niets over kind gezegd + traditie's?

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
hanshu

Re: niets over kind gezegd + traditie's?

#61 Bericht door hanshu » donderdag 27 augustus 2015, 09:43

driver schreef:
Jeanette schreef:Aan de hoogstbiedende?
Leeftijd onbelangrijk?

:Whistle:
De dames zoeken allemaal een betere toekomst en of dat nu bij een oudere of jongere Farang is maakt vaak niet uit,De uitzondering daar gelaten uiteraard.
Driver....je zult zelf ook wel de ervaring hebben dat Thaise dames je vragen of je niet een leuke partner voor ze weet.
Ik doe daar nooit wat mee...maar dit meisje ken ik goed, het is een nichtje van mijn vrouw.En ze heeft een gouden hart en een goed stel hersenen.Haar gun ik een beetje geluk, vandaar.....

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: niets over kind gezegd + traditie's?

#62 Bericht door Jeanette » donderdag 27 augustus 2015, 09:46

Een beetje oom staat met zijn vuisten klaar.

Geen pb's gehad waarin op je 'grapje' serieuze zoekers kwamen?
:?:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: niets over kind gezegd + traditie's?

#63 Bericht door driver » donderdag 27 augustus 2015, 09:49

Hua...ik ken Suk haar geschiedenis en ben ook niet echt dom maar wat peerke hier zo aangeeft is voor mij reden om te zeggen dat hun belangen voorop staan en dat hij er achter aan komt.En dat gezichtsverlies.... Totaal onbelangrijk vindt ik maar daar is al vaker over geschreven. Als mensen direct al met dit soort dingen komen moet je m.i toch even heel goed nadenken wat je gaat doen.
Laatst gewijzigd door driver op donderdag 27 augustus 2015, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.

hanshu

Re: niets over kind gezegd + traditie's?

#64 Bericht door hanshu » donderdag 27 augustus 2015, 09:50

Jeanette schreef:Een beetje oom staat met zijn vuisten klaar.

Geen pb's gehad waarin op je 'grapje' serieuze zoekers kwamen?
:?:
Nee, zelfs niet van jou.. [|(

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: niets over kind gezegd + traditie's?

#65 Bericht door driver » donderdag 27 augustus 2015, 09:55

hanshu schreef:
driver schreef:
Jeanette schreef:Aan de hoogstbiedende?
Leeftijd onbelangrijk?

:Whistle:
De dames zoeken allemaal een betere toekomst en of dat nu bij een oudere of jongere Farang is maakt vaak niet uit,De uitzondering daar gelaten uiteraard.
Driver....je zult zelf ook wel de ervaring hebben dat Thaise dames je vragen of je niet een leuke partner voor ze weet.
Ik doe daar nooit wat mee...maar dit meisje ken ik goed, het is een nichtje van mijn vrouw.En ze heeft een gouden hart en een goed stel hersenen.Haar gun ik een beetje geluk, vandaar.....
Ja, klopt Hanshu. Suk wordt ook regelmatig gevraagt of ze geen farang weet voor iemand uit haar kennissen kring. En dat zijn meestal ook gewone , nette werkende vrouwen die alleen zijn en absoluut geen Thai willen om wat voor reden dan ook.Dat jij het nichtje van je vrouw wilt helpen is prima toch en mocht ze een farang vinden en het klikt dan is het toch goed.

gr driver

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: niets over kind gezegd + traditie's?

#66 Bericht door Jeanette » donderdag 27 augustus 2015, 10:01

Een thaise van 26 die goed Engels spreekt zou misschien in Europa ook als huishoudster bij een hulpbehoevend echtpaar kunnen werken voor een jaar.
En in die tijd verliefd worden op iemand die ze daar leert kennen.

:idea:

De mogelijkheden zijn groter voor een vrouw dan alleen trouwen.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: niets over kind gezegd + traditie's?

#67 Bericht door Hua Thale » donderdag 27 augustus 2015, 10:08

Ik heb dat nu nog NOOIT gehad Hanshu.
Weet je niet een farang voor mij woon hier toch al een jaartje of wat ga richting de zeven jaar 12 maanden per jaar 24/7.
Lopen hier toch echt vele 'dames' in de huwbare leeftijd.
Dat er veel via datingsbureau iets willen oke maar vrienden familie en buren daar mee lastig vallen. :happyno:

Je definitie voor goed en wat minder goed is gebaseerd op die leuke glimlach en familiebanden.
Leuk dus maar niks van waarde

Driver ze hebben eerst 4,5 maand over koetjes en kalfjes gepraat dat is wat peerke aangeeft dus nou niet echt direct.
Zeg ook helemaal niet dat deze manier het is maar sommige adviezen zijn wel erg kort de bocht door.
En ja niet een ieder is het zelfde, cultuur en traditie zijn hier buiten de grote steden toch vaak wat meer aanwezig en heeft wat meer tijd nodig.
Hier in Korat schieten veel mensen [Thai] ook in de lach maar vijf kilometer verder in de thaise polder niet.

