Toegangsprijs en nationaliteit

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#46 Bericht door Borat » vrijdag 09 oktober 2015, 19:13

Gardensafari schreef:Dit is geen discriminatie, maar aangepaste prijsstelling: progressieve toegangsprijzen.
Degenen met de hoogste inkomens dragen de zwaarste lasten. Puilt Nederland van uit.
.
Prima Hans, maar dan op iedereen toepassen en niet alleen de buitenlander.

Maar zonder alle gekheid, het zou toch van de zotte zijn als je in Nederland meer voor een museum, dierentuin of zwembad meer moet betalen omdat je ook meer verdiend.

Maar als buitenlander in Thailand ga je het niet veranderen. Dus accepteren of boycotten.

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#47 Bericht door Borat » vrijdag 09 oktober 2015, 19:18

serpay schreef:
Borat schreef:
serpay schreef:we hebben het hier over 400 tbh of 40 tbh voor thai.
moet ik nog wat zeggen of uitleggen...
kom zeg als ik iets wil zien in thailand betaal ik de prijs voor falang
of ik er nu woon of verblijf dit is hoe het is.
jank niet en betaal die paar rotte euro pffffff.
zielig gewoon .......!!!
paar rotte euro?? ik vind het nogal hoor een prijs van 1 euro of 10 euro hanteren, zelfs in nederland kan een gezin van 10 euro een dag eten. Het gaat niet om het feit dat je het wel of niet kunt missen maar om het enorme verschil en de redenatie daarachter.
ach als duitser word ik in een taxi in nederland ook gepakt . lees genaaid dit vind men ook normaal....
hoe weet je dat je genaaid wordt, hangt er een bordje aan de taxi met de verschillende prijzen voor nederlanders en buitenlanders? en als je weet dat je genaaid wordt heb je een keuze. Ik vind het niet normaal dat buitenlanders genaaid worden

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#48 Bericht door driver » vrijdag 09 oktober 2015, 20:53

Borat schreef:
Gardensafari schreef:Dit is geen discriminatie, maar aangepaste prijsstelling: progressieve toegangsprijzen.
Degenen met de hoogste inkomens dragen de zwaarste lasten. Puilt Nederland van uit.
.
Prima Hans, maar dan op iedereen toepassen en niet alleen de buitenlander.

Maar zonder alle gekheid, het zou toch van de zotte zijn als je in Nederland meer voor een museum, dierentuin of zwembad meer moet betalen omdat je ook meer verdiend.

Maar als buitenlander in Thailand ga je het niet veranderen. Dus accepteren of boycotten.
Mijn idee ook..Heb je er geen problemen mee lekker makkelijk dan betaal je toch gewoon.
Heb je er wel problemen of moeite mee mijdt je het simpel toch.
En ik mijdt het dus zoveel mogelijk uit principe en blijf het discriminatie vinden :angel:

doekle
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 24
Lid geworden op: dinsdag 11 augustus 2015, 01:40

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#49 Bericht door doekle » zaterdag 10 oktober 2015, 00:12

Ik werkte in het begin van de zestiger jaren op Schiermonnikoog . De horeca had toen prijzen voor badgasten en voor eilanders. Ergo er is niets nieuws onder de zon en ook in Nederland had je deze discriminatie, alleen kwamen wij er niet zo openlijk voor uit!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#50 Bericht door jumbo » zaterdag 10 oktober 2015, 01:58

Geen haar op mijn kalende hoofd die er aan denkt om ergens niet mijn geleboekje/rijbewijs/tax ID te zwaaien als ik daarmee een korting kan krijgen

Gooien jullie ook alle verzamelde punten en cash kortingbonnen van supermarkten/creditcards e.d. weg? Zal wel meevallen denk ik?? Ik namelijk niet...

Anders stel ik een inzamelpunt voor om minder bedeelde broeders en zusters hier op het forum met deze cashreturns en punten te helpen?
Zullen wel veel reacties komen van onze rechtdenkenden :Whistle: :Whistle:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#51 Bericht door genesis » zaterdag 10 oktober 2015, 02:26

jumbo schreef:Geen haar op mijn kalende hoofd die er aan denkt om ergens niet mijn geleboekje/rijbewijs/tax ID te zwaaien als ik daarmee een korting kan krijgen

Gooien jullie ook alle verzamelde punten en cash kortingbonnen van supermarkten/creditcards e.d. weg? Zal wel meevallen denk ik?? Ik namelijk niet...

