90 dagen melding met een nieuw paspoort

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#46 Bericht door RuudThai » dinsdag 13 oktober 2015, 15:28

Dat kun je toch schriftelijk melden? Of is dat daar weer eens niet!

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#47 Bericht door Herbergier » dinsdag 13 oktober 2015, 16:30

Ik rij wel op en neer Ruud, geen risico met die lui, soms begrijpen ze het echt niet of willen ze het niet begrijpen en het blijft mijn eigen fout, ik weet dat je alles daar ter plaatse goed moet controleren, maar ik was opgelucht dat alles goed was verlopen en kreeg beide paspoorten gesloten in mijn handen gedrukt en ik kon gaan.
Alles van waarde is weerloos.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#48 Bericht door prajak » dinsdag 13 oktober 2015, 16:49

Some guys have all the luck, Herbergier, ik woon 3 km van de Immigration af. Ik zou het kunnen lopen......

Ben in mei of juni aan de beurt voor een nieuw paspoort. Dat is dan 9 jaar geldig in Immigration termen en dan ben ik 78 en echt een ouwe lummel dus het kan mijn laatste paspoort worden. Maar hoe ik op mijn 78e naar Bangkok ga en vingerprints afgeef met trillende pootjes ... laat ik er nog niet aan denken. Maar dan is mijn pleegzoon 22 en kan ie me ondersteunen.

Misschien maken ze dan wel een paspoort met alleen irisscan.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#49 Bericht door printen44 » dinsdag 13 oktober 2015, 17:20

Prajak, dat zou kunnen met die irisscan of gezichtsscan. Maar de kosten om een irisscan of gezichtsscan te maken is groter dan die van vingerafdrukken. Dus zal er nog wel veel water de Noordzee instromen, voordat die beslissing zou vallen.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#50 Bericht door Herbergier » woensdag 14 oktober 2015, 07:11

De 90 dagen is nu ook gelukt, ik was binnen 10 minuten weer buiten, hij was in de pc alleen aan het zoeken naar het land van mijn herkomst, in mijn paspoort staat nl. Nederlandse, maar in hun pc staan wij onder Dutch, even uitgelegd dat in mijn paspoort staat dat ik Nederlandse ben, als men aan mij vraagt waar ik vandaan kom zeg ik Holland en ik spreek Dutch, toen hij weemoedig met zijn hoofd begon te schudden ben ik maar gestopt met de uitleg en gewoon gezegd dat onder Dutch moet kijken, toen was het zo gefixt.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#51 Bericht door RuudThai » woensdag 14 oktober 2015, 16:09

Afgelopen maandagavond naar Bangkok gevlogen met AirAsia. Ik had nog niet eerder daarmee gevlogen maar het was net alsof je in de bus stapt en een uurtje later weer eruit. Alleen is de beenruimte berekend op kleine Aziaatjes en is de stoel in dit toestel niet verstelbaar, dus ik zat nogal opgevouwen met mijn lengte van 1.90 m.

De volgende ochtend direct richting ambassade en de taxi zette ons aan de kant van de ambassadeurswoning af, dus verkeerd. Maar goed, eerst pasfoto's laten maken voor mij en m'n zoon en toen gekeken hoe we bij het goede gebouw konden komen. Dat bleek niet te lopen dus maar weer een taxi genomen die helemaal moest omrijden om op het goede punt uit te komen. Daar stond aan de overkant ook een tentje waar je pasfoto's kon laten maken.... :)

We stonden dus tegen elven bij de ingang en we bleken toen bijna de enige klant te zijn. Het schijnt dat veel mensen denken dat hoe vroeger je komt hoe sneller je aan de beurt bent. Die meute was dus al weg en wij waren meteen aan de beurt :lol: !

We werden geholpen door een Thais uitziende maar perfect Nederlands sprekende jongedame dus ze zal ook wel een "lug krung" (half Thais, half Nederlands) zijn geweest met roots in Nederland. Zeer vriendelijk en alles werd snel afgehandeld. De pasfoto's - die ik een beetje te rood in het gezicht vond - werden goedgekeurd, de formulieren waren goed ingevuld, er was voldoende bewijs voor onze BSN-nummers, vingerafdrukken nemen ging ook na een paar keer goed en dat was het.
Ik had ook nog een nieuwe inkomstenverklaring nodig en die werd meteen getekend en kon hem dus meenemen.
Ik was wel meer dan 10.000 baht kwijt, paspoorten zijn minstens dubbel zo duur als in een Nederlandse gemeente maar ja, je kunt er niet voor naar Nederland reizen.

Half november moet ik met mijn nieuwe paspoort naar immigratie om mijn retirementvisum te vernieuwen dat in maart j.l. tot de einddatum van het paspoort was gezet. Dus ben ik benieuwd of ze dan weer een visum voor een jaar afgeven of eigenlijk die van maart j.l. overzetten tot maart a.s.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#52 Bericht door prajak » woensdag 14 oktober 2015, 16:17

Tegen elven, maar ik heb begrepen dat men binnenkort om 11 uur sluit maar als compensatie een middag de consulaire dienst opent.

Wie die info heeft, kan die hem ergens in dit forum plaatsen svp?

