.

Alle mooie verhalen ten spijt, als je wordt opgepakt en in de cel komt weet ineens niemand jouw naam meer en je kunt gevangenisstraf krijgen maar er ook uit worden gegooid en dan verblijf je in het detentie-centrum van Immigration tot jouw ticket er is. Dat centrum schijnt het best te vergelijken te zijn met een varkenskot, hoor ik wel eens.

Dus volg de regels, zou ik je willen adviseren.

Of je er komt met een non im O visum van 3 maanden? Je wilt langer blijven dan 3 maanden lees ik. Dus ik zou voor een jaarvisum gaan maar op dit terrein kan StevenL je beter adviseren dan ik. Misschien komt hij vandaag online om je bij te staan.

Succes.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”