Anders stel ik een inzamelpunt voor om minder bedeelde broeders en zusters hier op het forum met deze cashreturns en punten te helpen?
Zullen wel veel reacties komen van onze rechtdenkenden :Whistle: :Whistle:
:mrgreen:

Genesis

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#52 Bericht door dutch » zaterdag 10 oktober 2015, 03:05

Ze kunnen mij ook de pot op met die dubbele prijzen.
Nooit aan mee gedaan,al 40 jaar lang.
Zo'n superrijke Thai in een Rolls staat er voor je etc etc
Jaren geleden ging ik elk weekend met een Thaise kennis golfen.Onze afspraak was dat de verliezer van de voorafgaande week de entree betaalde.( we waren gelijke handicap!!) en de ander dan de lunch na afloop.
Mijn kennis was aan de beurt toen we in Korat gingen golfen (niet bij het leger) en weigerde absoluut de hogere prijs voor mij te betalen en was redelijk principieel en we gingen naar een leger course.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#53 Bericht door driver » zaterdag 10 oktober 2015, 07:51

dutch schreef:Ze kunnen mij ook de pot op met die dubbele prijzen.
Nooit aan mee gedaan,al 40 jaar lang.
Zo'n superrijke Thai in een Rolls staat er voor je etc etc
Jaren geleden ging ik elk weekend met een Thaise kennis golfen.Onze afspraak was dat de verliezer van de voorafgaande week de entree betaalde.( we waren gelijke handicap!!) en de ander dan de lunch na afloop.
Mijn kennis was aan de beurt toen we in Korat gingen golfen (niet bij het leger) en weigerde absoluut de hogere prijs voor mij te betalen en was redelijk principieel en we gingen naar een leger course.
Dubbele prijzen en de pot op en die Thaise kennis en gewoon weigeren en weggaan richting een leger course ... :clap:
Dus ook niet het vaak zo verguisde en genoemde gezichtsverlies verhaal bij die Thai om ter plekke dat hogere bedrag niet te betalen maar gewoon opstappen dus.

gr driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#54 Bericht door driver » zaterdag 10 oktober 2015, 07:55

jumbo schreef:Geen haar op mijn kalende hoofd die er aan denkt om ergens niet mijn geleboekje/rijbewijs/tax ID te zwaaien als ik daarmee een korting kan krijgen

Gooien jullie ook alle verzamelde punten en cash kortingbonnen van supermarkten/creditcards e.d. weg? Zal wel meevallen denk ik?? Ik namelijk niet...

Anders stel ik een inzamelpunt voor om minder bedeelde broeders en zusters hier op het forum met deze cashreturns en punten te helpen?
Zullen wel veel reacties komen van onze rechtdenkenden :Whistle: :Whistle:
Korting zal het merendeel hier ook wel pakken verwacht ik we blijven tenslotte Nederlanders ;) maar dat hogere prijzen gedoe zijn de meningen toch aardig over verdeeldt lees ik tot nu toe en gelukkig zijn er nu wat mensen die daar ook op reageren en gewoon melden hoe hun het zien en hoe ze het doen.

gr driver

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#55 Bericht door bontje » zaterdag 10 oktober 2015, 10:08

Nederland is ver afgezakt als het normaal is dat buitenlanders meer betalen voor de taxi.

Een jaar of 7 geleden was ik met 4 Thaien op de scheveningse pier in een souveniers winkel....De Thai hadden flink wat delfsblauwe souveniers uitgezocht....Toen we voor de kassa stonden was de winkelier zeer onbeschoft tegen een Koppel buitenlandse touristen.....Ik schaamde mijn ogen uit mijn kop voor mijn landgenoot....Heb dit uitgelgd aan de Thai en we zijn toen zonder souveniers vertrokken.

