Neem geen (vuur)wapen mee naar Hong Kong

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Neem geen (vuur)wapen mee naar Hong Kong

#1 Bericht door Lammert de Haan » donderdag 08 oktober 2015, 10:42

Neem geen (vuur)wapen mee naar Hong Kong

Het ministerie van Buitenlandse Zaken waarschuwt reizigers naar Hong Kong om vooral geen wapens mee te nemen. Laat die vooral thuis!

Doe je dat toch en je wordt gesnapt, dan kan je dat op een langdurige gevangenisstraf én een forse geldboete komen te staan. Onder Hong Kong recht wordt het dragen of bezitten van een wapen, zonder vergunning daartoe van de bevoegde autoriteit van Hong Kong, als een ernstig misdrijf opgevat Tot nu toe heeft de rechter in Hong Kong zich nog zeer terughoudend opgesteld, maar de straffen kunnen oplopen tot maximaal 14 jaar gevangenisstraf en een boete van maximaal 100.000 Hong Kong dollars (ongeveer 460.000 bath).

Woon je als gepensioneerde Nederlander in Thailand, dan zou dat wel eens het einde van je “Thaise-avontuur” kunnen betekenen.

Afbeelding

Zie voor het volledige bericht: http://www.bangkokpost.com/news/general ... -hong-kong
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Neem geen (vuur)wapen mee naar Hong Kong

#2 Bericht door prajak » donderdag 08 oktober 2015, 10:47

Zie eerst maar een vliegtuig in te komen met een vuurwapen.

In de ruimbagage? Dat zien ze toch op de scanners? Vuurwapens -indien met vergunning (wedstrijden)- gaan zover ik weet in een deel van het ruim dat alleen van buiten geopend kan worden.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Neem geen (vuur)wapen mee naar Hong Kong

#3 Bericht door elst99 » donderdag 08 oktober 2015, 10:48

Het moge duidelijk zijn dat je in geen enkel vliegtuig met een wapen binnenkomt!
En over land zijn het meestal de chinezen.
,
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Neem geen (vuur)wapen mee naar Hong Kong

#4 Bericht door brake034 » donderdag 08 oktober 2015, 10:53

Nou Elst, je komt het vliegtuig niet makkelijk illegaal binnen met een wapen.

Maar legaal.... mijn vrouw heeft een keer met haar pistool gevlogen, van Bangkok naar Chiang Rai.
Je moet het vooraf opgeven en vergunning overleggen, het wapen en munitie wordt aan de crew afgegeven en bij landing in Chiang Rai kreeg ze het koffertje keurig overhandigd.
Marcel

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Neem geen (vuur)wapen mee naar Hong Kong

#5 Bericht door brake034 » donderdag 08 oktober 2015, 10:58

Het is een tijdje geleden nog getest door een Thaise ex-politie chef die met een geladen pistool naar Japan vloog..... :mrgreen:
Gaat um niet worden was de conclusie http://www.japantimes.co.jp/news/2015/0 ... hY9w257azw :happyno:
Marcel

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Neem geen (vuur)wapen mee naar Hong Kong

#6 Bericht door Hua Thale » donderdag 08 oktober 2015, 11:03

Controle is bij vertrek en bij binnenkomst.
Bij binnenkomst anders als bij vertrek volgens mij en dan staan wij dus in het buitenland.
Een beetje dom is het altijd natuurlijk als er geen kwade bedoeling bij zit.

Foto is trouwens een blunder het is geen vuurwapen maar een tasser.
[Beter niet gebruiken lammert BKP is er niet zo blij mee staat niet voor niks wat tekst door de foto.]

Zie deze afbeelding en vergelijk.

Afbeelding
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Neem geen (vuur)wapen mee naar Hong Kong

#7 Bericht door brake034 » donderdag 08 oktober 2015, 11:08

Nou:

Het artikel begint: "Don't take your stun gun to Hong Kong"
Dat past prima bij de foto?!

Het wetsartikel:
"Under Hong Kong laws, Chapter 238 Firearms and Ammunition Ordinance, "Any portable device which is designed or adapted to stun or disable a person by means of an electric shock applied either with or without direct contact with that person" is considered an 'arm' and therefore, the importation, possession and exportation of Tasers requires a license from the Hong Kong Police Force. They are otherwise illegal, and violation carries penalties up to a $100,000 fine and 14 years in jail."
Marcel

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Neem geen (vuur)wapen mee naar Hong Kong

#8 Bericht door Hua Thale » donderdag 08 oktober 2015, 11:26

Zie deze kreet nu ook electroshock weapons.
Had niet verder gelezen als het eerste blokje.

