Chiang Mai

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
hanshu

Chiang Mai

#1 Bericht door hanshu » vrijdag 02 oktober 2015, 01:08

Volgende maand rond Loy Krathong gaan wij richting Chiang Mai...
Nu heb ik even zitten kijken op onze sponsor Agoda voor een hotel maar er zijn er zo veel dat je door de bomen het bos niet ziet.
Ik ben niet zo bekend in CM , ben er wel eens geweest maar herinner me er niet veel meer van behalve dat het in de oude stad erg benauwd was.
De vraag is...welk gedeelte van CM moet ik zoeken voor een hotel waar vandaan alles een beetje bereikbaar is?
De nadruk ligt op cultuur en het festival....dus geen nachtleven [|(

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Chiang Mai

#2 Bericht door brake034 » vrijdag 02 oktober 2015, 03:16

Voor het festival weet ik het niet maar wij zoeken altijd een hotelletje binnen de oude stad.
Lekker op je gemak kun je dan veel aanlopen plus je stapt makkelijk in een songteaw of tuktuk.

Heb er ook een keer buiten de ring in een hotel geslapen maar dan heb je altijd vervoer nodig.

MD House is vlak bij de Irish Pub en Bakery, goed hotel met een klein zwembad.
Nadeel (voor ons want we gebruiken de auto) MD House heeft weinig parkeerplek.

Ik wil de volgende keer het Imm hotel proberen en bekijk ook het Lux hotel eens (parkeergarage onder het hotel)!

De laatste keer waren we in een goedkoop plekje vlak bij het Lux maar dat was wel erg backpacker....
Eigenaar is een kennis van onze dochter, vandaar.
Marcel

hanshu

Re: Chiang Mai

#3 Bericht door hanshu » vrijdag 02 oktober 2015, 03:31

Thx Brake...ik ga ze even bekijken. :thumbsup:

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Re: Chiang Mai

#4 Bericht door max » zondag 04 oktober 2015, 10:53

Wij kiezen altijd voor Raming Lodge. De prijs-kwaliteit verhouding is uitstekend, en de service is zeer goed. Als je hier kiest voor de Deluxe dan zit je op de 3e tot de 5e verdieping, en heb je geen last van de 'stad'.

Het hotel ligt op loopafstand van de Nigt Bazaar en Thapae Gate. In de straat zitten een paar leuke restaurants, maar ook een antal barretjes, maar deze zijn niet storend.
Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.

hanshu

Re: Chiang Mai

#5 Bericht door hanshu » maandag 05 oktober 2015, 22:54

Thanks iedereen voor het mee denken...inmiddels hebben we een kamer met vide geboekt in het Prestige.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”