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#53 Bericht door RuudThai » woensdag 14 oktober 2015, 16:20

Ze sluiten om 11.30 uur, zijn de hele vrijdag dicht maar wel op donderdagmiddag open. Dat is tenminste de huidige regeling.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#54 Bericht door Herbergier » donderdag 15 oktober 2015, 10:30

Vandaag mijn rijbewijs laten verlengen, dat was in mei dit jaar al verlopen, maar ik heb met verlengen gewacht totdat ik een nieuw paspoort had, zodat op mijn nieuwe rijbewijs gelijk mijn nieuwe paspoortnummer staat, dit nieuwe rijbewijs is geldig tot mei 2021, dus nu ben ik voorlopig klaar met al die papieren rompslomp die je hier nodig hebt.

Geel boekje
Paspoort
Visum
90 dagen
Rijbewijs

Nu alleen nog veel geld, dan is het helemaal zorgeloos wonen hier.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
Santy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: dinsdag 28 oktober 2014, 13:29
Locatie: Tienen

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#55 Bericht door Santy » donderdag 15 oktober 2015, 14:23

De laatste alinea moet zever zijn
Van suiker in de mond krijg je rotte tanden...

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#56 Bericht door printen44 » vrijdag 16 oktober 2015, 06:05

Ik was gisteren bij de Ambassade om de handtekening te laten legaliseren op het inkomstenformulier. Ik deed dat voor een goede vriend van mij, die op dit moment in Nederland vertoeft.

Ik was er vroeg en het was niet druk. Ik kreeg nummer 314 en nummer 311 was aan de beurt. Er was slechts een loket bemand, die de nummers "deed".

Wat mij opviel dat na een paar minuten een paar Thais binnen kwamen, met mappen vol formulieren en bij de formulieren behoorde Thaise papspoorten. Er werd geschoven met die formulieren en paspoorten, foto's werden op formulieren geplakt en er was zelfs een politieofficier aanwezig. Eentje met drie sterren op zijn schouders. Deze mensen werden bij andere loketten geholpen, dan bij het loket die de "nummers" deed.

Ik zelf was snel aan de beurt en de jonge dame achter het loket sprak geen Nederlands, maar wel uitstekend Engels. Eerst zei ze dat je persoonlijk aanwezig moest zijn bij het legaliseren van je handtekening, maar toen ze het op aandringen van mij bij haar baas ging vragen, kwam ze met excuses terug. Ik denk dat ze pas bij de Ambassade in dienst is. Verder was alles snel klaar en de leges was 1050 baht voor een stempel en een handtekening van de Consul.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#57 Bericht door RuudThai » vrijdag 13 november 2015, 16:10

RuudThai schreef: Half november moet ik met mijn nieuwe paspoort naar immigratie om mijn retirementvisum te vernieuwen dat in maart j.l. tot de einddatum van het paspoort was gezet. Dus ben ik benieuwd of ze dan weer een visum voor een jaar afgeven of eigenlijk die van maart j.l. overzetten tot maart a.s.
Nou, die poppenkast was dus vandaag. Ik nam voor alle zekerheid maar alle papieren mee die benodigd zijn voor de gewone visumverlenging en dat was maar goed ook.
Want eerst vertelde ik de immigratieman dat ik een nieuw paspoort had waarop hij mij een formulier gaf waarin je een overzetting van de stempels kunt aanvragen. En hij begon alvast driftig die stempels in het paspoort te zetten en in te vullen. Daarop gaf hij het paspoort plus enkele van de meegenomen papieren aan zijn chef ter verificatie en ondertekening.

Na een enkele blik geworpen te hebben op de geproduceerde stempels in het nieuwe paspoort en toen vergeleken met die in het oude paspoort fluisterde de chef z'n ondergeschikte wat in het oor.
Waarop deze bij mij terugkwam en wees op de datum van verlopen van het visum in het oude paspoort: 16 november 2015. Tja, tot die datum was dat paspoort geldig dus ook het visum. En dat had meneer dus niet gezien en de chef wel.
Opnieuw stempelen en nu alle door mij meegenomen papieren innemend want het werd gewoon een nieuw visum voor een heel jaar. Plus dat de 90-dagen melding vanaf vandaag begon te lopen.

Nu heb ik dus een overgezet visum zonder enige waarde plus een nieuw visum in mijn nieuwe paspoort staan. Kostte 3 bladzijden in het paspoort en de gebruikelijke 1900 baht.
Maar ondanks een nieuwe chef (ik was al bang dat de regels veranderd zouden zijn!) ging alles net zo soepel als ik altijd gewend was hier in Sakon Nakhon. :thumbsup:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#58 Bericht door prajak » vrijdag 13 november 2015, 16:16

Wat ik dus lees is dat JIJ het 'aanvraagformulier overzetten stempels' zelf hebt ondertekend. Dat is in andere kantoren weer anders naar gelang de wind waait tegenwoordig. Hier hebben ze aangekondigd dat de ambassade dat moet vragen (1.200 baht...) maar dat kan in juni a.s. weer anders zijn. Het blijft aanklooien met die lui maar je kunt niet zonder ze.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”