belastingzaken wel of niet op het forum

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
chaiyaphum
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: vrijdag 15 september 2006, 10:55
Locatie: Korat

belastingzaken wel of niet op het forum

#1 Bericht door chaiyaphum » dinsdag 14 juli 2015, 03:30

Ik las bij " diversen" onder " euro naar de gallemiezen "
een aantal meningen van "leden, lezers"
dat zij dit forum niet nodig hebben om aan informatie inzake belastingen te komen.
Voor zover ik goed gezien heb zijn dit allen leden die slechts een deel van de tijd in Thailand wonen en derhalve een goede binding hebben met Nederland, omdat zij daar ook een deel van hun tijd doorbrengen.
Voor diegenen onder ons die het gehele jaar in Thailand wonen en dus niet meert in Nederland staan ingeschreven is het veel moeilijker om aan de juiste informatie te komen.
Ik kan mij bv niet herinneren dat het wegvallen van de algemene heffingskorting voor hen, die niet in Nederland, Europa en aangewezen landen wonen als van belang zijnde voor definitief in Thailand wonenden, door onze gewaardeerde half/half in Thailand wonenden is aangedragen.
Dit is wel uit de koker gekomen van mensen die banden met belastingadvies hebben, zoals Prajak.
Dit gekat irriteert mij, niemand heeft de gehele waarheid - wat dat ook is - in pacht en ik krijg zo langzamerhand het idee dat het ledenbestand voor een onbelangrijk deel uit onfeilbare lieden bestaat.
Ik ben overigens blij dat ik hoofdzakelijk lees en niet schrijf.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: belastingzaken wel of niet op het forum

#2 Bericht door jumbo » dinsdag 14 juli 2015, 04:22

Naar mijn idee is alle informatie meer dan welkom
Je kiest altijd zelf wat je leest dacht ik dus je ergeren aan iemand zijn vele soms zinloze
berichten is een persoonlijke irritatie en die zou je op een forum niet hoeven mee te delen

Persoonlijk vind ik het jammer de informatie van bijvoorbeeld een Printen of Prajak niet meer te lezen
Hun dagboeken is iets waar men wat aan kan hebben daar moet je zelf uithalen wat er voor je van belang is

Maar het is hun eigen keuze om anoniem verder te gaan, niemand die ze daar toe dwingt dacht ik
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: belastingzaken wel of niet op het forum

#3 Bericht door stevenl » dinsdag 14 juli 2015, 05:18

Helemaal mee eens Chaiyaphum.

Wil je iets lezen dan doe je dat, wil je iets niet lezen doe dat dan niet (behalve misschien de eerste keer als je nog niet precies weet waar het over gaat).

Maar je ergeren aan het geven van informatie door anderen is naar mijn mening belachelijk. Het wordt anders natuurlijk als gegeven informatie onjuist is, dus inhoudelijke discussies kunnen zeker welkom zijn.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: belastingzaken wel of niet op het forum

#4 Bericht door driver » dinsdag 14 juli 2015, 05:29

Alle info ongeacht waarover kan voor bepaalde mensen interessant zijn hier lijkt me dus belasting zaken ook en je leest iets gewoon of je leest het niet lijkt me en dat heb ik al eerder gemeldt .

gr driver

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: belastingzaken wel of niet op het forum

