Advies over onze reis

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
01Mandy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: dinsdag 21 juli 2015, 11:29

Advies over onze reis

#1 Bericht door 01Mandy » woensdag 22 juli 2015, 10:46

Hallo allemaal,
Allereerst, wat een leuk forum !

Wij willen in januari voor ongeveer 2,5 a 3 weken naar Thailand.
We komen aan op BKK, hier willen we 3 a 4 dagen verblijven. Willen wat zien, maar vooral alles op een gemakkie.
Mijn vraag is nu hoelang zijn jullie in Ayutthaya en Kanchanaburi geweest ? En was dat te kort of te lang ? [$)

Verder willen we de dagen die overblijven heerlijk relaxen in een mooi hotel op ene leuk eiland.
idee is overdag lekker op het strand liggen, avond eventueel boulevardje of terrasje pakken. Iemand leuke ideeën ?

En weet iemand hoe het weer is in Januari in Januari ? Is het een beetje te vergelijken met het caribische gebied ?
Las ergens dat je het niet kunt vergelijken met Turkije waar het afgelopen week 36 graden was.

Ik hoor heel graag van jullie ! Alvast super bedankt :clap:

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Advies over onze reis

#2 Bericht door JohanS » woensdag 22 juli 2015, 11:27

01Mandy schreef:Hallo allemaal,
Allereerst, wat een leuk forum !

Wij willen in januari voor ongeveer 2,5 a 3 weken naar Thailand.
We komen aan op BKK, hier willen we 3 a 4 dagen verblijven. Willen wat zien, maar vooral alles op een gemakkie.
Mijn vraag is nu hoelang zijn jullie in Ayutthaya en Kanchanaburi geweest ? En was dat te kort of te lang ? [$)

Verder willen we de dagen die overblijven heerlijk relaxen in een mooi hotel op ene leuk eiland.
idee is overdag lekker op het strand liggen, avond eventueel boulevardje of terrasje pakken. Iemand leuke ideeën ?

En weet iemand hoe het weer is in Januari in Januari ? Is het een beetje te vergelijken met het caribische gebied ?
Las ergens dat je het niet kunt vergelijken met Turkije waar het afgelopen week 36 graden was.

Ik hoor heel graag van jullie ! Alvast super bedankt :clap:
Waarom niet in de buurt blijven; ga naar Hua Hin; grote keuze uit hotels, best goede stranden te vinden waar het rustig releaxen is en tijdens de avond zeer veel restaurant, terrasjes, markten enz. zeer gezellig en op amper een paar uur van Kanchanaburi. Zo win je veel tijd omdat de transferts kort blijven.
Op mijn website kan je veel fotos van al deze plekken vinden http://www.thaitravel.tk

Ayutthaya zou is toch 2 volle dagen nemen en dan nog wat tijd om de transferts te doen.
Kanchanaburi idem, vergeet 'Hell fire pass' + museum niet; is voor mij belangrijker dan de brug.
Veel plezier.

hanshu

Re: Advies over onze reis

#3 Bericht door hanshu » woensdag 22 juli 2015, 12:40

Niets is zeker en al helemaal het weer niet.
Maar januari is een prima tijd om in Thailand te verblijven....koele periode..
Als ik maar een paar weken had zou ik zeker januari of februari kiezen.

Veel plezier.

01Mandy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: dinsdag 21 juli 2015, 11:29

Re: Advies over onze reis

#4 Bericht door 01Mandy » woensdag 22 juli 2015, 12:57

Ja, Hua Hin en Cha Am lijken mij inderdaad ook mooi. Ik dacht aan een eiland om de mooie witte strand etc. Maar die zijn daar ook zie ik.
Ga ik daar even voor hotels kijken.
Ben nu ook bezig voor een vlucht met Emirates om een lange tussenstop te nemen en wat te kunnen slapen in een hotel in de buurt.
Misschien gaat dit ook nog wel een stop over worden. Is wel leuk om Dubai mee te pakken dan.