Als peerke eens uitgevonden heeft hoe die dame het eigenlijk ziet zou die weer een stap dichter bij zijn definitieven besluit kunnen zijn.
Dumpen en de volgende zou die er nog wel eens wat kunnen 'verslijten' voor dat die de 'ware' gevonden heeft.
Zitten natuurlijk ook positieve kanten aan zolang je geen SOA oploopt en de AB niet bij werkt. :mrgreen:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: niets over kind gezegd + traditie's?

#68 Bericht door driver » donderdag 27 augustus 2015, 10:12

Jeanette schreef:Een thaise van 26 die goed Engels spreekt zou misschien in Europa ook als huishoudster bij een hulpbehoevend echtpaar kunnen werken voor een jaar.
En in die tijd verliefd worden op iemand die ze daar leert kennen.

:idea:

De mogelijkheden zijn groter voor een vrouw dan alleen trouwen.
Denk dat dit in de praktijk weinig gebeurt Jeanette.
Maar ik lees alleen wat hier op TF de ervaringen zijn en in mijn eigen wereldje dus daar spreek/reageer ik over uiteraard.
Er zijn m.i ook veel Thaise in Nederland die alleen zijn en daar iemand vinden om een relatie mee te beginnen maar dat lees je hier amper want die dames zitten hier niet ;)

gr driver

hanshu

Re: niets over kind gezegd + traditie's?

#69 Bericht door hanshu » donderdag 27 augustus 2015, 10:25

Hua Thale schreef:Ik heb dat nu nog NOOIT gehad Hanshu.
Weet je niet een farang voor mij woon hier toch al een jaartje of wat ga richting de zeven jaar 12 maanden per jaar 24/7.
Lopen hier toch echt vele 'dames' in de huwbare leeftijd.
Dat er veel via datingsbureau iets willen oke maar vrienden familie en buren daar mee lastig vallen. :happyno:

Je definitie voor goed en wat minder goed is gebaseerd op die leuke glimlach en familiebanden.
Leuk dus maar niks van waarde
Zou zo maar kunnen Hua , dat jij dat nooit hebt mee gemaakt.Ik met grote regelmaat.
Verder kun je van mij niet lezen dat Peerke zijn dame moet dumpen...ik geef alleen aan dat er wel degelijk goede vrouwen rondlopen in Thailand. Net zoals er in Nederland goede en slechte echtgenotes zijn....
Met jouw opmerking dat mijn definitie voor goed of slecht is gebaseerd op een glimlach zit je aardig mis.Maar dat mag een keer.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: niets over kind gezegd + traditie's?

#70 Bericht door driver » donderdag 27 augustus 2015, 10:50

Hua Thale schreef:Ik heb dat nu nog NOOIT gehad Hanshu.
Weet je niet een farang voor mij woon hier toch al een jaartje of wat ga richting de zeven jaar 12 maanden per jaar 24/7.
Lopen hier toch echt vele 'dames' in de huwbare leeftijd.
Dat er veel via datingsbureau iets willen oke maar vrienden familie en buren daar mee lastig vallen. :happyno:

Je definitie voor goed en wat minder goed is gebaseerd op die leuke glimlach en familiebanden.
Leuk dus maar niks van waarde

Driver ze hebben eerst 4,5 maand over koetjes en kalfjes gepraat dat is wat peerke aangeeft dus nou niet echt direct.
Zeg ook helemaal niet dat deze manier het is maar sommige adviezen zijn wel erg kort de bocht door.
En ja niet een ieder is het zelfde, cultuur en traditie zijn hier buiten de grote steden toch vaak wat meer aanwezig en heeft wat meer tijd nodig.
Hier in Korat schieten veel mensen [Thai] ook in de lach maar vijf kilometer verder in de thaise polder niet.

Als peerke eens uitgevonden heeft hoe die dame het eigenlijk ziet zou die weer een stap dichter bij zijn definitieven besluit kunnen zijn.
Dumpen en de volgende zou die er nog wel eens wat kunnen 'verslijten' voor dat die de 'ware' gevonden heeft.
Zitten natuurlijk ook positieve kanten aan zolang je geen SOA oploopt en de AB niet bij werkt. :mrgreen:
Het mooie van een forum als dit is dat er veel diverse personen zijn die ook allemaal hun eigen mening , denkwijze hebben over iets en dat krijgt peerke dan mee in zijn advies.Praten kan hij altijd over wat wel en wat niet maar hij vroeg hier reacties en die zijn er voldoende inmiddels dus hij kan ermee aan de slag ha,ha.

En die Soa kun je nog wel voorkomen met wat geluk en de AB snap ik even niet niet wat je daarmee bedoelt.
Suk woonde in Sung Noen vlak bij khorat maar met name haar toenmalige en nu oud collegaatjes bij Seagate vroegen haar regelmatig of ze geen farang wist voor hun toen ze wisten dat Suk met mij iets had.
En nu bijv. in Chon Bury bij haar zussen komen er ook wel vrouwen naar haar toe om het te vragen .

gr driver

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: niets over kind gezegd + traditie's?

