Thailand rond kerst ruim 2 weken

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
bkk020
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 15 augustus 2015, 17:41

Thailand rond kerst ruim 2 weken

#1 Bericht door bkk020 » dinsdag 15 september 2015, 13:51

Ha allen,

Ik had gehoopt pas later wat specifieke vragen te stellen maar ik loop een beetje vast qua planning.

Wat al zeker is is dat we op 17-12 aankomen in Bkk en op 1-1 weer teruggaan naar het prachtige Nederland vanuit Bkk : :|

Ik wil in ieder geval de weekend market in Bkk bezoeken dus we zijn uiterlijk 27-12 terug of blijven tm de 19e in bkk en vertrekken daarna. In Bangkok twijfel ik nog tussen een hotel of airbnb hut bij een bts station.

Laat ik voorop stellen dat we beide gek zijn op Bangkok maar weinig hebben met toeristen/stranden (tenzij beeldschoon) en zonder pakkenverkopers op de boulevards. Pattaya ansich vinden wij niet heel gaaf, nong nooch prachtig. Phuket, erg slecht bevallen de vorige keer. Georganiseerde dagjes met de minivan? Alleen als het moet. We pakken er liever zelf 1 bij VM.

Wat willen we wel? Mooie natuur, weinig farang, en we willen graag een paar activiteiten doen: schieten, wens van de vrouw, koken, in een Jetpack, treinreis, rijstvelden bezoeken en op oudejaarsavond ergens op een leuke plek zitten (rooftop bv)

Hebben jullie tips/ideeën?

Gr,

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Thailand rond kerst ruim 2 weken

#2 Bericht door Ben » dinsdag 15 september 2015, 18:11

bkk020 schreef:Ha allen,

Ik had gehoopt pas later wat specifieke vragen te stellen maar ik loop een beetje vast qua planning.

Wat al zeker is is dat we op 17-12 aankomen in Bkk en op 1-1 weer teruggaan naar het prachtige Nederland vanuit Bkk : :|

Ik wil in ieder geval de weekend market in Bkk bezoeken dus we zijn uiterlijk 27-12 terug of blijven tm de 19e in bkk en vertrekken daarna. In Bangkok twijfel ik nog tussen een hotel of airbnb hut bij een bts station.

Laat ik voorop stellen dat we beide gek zijn op Bangkok maar weinig hebben met toeristen/stranden (tenzij beeldschoon) en zonder pakkenverkopers op de boulevards. Pattaya ansich vinden wij niet heel gaaf, nong nooch prachtig. Phuket, erg slecht bevallen de vorige keer. Georganiseerde dagjes met de minivan? Alleen als het moet. We pakken er liever zelf 1 bij VM.

Wat willen we wel? Mooie natuur, weinig farang, en we willen graag een paar activiteiten doen: schieten, wens van de vrouw, koken, in een Jetpack, treinreis, rijstvelden bezoeken en op oudejaarsavond ergens op een leuke plek zitten (rooftop bv)

Hebben jullie tips/ideeën?

Gr,
Chiang Mai eo, schieten paintbal haha. mooie natuur zeker in Dec . koken op vele plaatsen.Jetpack .niet gezien daar .
Treinreis ja een 12 tot 14 uurtjes :giggle2: en frisse nachten brrr

Rooftop bars BKK oud op nieuw wordt vroeg boeken ,anders vol .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thailand rond kerst ruim 2 weken

#3 Bericht door prajak » woensdag 16 september 2015, 00:20

Als je naar het noorden of noord-oosten gaat in die 2 weken hou dan rekening met 'frisse' avonden en nachten en 'fris' betekent hier dat het naar het vriespunt kan gaan.

peter westerbaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 09 augustus 2013, 11:24