Meerdere ideeën en reacties zijn welkom :)

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Advies over onze reis

#5 Bericht door pong » woensdag 22 juli 2015, 13:07

In JAN kan het soms zelfs koel tot frisjes wezen, vooral noord in de bergen. Elk jaar melden de Thaise kranten weer een soort nachtvorst op de hoge berg. Voor de meeste westerlingen het ideale weer-het is dan ook zonder meer topdrukteseizoen. Zeker in de aanloop naar Chin NwJr=8/2/16.
ben zelf al 10+ keren in zowel Kan als Ayut geweest, dat telt amper. EN: nog maar weer-je hoeft dat dus nu helegaar niet tot in de secondes vast te leggen. Dat land is nog steeds gemaakt om te bonnefooien en maar te zien of het leuk is -blijf je-zo niet-ga je verder. Eng he-en zo heel anders als de moderne mens gewend is. Verder staat-zoals zo vaak-vrijwel alles wat je vraagt gewoon afgedrukt in die ouwerwetse reisgids.

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: Advies over onze reis

#6 Bericht door Rens » woensdag 22 juli 2015, 15:11

Hallo,
Waarom niet een dag langer in Bangkok en van daar uit een dagtrip naar Ayutthaya maken. Het zijn over het algemeen de ruïnes die daar bekeken kunnen worden, want veel meer biedt Ayutthaya niet echt.

Daarnaast is het ook makkelijker om later vanuit Bangkok naar Kanchanaburi te reizen dan vanuit Ayutthaya. Je bent meer tijd kwijt met in en uitchecken en reizen naar Ayutthaya dan dat je daar wat kan zien als je daar zou willen verblijven. Een dagtrip is een redelijk vroeg vertrek, en in de avond/late namiddag weer terug en je hebt de ruïnes gezien, en daar draait het daar toch wel om.

Dit soort trips worden door ieder reisbureautje / hotel aangeboden en dus niet moeilijk te vinden. Ga je op eigen gelegenheid naar Ayutthaya dan ben je ook gebonden aan derden vwb vervoer aldaar, dus als je dat vanuit Bangkok in een trip organiseert dan heb je alles te pakken, en ze weten waar ze moeten zijn.

Samui is een aardige optie als het om een eiland gaat en persoonlijk zou ik het de voorkeur geven boven Hua Hin. Vindt de stranden daar een beetje `Katwijk aan zee aandoend` en niet echt wit dan wel iets tropisch uitstralend.

Alles is persoonlijk natuurlijk, maar je hebt de tijd om te kunnen bepalen wat je wilt. Het seizoen is het meest ideale voor een bezoek aan Thailand voor wat het weer betreft, nadeel is dat het drukker kan zijn.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Advies over onze reis

#7 Bericht door JohanS » woensdag 22 juli 2015, 15:35

Rens schreef:Hallo,

Samui is een aardige optie als het om een eiland gaat en persoonlijk zou ik het de voorkeur geven boven Hua Hin. Vindt de stranden daar een beetje `Katwijk aan zee aandoend` en niet echt wit dan wel iets tropisch uitstralend.
Er zijn prachtige verlaten stranden kort bij Hua Hin en wat drukkere stranden in Hua Hin zelf, doe de moeite om dit even uit te zoeken en je staat versteld van de mogelijkheden.
Op Samui moet je toch echt van de drukte en het jonge geweld houden, maar dat is misschien juist jouw ding.
Samui moet je ook een toch wat kostelijkere vlucht vanuit Bangkok rekenen of een trein en boot reis die veel tijd in beslag neemt .
Indien je maar 2 weken gaat is iedere dag reizen een verloren dag.

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: Advies over onze reis

#8 Bericht door Rens » woensdag 22 juli 2015, 15:44

JohanS schreef:
Rens schreef:Hallo,

Samui is een aardige optie als het om een eiland gaat en persoonlijk zou ik het de voorkeur geven boven Hua Hin. Vindt de stranden daar een beetje `Katwijk aan zee aandoend` en niet echt wit dan wel iets tropisch uitstralend.
Er zijn prachtige verlaten stranden kort bij Hua Hin en wat drukkere stranden in Hua Hin zelf, doe de moeite om dit even uit te zoeken en je staat versteld van de mogelijkheden.
Op Samui moet je toch echt van de drukte en het jonge geweld houden, maar dat is misschien juist jouw ding.
Samui moet je ook een toch wat kostelijkere vlucht vanuit Bangkok rekenen of een trein en boot reis die veel tijd in beslag neemt .
Indien je maar 2 weken gaat is iedere dag reizen een verloren dag.
Ik weet het Johan, maar wat ik al zei het is een persoonlijk iets, voor mijn gevoel is HuaHin niet een echt tropische ervaring, meer de kant van Ban Krut op heb ik dat weer wel, maar daar is voor de rest dan weer helemaal niets of althans weinig. Vaak valt en staat een hoop met het al dan niet beschikken over vervoer als je verder naar het zuiden gaat. Maar de keus is niet aan ons, we vertellen slechts onze ideeën. :asian22:

