De magnetron

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

De magnetron

#1 Bericht door nbreeker » vrijdag 14 augustus 2015, 11:24

We waren van plan om een magnetron aan te schaffen en na wat passen en meten hadden we een plaats gecreëerd waar hij moest komen te staan en wij al eens rondgekeken want er zijn er zoveel dat je bijna door de bomen het bos niet ziet,aangezien we in het bezit zijn van een oven hadden we besloten dat het alleen om een magnetron ging niet een combi oven.

Zoals gezegt hebben we hier en daar gekeken en we besloten om er een te kopen van Electrolux in de prijsklasse van zo'n kleine 4000 bath.Aangezien ik me niet meer kon herinneren wat je nu wel en niet er mee kunt doen keek ik op Internet en tevens naar de voor-en nadelen van een magnetron nu dat is een hele lijst de nadelen dan ik schrok daar een beetje van als voorbeeld als je eenglas melk in dat ding warm maak dan zijn alle vitaminen uit dat glas melk verdwenen inclusief de B12.Ook je eten veranderd en niet ten goede,ook wordt je aangeraden als hij aanstaat er uit de buurt te blijven nu zal de soep wel niet zo heet gegeten worden als daar beschreven staat,maar toch hebben mijn vrouw en ik het er over gehad hoevaak we die magnetron zouden gebruiken zoals gezegt we hebben ook een oven en die gebruiken we ook relatief weinig,en hebben uiteindelijk besloten die magnetron niet te kopen maar het gewoon maar ouderwets bij de koekenpan te houden en rijst stomen we warm en dat eten we in hoofdzaak.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: De magnetron

#2 Bericht door mooatje » vrijdag 14 augustus 2015, 12:47

Grappig dat de vooroordelen van 30 jaar terug blijven bestaan.
Er zijn er zelfs die met een wichelroede kunnen bewijzen welk eten uit de microgolfoven komt en welke niet.Eigenaardig genoeg was een kleine weddenschap telkens onmogelijk want ze hadden geen tijd. :Whistle:

En als je weet dat heel wat mensen die bang zijn voor gsm straling toch een microgolfoven hebben......
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: De magnetron

#3 Bericht door ron » vrijdag 14 augustus 2015, 17:07

Hoi Nick,jammer dat je die magnetron niet hebt gekocht..........
Had je wat kunnen experimenteren........ :P

https://www.youtube.com/watch?v=POGSEG20hkg
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: De magnetron

#4 Bericht door Rens » vrijdag 14 augustus 2015, 21:43

Ga eens kijken hoeveel er tijdens gewoon koken aan vitamines verdwijnt, ook daar zijn de in water oplosbare vitamines en zoals B complex en C op dezelfde wijze slachtoffer van een verwarming proces.
Dat is dus altijd al zo geweest. Hele volksstammen maken zich daar druk over, maar koken bijvoorbeeld aardappels niet in de schil, waarvan het onomstotelijk is vastgesteld dat juist schillen en dan pas koken een groter deel van de vitamines verloren doet gaan.
Het is verder ook maar net wie je gelooft en welke stroming je volgt, Zelf eens goed uitzoeken en dan pas een oordeel hebben is beter. Verwarmen is per definitie hetgeen wat je kookt domweg geweld aan doen, dus ook gewoon op het gasstel.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: De magnetron

#5 Bericht door nbreeker » zaterdag 15 augustus 2015, 01:36

De gevaren van magnetrongebruik
Voedsel uit de magnetron brengt de gezondheid ernstige schade toe. Dit is in 1989 vastgesteld door de Zwitserse voedingswetenschapper Hans Ulrich Hertel, die al meer dan tien jaar probeert om zijn ontdekking wereldkundig te maken, maar daarin wordt tegengewerkt door de Zwitserse autoriteiten.

Door magnetronverhitting worden de cellen in veel soorten voeding uit elkaar gereten en de celstructuur zwaar beschadigd. Behalve de zeer gewelddadige effecten van de wrijvingswarmte, ook wel de thermische effecten genoemd, vinden er tijdens magnetronverhitting ook athermische effecten plaats. Deze worden echter nog niet zo goed begrepen, omdat ze niet zo makkelijk kunnen worden gemeten. Men vermoedt dat deze athermische effecten verantwoordelijk zijn voor het merendeel van de vervorming en degradatie van cellen en moleculen. Er is nog niet veel onderzoek gedaan naar dit aspect van magnetrongebruik, maar alle uitgevoerde onderzoeken tot nu toe zijn het voor het grootste deel met elkaar eens dat door de magnetron de voedingswaarde ernstig wordt aangetast. Als je eten op welke manier dan ook verwarmt verliest het altijd wel wat van zijn voedingswaarde, maar als je een magnetron gebruikt blijft er bijna niets meer van over!

Bron:Internet Voor-en nadelen van een magnetron.
Laatst gewijzigd door nbreeker op zaterdag 15 augustus 2015, 02:55, 1 keer totaal gewijzigd.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: De magnetron

#6 Bericht door jumbo » zaterdag 15 augustus 2015, 02:42

ik heb nog effe gegoogeled, maar ik kan geen statistieken vinden die aangeven hoeveel mensen er jaarlijks overlijden aan het gebruik van voedsel of drankjes verhit in de magnetron..
Heb jij een link???
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: De magnetron

#7 Bericht door nbreeker » zaterdag 15 augustus 2015, 02:59

Nu Jumbo daar hebben we het ook niet over gehad hoeveel mensen er overlijden aan het gebruik van een magnetron,en ik beweer niet dat een magnetron niet goed is maar na dit op Internet te hebben gelezen hebben wij,mijn vrouw en ik besloten om er nog even over na te denken of we wel of niet zo'n ding echt nodig hebben.