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#56 Bericht door bontje » zaterdag 10 oktober 2015, 10:29

driver schreef: maar dat hogere prijzen gedoe zijn de meningen toch aardig over verdeeldt lees ik tot nu toe en gelukkig zijn er nu wat mensen die daar ook op reageren en gewoon melden hoe hun het zien en hoe ze het doen.

gr driver
Vorig jaar wilde ik met mijn vrouw, moeder, Broer, schoonzus en nicht het nationaal park Khao Yai inrijden de intreeprijs voor mijn vrouw was 50 baht en voor mij en mijn familie 400baht per persoon....Omdat we de 2000bath nog al veel vonden om waarschijnlijk niet meer dan wat olifantenstront op de weg te zien liggen besloten we maar om om te draaien.....5 km verder kwamen we bij een prachtig jungle resort waar we voor 400baht per persoon op de rug van een olifant een tocht door de jungle hebben gemaakt.....Naar verluid hebben de olifanten daar geen trauma aan overgehouden.....En voor mijn toen 85jarige moeder was dit een mooie ervaring.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#57 Bericht door Jeanette » zaterdag 10 oktober 2015, 10:35

Een van mijn klantjes had een boodschappenbriefje geschreven voor AH waarbij er van de €65,- er €27,- korting vanaf ging.
Allemaal met de 2 de is gratis. :idea:

En wij gaan wel eens uit eten of naar het theater met groupon voor half geld. (ook aan de kust)
Al onze toeristen weten dit niet dus daar profiteren maar weinigen van.

Als ik in Thailand ben interesseert het me echt niet wat de Thaise mensen betalen.
Wij bepalen zelf of de toegangsprijs - waarvoor dan ook - het ons waard is.
Tot nu toe was er geen reden om 2 x 200 bath te betalen om naar het Laemyapark/Koh Samet te gaan. Misschien ooit wel.

Wel zijn we naar het aquarium in Ban Phe geweest - dat hier en daar beslist onderhoud nodig heeft - maar ik kijk naar wat wel mooi is.

Met deze redenatie voorkom ik saggerijnigheid en mijn eigen gezichtsverlies. :giggle3:

:idea:

P. S. Precies wat jij schrijft Bontje, 2000 bath voor een park is een hoop geld.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#58 Bericht door genesis » zaterdag 10 oktober 2015, 13:34

Het mooie is dat een ieder voor zich zijn eigen mening mag hebben en criteria mag bepalen. Net zogoed dat een ieder voor zichzelf bepaald in hoeverre hij met anderen (partner, familie, vrienden, kennissen) rekening wil houden in relatie tot zichzelf.

Daar maakt een ieder zijn eigen afweging in. Ieder persoon heeft (hopelijk) zelfbeschikkingsrecht. :thumbsup:

Genesis

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#59 Bericht door Jeanette » zaterdag 10 oktober 2015, 13:44

genesis schreef:Het mooie is dat een ieder voor zich zijn eigen mening mag hebben en criteria mag bepalen. Net zogoed dat een ieder voor zichzelf bepaald in hoeverre hij met anderen (partner, familie, vrienden, kennissen) rekening wil houden in relatie tot zichzelf.

Daar maakt een ieder zijn eigen afweging in. Ieder persoon heeft (hopelijk) zelfbeschikkingsrecht. :thumbsup:

Genesis
Rekening houdend met mensen met een (te) dominante partner hebben sommige mensen dan een beetje pech. :?

[8)

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#60 Bericht door bontje » zaterdag 10 oktober 2015, 13:57

Jeanette schreef:
genesis schreef:Het mooie is dat een ieder voor zich zijn eigen mening mag hebben en criteria mag bepalen. Net zogoed dat een ieder voor zichzelf bepaald in hoeverre hij met anderen (partner, familie, vrienden, kennissen) rekening wil houden in relatie tot zichzelf.

Daar maakt een ieder zijn eigen afweging in. Ieder persoon heeft (hopelijk) zelfbeschikkingsrecht. :thumbsup:

Genesis
Rekening houdend met mensen met een (te) dominante partner hebben sommige mensen dan een beetje pech. :?

[8)
Ik heb het soms een beetje met Rob te doen.

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”