hanshu

Re: Advies over onze reis

#9 Bericht door hanshu » woensdag 22 juli 2015, 16:36

Ik ga met Rens mee...heb veel meer met Samui dan met Hua Hin....ja druk...nouja gezellig druk. En net als bij hua hin zijn er zoveel verlaten stranden te vinden als je dat wilt.Ja...vliegen als je maar korte tijd hebt..ja prijzig..maar op het totale vakantie buget maakt het niet veel indruk. En januari is ideale tijd voor Samui (en dan natuurlijk: Lamai beach)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Advies over onze reis

#10 Bericht door jumbo » donderdag 23 juli 2015, 00:49

Rens schreef:Hallo,
Waarom niet een dag langer in Bangkok en van daar uit een dagtrip naar Ayutthaya maken. Het zijn over het algemeen de ruïnes die daar bekeken kunnen worden, want veel meer biedt Ayutthaya niet echt.

Daarnaast is het ook makkelijker om later vanuit Bangkok naar Kanchanaburi te reizen dan vanuit Ayutthaya. Je bent meer tijd kwijt met in en uitchecken en reizen naar Ayutthaya dan dat je daar wat kan zien als je daar zou willen verblijven. Een dagtrip is een redelijk vroeg vertrek, en in de avond/late namiddag weer terug en je hebt de ruïnes gezien, en daar draait het daar toch wel om.

Dit soort trips worden door ieder reisbureautje / hotel aangeboden en dus niet moeilijk te vinden. Ga je op eigen gelegenheid naar Ayutthaya dan ben je ook gebonden aan derden vwb vervoer aldaar, dus als je dat vanuit Bangkok in een trip organiseert dan heb je alles te pakken, en ze weten waar ze moeten zijn.

Samui is een aardige optie als het om een eiland gaat en persoonlijk zou ik het de voorkeur geven boven Hua Hin. Vindt de stranden daar een beetje `Katwijk aan zee aandoend` en niet echt wit dan wel iets tropisch uitstralend.

Alles is persoonlijk natuurlijk, maar je hebt de tijd om te kunnen bepalen wat je wilt. Het seizoen is het meest ideale voor een bezoek aan Thailand voor wat het weer betreft, nadeel is dat het drukker kan zijn.
Ayutthaya is precies zoals Rens het omschrijft, niet en meer en niet minder, afgezien van het feit dat ik er woon :D

Aanvullend op Rens, je kan best met de trein naar Ayutthaya en alleen gaan als je wilt, het giert er van de tuktuks en deze mensen zijn niet van Bangkokiaanse aard en rekenen normale tarieven. Verder zijn er nog meer motortaxi's en de tarieven staan vast en zichtbaar bij de stands van de taxi's. Beetje meer avontuurlijk maar zeker te doen. Er rijden ook Songtaews rond, de people transporter pick-up.
Vanuit Ayutthaya kan je eenvoudig met directe bus of touring car naar Kananchaburi. Vraag naar Soi Tony, steek de brug over het kanaal over en er staan meerdere touringcars gereed met diverse bestemmingen. Twee uurtjes karren en je bent er voor ca. 200 thb maar de prijs is een schatting.
Wat doe je echter met je bagage als je in een keer door rijdt? Voldoende guesthouses in soi Tony met uiteraard Tony als 'the place to be'. Geen persoonlijke ervaring met verblijven aldaar... maar er zijn meer opties in dezelfde straat en door heel Ayutthaya. Van -1 to 4 sterren.