#71 Bericht door Hua Thale » donderdag 27 augustus 2015, 11:13

Deze Driver.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Antibioticum

Zo'n fabriek vol met jonge meiden zal een ander verhaal zijn.
Vaak een grap maar och mocht er gezegt worden weet er nog wel een paar niet geschoten is altijd mis.

Heb die ervaring niet buiten de fabriek.
Krijg ook meer en meer het idee dat met het stijgen van het welvaarts niveau men er steeds minder reden toe ziet.
Als men zelf komt vragen of je er niet eentje weet zal de reden ook meer zijn als blauwe ogen of een leuk wipneusje.
Er zal altijd een percentage zijn die voor een andere cultuur kiest om wat voor redenen dan ook veelal via internet.
Maar dit is off topic natuurlijk.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: niets over kind gezegd + traditie's?

#72 Bericht door driver » donderdag 27 augustus 2015, 12:35

Hua Thale schreef:Deze Driver.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Antibioticum

Zo'n fabriek vol met jonge meiden zal een ander verhaal zijn.
Vaak een grap maar och mocht er gezegt worden weet er nog wel een paar niet geschoten is altijd mis.

Heb die ervaring niet buiten de fabriek.
Krijg ook meer en meer het idee dat met het stijgen van het welvaarts niveau men er steeds minder reden toe ziet.
Als men zelf komt vragen of je er niet eentje weet zal de reden ook meer zijn als blauwe ogen of een leuk wipneusje.
Er zal altijd een percentage zijn die voor een andere cultuur kiest om wat voor redenen dan ook veelal via internet.
Maar dit is off topic natuurlijk.
In CB waar 2 zussen wonen van Suk en waar de buren weten van Suk en mij komen ze echt serieus vragen of Suk geen farang voor ze weet als Suk daar is met of zonder mij.Het trekt blijkbaar om diverse redenen voor ze om een farang ipv een thai te hebben.Het onbekende ?..meer geld en aanzien ? of gewoon het onbekende ?...
Wat betreft de Seagate fabrieksgirls...Daar zitten zowel jonkies als ouderen van 40 + bij die een farang wel zien zitten.
De voornaamste reden voor velen is gewoon een beter leven met de farang ongeacht wat dat dan mag zijn in hun ogen.
Sowieso stoppen in de fabriek en uit Thailand weg is voor velen De Droom...die voor weinigen daar in vervulling gaat overigens.

AB..okee duidelijk nu.

gr driver

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: niets over kind gezegd + traditie's?

#73 Bericht door ron » donderdag 27 augustus 2015, 12:42

Driver schreef:"In CB waar 2 zussen wonen van Suk en waar de buren weten van Suk en mij komen ze echt serieus vragen of Suk geen farang voor ze weet als Suk daar is met of zonder mij".[/

Ik wil niet overdrijven,maar iedere keer als wij in Thailand zijn wordt Jeab door andere meiden/vrouwen, zeker wel een paar keer gevraagd om in Nederland een felang voor hen te regelen.
Jeab verteld dan ook,dat de felang net als de Thai moet werken voor z,n geld........

Afbeelding

Verbazing ten top als verteld wordt dat deze felang normaal gesproken iedere dag om 4 uur uit z,n nest is,en om5 uur s,morgens het huis verlaat om s,avonds geradbraakt thuis te komen om de belastingaanslagen/bekeuringen/facturen door te nemen.......

Afbeelding

Nog niet iedere Thai begrijpt dat er hier geen geldbomen staan,waar je gewoon elke dag wat van afplukt........ :thumbsup:

Afbeelding

Ik zou trouwens niet als tussenpersoon willen fungeren,omdat je dan waarschijnlijk aan de pan blijft hangen als het fout gaat........zowel aan de Thaise als aan de Nederlandse kant...... :Whistle:

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: niets over kind gezegd + traditie's?

#74 Bericht door driver » donderdag 27 augustus 2015, 18:17

Dat weet Suk inmiddels ook en dat zegt ze in thailand ook tegen de daar aanwezige gelukszoeksters.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: niets over kind gezegd + traditie's?

#75 Bericht door ron » donderdag 27 augustus 2015, 18:29

Andersom wordt ook hier in Nederland wel eens gevraagd "how to do"..........door mannen die het wel zien zitten......
Denken dat het hetzelfde is als dat een zeeman vroeger een aapje meenam naar huis,van z,n verre reizen.........
Begrijpen geheel niet wat het inhoudt om een vrouw/meisje hier naar toe te halen...........en heb ik de kosten nog niet eens allemaal verteld............ :Whistle:

Denken alleen aan het welbekende wippie,thats all. :giggle:

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”