Onderzoeksraad: MH17 neergeschoten met BUK-raket

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Onderzoeksraad: MH17 neergeschoten met BUK-raket

#1 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 13 oktober 2015, 13:53

Niet specifiek Thailand gerelateerd maar toch denk ik dat de ramp met de MH17 veel Nederlanders in Thailand het afgelopen jaar heeft beziggehouden. Vandaar dit bericht.

Vlucht MH17 is neergeschoten met een BUK-raket die is afgevuurd vanuit Oost-Oekraïne. Dat blijkt uit het rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid. Om de exacte lanceerlocatie te bepalen, is meer onderzoek nodig.

Vandaag is dan eindelijk meer duidelijk geworden over de oorzaak van het neerstorten van vlucht MH17 in de buurt van de Oekraïns/Russische grens. De Onderzoeksraad komt in z'n rapport tot de conclusie dat het uiteenvallen van het vliegtuig het gevolg was van de detonatie van een raketkop, zoals geïnstalleerd op het BUK grond-luchtraketsysteem. Hiermee zijn de maandenlange vermoedens bewaarheid geworden.

Zie voor het volledige bericht op:
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... -buk-raket
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”