Johan heeft zeker gelijk maar om die stranden in HuaHin te bezoeken moet je mobiel zijn en ik heb geen goede ervaringen met de taxi's, overcharge is schering en inslag. Geen idee over openbaar vervoer daar.
Lamai op Samui is nog aardig kalm, het lawaai komt meer van Chaweng, ik zou zeker naar Lamai gaan, taxi naar het bruisende nachtleven op Chaweng kost je rond de 400thb one way, de Samui taxi mafia heeft een dikke vinger in de prijzen pap daar.

have fun...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: Advies over onze reis

#11 Bericht door Rens » donderdag 23 juli 2015, 02:16

Jumbo zegt: "Vanuit Ayutthaya kan je eenvoudig met directe bus of touring car naar Kananchaburi. Vraag naar Soi Tony, steek de brug over het kanaal over en er staan meerdere touringcars gereed met diverse bestemmingen. Twee uurtjes karren en je bent er voor ca. 200 thb maar de prijs is een schatting."

Kijk, toch weer wat geleerd over transport van Ayutthaya uit! :asian22:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Advies over onze reis

#12 Bericht door Hua Thale » donderdag 23 juli 2015, 02:34

Als Tony's place het zelfde is als Soi Tony ziet het er niet verkeerd uit.

Tony's Place Ayutthaya is located in A.Muang area of Ayutthaya. The address of Tony's Place Ayutthaya is 12/18 Soi.8 Nareasuan Road,Ho Rattanachai,Pranakorn Sri Ayutthaya,Ayutthaya,Thailand 13000 .
Check out location map of Tony's Place Ayutthaya for more details.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Advies over onze reis

#13 Bericht door jumbo » donderdag 23 juli 2015, 04:20

Hua Thale schreef:Als Tony's place het zelfde is als Soi Tony ziet het er niet verkeerd uit.

Tony's Place Ayutthaya is located in A.Muang area of Ayutthaya. The address of Tony's Place Ayutthaya is 12/18 Soi.8 Nareasuan Road,Ho Rattanachai,Pranakorn Sri Ayutthaya,Ayutthaya,Thailand 13000 .
Check out location map of Tony's Place Ayutthaya for more details.
In de volksmond heet die zijstraat, soi Tony, vanwege Tony's place
Het is aardig gerenoveerd over de laatste 2-3 jaar

Ik breng gasten meestal hieronder, een paar honderd meter van Soi Tony af
http://www.promtong.com/

best breakfast in town!!
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Advies over onze reis

#14 Bericht door JohanS » donderdag 23 juli 2015, 11:29

Kijk, ieder zoekt iets anders in Thailand.
Samui vergelijk ik met Ibiza; maar wij hadden een auto en hebben zo ook mooie dingen gedaan en gezien. Ik ben niet echt een party-annimal.
Indien je voor de eerste maal naar Thailand gaat vind ik persoonlijk dit niet de beste plaatst.
Waarom vlieg je dan gewoon niet wat verder en ga naar Phuket of Krabi, kost vlucht gelijkaardig en dan ben je echt in het zuiden met de mogelijkheid om mooie tropische eilanden in dagtrips te bezoeken.

In Hua Hin is transport geen probleem maar het meetste is toch op wandel afstand.
Je zal steeds ergens wat taxi, tuk tuk, auto, moto of dergelijk moeten gaan gebruiken om een streek wat te verkennen.

Je moet je vooral afvragen wat je wilt doen, je leeftijd kan een factor zijn en hoeveel tijd je wilt verliezen aan transport tussen de verschillende plaatsen.
Aan jou de keuze.

01Mandy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: dinsdag 21 juli 2015, 11:29

Re: Advies over onze reis

#15 Bericht door 01Mandy » vrijdag 24 juli 2015, 11:59

Bedankt voor de reacties.
Inderdaad hebben we er nu dan voor gekozen om 1 nachtje langer in BKK te overnachten en dan vanuit daar een trip naar Ayutthaya te gaan maken.

Verder twijfelen we nu heel erg tussen hua hin of cha am of een mooi tropisch eiland. We willen toch wel echt witte stranden en heldere zee.
En liever niet het Zandvoort idee wat we hier in Nederland al hebben.

We nemen dan inderdaad een binnenlandse vlucht, had al gekeken en je doet er dan ca. 1 uur over voor €65 p.p. naar bijv. Krabi.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”