Re: Thailand rond kerst ruim 2 weken

#4 Bericht door peter westerbaan » donderdag 17 september 2015, 11:51

Hallo,
Je zou eens naar Kanchanaburi kunnen, maar twee uurtjes met de bus. Leuk logeren op een raft op de Mae nam kwae (river kwaai) ,de brug bezoeken, het Jeath -museum, de begraafplaatsen, tochtje over de historische spoorlijn naar Krasae, daar prachtig uitzicht. Ga logeren in Sugar cane 2 aan de rivier, met rafts en bungalowtjes,een heerlijk rustig oord in idyllische omgeving, heerlijk eten, spotgoedkoop. Eventueel verder reizen naar het Noorden naar Sangkla(buri) in het stuwmerengebied, waar de Mons wonen. Allemaal goed te doen vanuit Bangkok.
Veel plezier,
Peter

bkk020
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 15 augustus 2015, 17:41

Re: Thailand rond kerst ruim 2 weken

#5 Bericht door bkk020 » woensdag 11 november 2015, 20:03

Ha allen,

17/18 een appartement Bkk is geboekt. De 18e vertrekken we nog naar een onbekende bestemming. Door tijdgebrek nog weinig kunnen uitzoeken. Op 26-12 komen we weer terug om tot 1-1 in Bkk te blijven en daar vandaan allerlei dingen te doen in en buiten Bangkok.

Nu maar eens wat meer concreet maken. Aangezien wij nooit vrij hebben overwegen wij 2 dagen een mooi resort te bezoeken. Daarna kriebelt het vast weer verder te ontdekken. Tips zijn zeer welkom!

Gr

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Thailand rond kerst ruim 2 weken

#6 Bericht door Jeanette » woensdag 11 november 2015, 20:54

Verwacht je nu echt dat de lezer er meer tijd in steekt dan jij?

:?:

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Thailand rond kerst ruim 2 weken

#7 Bericht door Kees » woensdag 11 november 2015, 22:15

Mooie resorts zat, maar waar wil je zitten? Aan/bij zee, noorden, oosten.
Wat mag het kosten?
Niet klagen, maar dragen.

bkk020
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 15 augustus 2015, 17:41

Re: Thailand rond kerst ruim 2 weken

#8 Bericht door bkk020 » donderdag 12 november 2015, 06:18

@ Jeanette, goed punt en nee totaal niet. De komende tijd wat meer uitzoeken en hier updaten is het plan.

@ Kees, ik begrijp dat het qua temp in het noorden wat kouder is, dat valt dan af. Daarnaast hebben we een dag of acht dus twee dagen reizen is geen optie. Budget, ja ach 100 euro PPPN. Dan moet er wat leuks te vinden zijn toch?

Waar we echt tegenaan lopen zijn de verschillende verhalen over (on) gerepte stukken. We willen alles zo authentiek mogelijk meemaken en denken dan een plek gevonden te hebben waarna je toch weer over de keerzijde leest. Meemaken is het devies maar met de beperkte tijd wil je alles zo goed mogelijk doen. Daarnaast moet ik mijn vrouw overtuigen groen licht te geven voor een eigen verblijf in thailand voor de toekomst. :angel:

bkk020
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 15 augustus 2015, 17:41

Re: Thailand rond kerst ruim 2 weken

#9 Bericht door bkk020 » zondag 15 november 2015, 19:23

En de opties zijn inmiddels verkleind tot

Koh chang/koh kood

Of

Krabi

Advies is welkom


Het bovenste heeft een lichte voorkeur.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Thailand rond kerst ruim 2 weken

#10 Bericht door Jeanette » zondag 15 november 2015, 20:29

Deze dame komt al 8 jaar in Thailand en ik heb intussen geleerd dat je er geen Utopia vind.

:idea:

bkk020
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 15 augustus 2015, 17:41

Re: Thailand rond kerst ruim 2 weken

#11 Bericht door bkk020 » zaterdag 21 november 2015, 15:06

En inmiddels is dit het voornemen

18-12 richting koh chang, daar blijven tot we het zat zijn. Dan terug naar koh samet en rond de 26e terug naar Bkk tot 1-1.

We hebben buiten alles in Bkk geen kamer geboekt. Is dat wel aan te raden? We zien er naar uit.
Nog dingen die we niet mogen missen?


Gr,

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”