(Computers) Zeg, verkeer jij ook wel eens ongebruikelijk?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

(Computers) Zeg, verkeer jij ook wel eens ongebruikelijk?

#1 Bericht door prajak » zaterdag 22 augustus 2015, 01:38

Een artikeltje met een glimlach....

Nou, ik niet. Ik verkeer normaal.

Mijn vriendin heeft daar zo haar gedachtes over en verbiedt mij uitstapjes naar Thaise plaatsen als, in het Nederlands vertaald, Billenknijp en Groot-Ondeugd omdat daar ongebruikelijk verkeer mogelijk zou zijn.

Maar dat is volkomen ten onrechte. Ik ‘pies niet naast het potje’. En indien wel kom ik dat niet hier vertellen.

Maar dan Mevrouw Google!

Af en toe gaat Mevrouw Google mij ongebruikelijk verkeer verwijten. Hoe komt ze daar nou bij?

"We're sorry but your computer or network may be sending automated queries.”

Ja, dat is ongebruikelijk verkeer. En dan krijg je een helpfunctie in het oog en geeft men adviezen om de problemen op te lossen.

Ruim eerst de zaak op

Ruim uw computer op en ontdoe hem van virussen en spionnen.

Daarvoor heb ik een betaalde virusscanner met updates en die zegt na een half uur dat ie niks heeft gevonden. 360 Graden rond, niks gevonden.

Dan ga ik op zoek naar spionnen.

Ik heb software van de universiteit van Dortmund, Spybot, en die zoekt naar een kleine 900.000 gevaren en gevaartjes. Ik heb dat al jaren en nog gratis ook al mag ik gerust iets doneren voor hun belangrijke werkzaamheden.

Dan staat hij een uur te rammelen, er floept eens een lampje aan op het huis van de PC maar er verschijnen geen James Bond-achtige tonelen op het scherm. Na een poosje zegt ie ‘Gefeliciteerd, er is geen malware aangetroffen’. In het Nederlands.

(wordt vervolgd)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: (Computers) Zeg, verkeer jij ook wel eens ongebruikelijk

#2 Bericht door prajak » zaterdag 22 augustus 2015, 01:39

(vervolg)

Nou, hij is dus schoon. Zei ik toch?

Een veeleisende vrouw hoor, Mevrouw Google, want ze is niet tevreden. Ik ben nog steeds ongebruikelijk bezig, zegt ze.

Weer die helpfunctie en dan mag ik iets downloaden om Google Chrome te reinigen van malware die het specifiek op Chrome gemunt schijnt te hebben.

Dat is software en dat draai ik en dat zegt na een minuutje: ‘Niks gevonden’.

Het is mijn provider!

Ja, wat blijft er nog over? Ik lees verder en zie woorden als VPN en HOLA of HALO en daar is iets mis mee?

Uiteindelijk zet ik de WiFi router een hele nacht uit. De volgende dag heb ik dan een ander IP-adres en vaak is Mevrouw Google dan tevreden over mijn prestaties.

Maar soms ook niet en dan rest me niks anders dan een andere zoekmachine te gebruiken. Mevrouw Yahoo, Mevrouw Bing en Mevrouw Norton360 zijn dan opties. Laat mijn partner het niet horen....

Jaloerse troela!

Dat irriteert klaarblijkelijk Mevrouw Google en ineens, als bij toverslag, heeft ze haar keutel ingetrokken en mag ik weer zoeken bij Google Chrome. Dreigen met vreemd gaan, je krijgt er nog steeds een vrouw mee klein. Nou ja, alleen Mevrouw Google dan.

Conclusie

De aanhouder wint. De zoekfunctie van Mevrouw Google doet het nu weer. Voor zolang Mevrouw Google niet opnieuw in ongesteldheid geraakt.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”