Solly.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Neem geen (vuur)wapen mee naar Hong Kong

#9 Bericht door brake034 » donderdag 08 oktober 2015, 11:29

Laten we zeggen dat Lammert wat ruim vertaald had...... :Whistle:
Marcel

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Neem geen (vuur)wapen mee naar Hong Kong

#10 Bericht door Hua Thale » donderdag 08 oktober 2015, 11:40

Wat mij herinnert aan het feit dat het kapje van mijn 'apparaat' nog op de zolder ligt.
Had pas een drup drup lekkage met het dak en dacht och even kijken met de zaklantaarn hoe of wat.
Kapje viel er af en kwam daar beneden pas achter dat dat geluidje het kapje was.
Deze ga je niet van liggen trouwens waar ik een dag later achterkwam.
Je laat wel heeeeel snel los dat wel dus het heeft zeker effect bij een fysieke aanval door iemand.

Afbeelding

En ja wat staat er op het doosje. :oops:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Neem geen (vuur)wapen mee naar Hong Kong

#11 Bericht door Lammert de Haan » donderdag 08 oktober 2015, 11:44

Hua Thale schreef:Controle is bij vertrek en bij binnenkomst.
Bij binnenkomst anders als bij vertrek volgens mij en dan staan wij dus in het buitenland.
Een beetje dom is het altijd natuurlijk als er geen kwade bedoeling bij zit.

Foto is trouwens een blunder het is geen vuurwapen maar een tasser.
[Beter niet gebruiken lammert BKP is er niet zo blij mee staat niet voor niks wat tekst door de foto.]

Zie deze afbeelding en vergelijk.

Afbeelding
Vandaar dat mijn bericht ook gaat over "(vuur)wapen". En als je (volkomen legaal) op de link klikt in mijn bericht dan zie je de foto. Overigens zijn er inmiddels 6 Thai opgepakt in Hong Kong. Dus het schijnt toch mogelijk te zijn. Het gebeurd in ieder geval!
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Neem geen (vuur)wapen mee naar Hong Kong

#12 Bericht door Jeanette » donderdag 08 oktober 2015, 12:49


Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Neem geen (vuur)wapen mee naar Hong Kong

#13 Bericht door brake034 » donderdag 08 oktober 2015, 13:24

Lammert, er is een groot verschil tussen dat wat legaal (???) in Thailand te koop is en wat je mee mag nemen naar Hong Kong.
Een stroomstootwapen is geen vuurwapen en in Thailand kun je makkelijk aan een stroomstootwapen komen.
Daar gaat dit hele artikel over, stroomstootwapens en geen vuurwapens!

Even als idee, een stroomstootwapen heeft veel plastic en weinig metalen onderdelen en komt relatief makkelijk door de x-ray machines.....

Een vuurwapen verkrijgen is in Thailand, net als in Nederland, aan redelijk strenge regels onderworpen.
Echter tiert, net als in Nederland, de zwarte markt welig en bijna alles is illegaal te koop....
Marcel

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Neem geen (vuur)wapen mee naar Hong Kong

#14 Bericht door Lammert de Haan » donderdag 08 oktober 2015, 13:49

brake034 schreef:Lammert, er is een groot verschil tussen dat wat legaal (???) in Thailand te koop is en wat je mee mag nemen naar Hong Kong.
Een stroomstootwapen is geen vuurwapen en in Thailand kun je makkelijk aan een stroomstootwapen komen.
Daar gaat dit hele artikel over, stroomstootwapens en geen vuurwapens!

Even als idee, een stroomstootwapen heeft veel plastic en weinig metalen onderdelen en komt relatief makkelijk door de x-ray machines.....

Een vuurwapen verkrijgen is in Thailand, net als in Nederland, aan redelijk strenge regels onderworpen.
Echter tiert, net als in Nederland, de zwarte markt welig en bijna alles is illegaal te koop....
Inderdaad Brake34 gaat het bewuste artikel over "stroomstootwapens". Maar vuurwapens zijn al evenmin toegestaan om zonder geldige vergunning van de daartoe bevoegde autoriteit van Hong Kong het land binnen te smokkelen. Ik denk dat op dit laatste de straffen veel hoger zullen uitvallen dan die nu zijn opgelegd aan de 6 Thaise overtreders. Vandaar dat mijn bijdrage (en waarschuwing) dus ook heet "Neem geen (vuur)wapens mee naar Hong Kong".
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Neem geen (vuur)wapen mee naar Hong Kong

#15 Bericht door Lammert de Haan » donderdag 08 oktober 2015, 14:05

Jeanette schreef:http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws ... ER025549W/

Test van 10 jaar geleden.
Een leuke link, Jeanette. :clap: Ja, zo was het destijds gesteld met de beveiliging op Schiphol. En leuk om dat nog eens terug te lezen. Ik was het alweer vergeten (jij noemt het een test van 10 jaar geleden, vandaar dat ik het kwijt was). Je moet er ook niet aan denken dat zo'n situatie zich weer zou voordoen door nieuwe slimmigheden van de (veelal) "heren" smokkelaars. :Whistle: Maar waakzaamheid is uiteraard voortdurend geboden! "Het vernuft kent geen grenzen". :happyno: Jouw link maakt ons er opmerkzaam op: laat de geschiedenis zich niet herhalen. :happyno:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”