En natuurlijk als ik zo'n ding in huis zou hebben stak ik ook m'n kop in het zand,en deed ik ook net of er niks aan de hand was.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: De magnetron

#8 Bericht door Hua Thale » zaterdag 15 augustus 2015, 03:01

Wat minder gezond als het pannetje op de kookplaat het leven uitgaan door je magnetron gebeurd alleen als je je kat snel wil drogen nadat je hem uit de wasmachine heb gehaald.
Het is echt waar wel eens gebeurd.

Linkje over de Nadelen en de Voordelen van zo,n machine in deze maatschappij van snel snel ja ook in Thailand.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: De magnetron

#9 Bericht door jumbo » zaterdag 15 augustus 2015, 04:04

nbreeker schreef:Nu Jumbo daar hebben we het ook niet over gehad hoeveel mensen er overlijden aan het gebruik van een magnetron,en ik beweer niet dat een magnetron niet goed is maar na dit op Internet te hebben gelezen hebben wij,mijn vrouw en ik besloten om er nog even over na te denken of we wel of niet zo'n ding echt nodig hebben.

En natuurlijk als ik zo'n ding in huis zou hebben stak ik ook m'n kop in het zand,en deed ik ook net of er niks aan de hand was.
Ik denk dat je kop in het zand steken meer negatief effect heeft op je gezondheid dan het gebruik van een magnetron of de schadelijkheid daarvan.

Mijn criteria beperkt zich altijd tot de US daar kan je iemand onbeperkt voor schade vervolgen en daar worden wetten dan ook regelmatig op aangepast, zolang het apparaat daar nog verkocht wordt maak ik me weinig tot geen zorgen

Ik denk (en niet meer dan dat) dat elke voedselverwerking ten koste kan gaan van de kwaliteit van het product
Maar ja, we zijn het rauw eten een beetje ontgroeid sinds de uitvinding van vuur
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: De magnetron

#10 Bericht door nbreeker » zaterdag 15 augustus 2015, 04:20

Hua Thale schreef:Wat minder gezond als het pannetje op de kookplaat het leven uitgaan door je magnetron gebeurd alleen als je je kat snel wil drogen nadat je hem uit de wasmachine heb gehaald.
Het is echt waar wel eens gebeurd.

Linkje over de Nadelen en de Voordelen van zo,n machine in deze maatschappij van snel snel ja ook in Thailand.
Dat is waar Willem en ze heeft die producent ook nog aangeklaagd want het stond niet in de gebruiksaanwijzing dat je je kat niet kon drogen in de magnetron.Apart volk.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: De magnetron

#11 Bericht door Jeanette » zaterdag 15 augustus 2015, 08:36

Als je denk dat de magnetronstraling je gezondheid aantast is dit apparaat misschien iets.

Afbeelding

Het beloofd je levend water zoals dat uit bergbeekjes stroomt.

Ook dit komt uit de zelfde hoek ....

Afbeelding

.... en dit verhoogd de bovis-waarde die door straling en bereidingswijze verlaagd is.
http://www.wanttoknow.nl/wp-content/upl ... waarde.pdf
Wanneer een plaats een hogere trilling heeft dan 6.500 Bovis verschaft deze ons energie
en zorgt voor een perfect evenwicht. Een plaats die lager trilt zal ons langzaam verzwakken.
Zo geldt dit ook voor voedingsmiddelen. Schijn kan soms bedriegen. Een mooie glimmende appel kan
toch een lage Boviswaarde hebben waardoor hij energetisch niets toevoegt aan ons lichaam. Vlees
heeft een waarde van 6.500 direct na de slacht maar verliest daarna heel snel zijn waarde. Na het
braden of koken van vlees is de waarde nog slechts 3.000 tot 4.000 Bovis en dus ontkrachtend.
Als je op deze manier tegen het leven aankijkt wordt het voor mij steeds een beetje te zweverig maar wel interessant.

:idea: :?: :idea:

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: De magnetron

#12 Bericht door Gardensafari » zaterdag 15 augustus 2015, 09:17

Sommigen vinden astrologie ook interessant...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: De magnetron

#13 Bericht door stevenl » zondag 16 augustus 2015, 04:47

nbreeker schreef:
Hua Thale schreef:Wat minder gezond als het pannetje op de kookplaat het leven uitgaan door je magnetron gebeurd alleen als je je kat snel wil drogen nadat je hem uit de wasmachine heb gehaald.
Het is echt waar wel eens gebeurd.

Linkje over de Nadelen en de Voordelen van zo,n machine in deze maatschappij van snel snel ja ook in Thailand.
Dat is waar Willem en ze heeft die producent ook nog aangeklaagd want het stond niet in de gebruiksaanwijzing dat je je kat niet kon drogen in de magnetron.Apart volk.
Dat is een urban myth.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: De magnetron

#14 Bericht door Hua Thale » zondag 16 augustus 2015, 05:04

De revolutie eet haar eigen kinderen op.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: De magnetron

#15 Bericht door printen44 » zondag 16 augustus 2015, 05:20

En dan hier, 302 pagina's vol van die "urban myths":

http://hoaxes.org/

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”