#5 Bericht door serpay » dinsdag 14 juli 2015, 17:37

chaiyaphum schreef:Ik las bij " diversen" onder " euro naar de gallemiezen "
een aantal meningen van "leden, lezers"
dat zij dit forum niet nodig hebben om aan informatie inzake belastingen te komen.
Voor zover ik goed gezien heb zijn dit allen leden die slechts een deel van de tijd in Thailand wonen en derhalve een goede binding hebben met Nederland, omdat zij daar ook een deel van hun tijd doorbrengen.
Voor diegenen onder ons die het gehele jaar in Thailand wonen en dus niet meert in Nederland staan ingeschreven is het veel moeilijker om aan de juiste informatie te komen.
Ik kan mij bv niet herinneren dat het wegvallen van de algemene heffingskorting voor hen, die niet in Nederland, Europa en aangewezen landen wonen als van belang zijnde voor definitief in Thailand wonenden, door onze gewaardeerde half/half in Thailand wonenden is aangedragen.
Dit is wel uit de koker gekomen van mensen die banden met belastingadvies hebben, zoals Prajak.
Dit gekat irriteert mij, niemand heeft de gehele waarheid - wat dat ook is - in pacht en ik krijg zo langzamerhand het idee dat het ledenbestand voor een onbelangrijk deel uit onfeilbare lieden bestaat.
Ik ben overigens blij dat ik hoofdzakelijk lees en niet schrijf.
nee ik heb het forum niet nodig voor mijn belastingzaken.
dit regelt mijn steuerberator en deze is ook aansprakelijk als er fouten gemaakt worden.
en sommige reacties waren wel degelijk van in thailand wonende.
als je nog in nederland belastingplichtig bent kun je via de belastingdienst op de hoogte gehouden worden van alle veranderingen.
en ook om soms eens te kijken wat er veranderd via digid
kijk als je nog steeds bezittingen en andere goederen hebt kun je veel beter een belasting consulent hebben die weet wat te doen.
maar over het algemeen je leest het of niet natuurlijk.
en soms heb je daar kritiek over, dit mag toch op een forum naar mijn mening.
tot daar sommige niet van gediend zijn is iets anders .
Alfisti rebeli

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: belastingzaken wel of niet op het forum

#6 Bericht door Bean » woensdag 15 juli 2015, 06:07

Zonde dat deze mensen niet meer posten .
Naar mijn mening zijn belasting zaken altijd welkom . en of iemand nu de hele og halve wijsheid in pacht heeft .
elke info is welkom en als is het maar een persoon er mee geholpen kan worden is dat al genoeg.

Wat je niet wilt lezen of van welke persoon sla je gewoon over .
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

chaiyaphum
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: vrijdag 15 september 2006, 10:55
Locatie: Korat

Re: belastingzaken wel of niet op het forum

#7 Bericht door chaiyaphum » donderdag 16 juli 2015, 05:02

Serpay
Het is zoals je aangeeft het onderwerp dat van belang was voor buiten Nederland wonenden en speciaal voor hen die in Thailand wonen is niet uit de koker gekomen van de lieden die grote kritiek op het onderwerp "belastingzaken" op het Thailandforum want het is voor hen nog niet interessant want zij bevinden zich nog in Nederland en hebben met de daar voor hen geldende regels te maken. Wat buiten hun raakvlak valt is kennelijk onbelangrijk. Diegenen die in Thailand wonen moeten zich niet kunnen - en van hen niet mogen - baseren op terzake kundige informatie op het Thailandforum want dat is geen informatie waar bezoekers aan Thailand iets aan hebben.
Het forum is dus bestemd voor bezoekers en niet voor hen die daar willen wonen.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: belastingzaken wel of niet op het forum

#8 Bericht door yandre » donderdag 16 juli 2015, 05:15

ja als het zo gesteld wordt dan is het meer een vakantie forum
en dan is de vraag wat is de toe gevoerde waarde.
tuurlijk het grote gedeelte gaat over wel bekende plaatsen in thailand
op de meeste inter net site te vinden.
hier komt ook in formatie van plaatsen die niet zo door toeristen worden bezocht.
en wordt er ook gezegd wordt info belasting voor bewoners in thailand is heel handig klopt
heb ik eerder ook aan gegeven .
en wordt er een link gelegd naar een site maar of dit ook specifiek is?
heb er niet veel mee te maken nog met de regels maar in de toekomst wel en dan is het handig
in begrijpende taal voor de meesten .

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: belastingzaken wel of niet op het forum

#9 Bericht door Ben » donderdag 16 juli 2015, 06:04

Forum

Een gelegenheid waarbij over een bepaald onderwerp gediscussieerd kan worden.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: belastingzaken wel of niet op het forum

#10 Bericht door KhunSugar » donderdag 16 juli 2015, 20:12

Ben schreef:Forum

Een gelegenheid waarbij over een bepaald onderwerp gediscussieerd kan worden.
Zo is dat.
Men kan beter topic's negeren i.p.v. mensen weg te pesten.

KS [|)

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: belastingzaken wel of niet op het forum

#11 Bericht door Henk Korat » donderdag 16 juli 2015, 21:34

KhunSugar schreef:
Ben schreef:Forum

Een gelegenheid waarbij over een bepaald onderwerp gediscussieerd kan worden.
Zo is dat.
Men kan beter topic's negeren i.p.v. mensen weg te pesten.

KS [|)
Khun Sugar, wij kunnen niemand weerhouden het forum te verlaten. Dat hebben de leden Prajak, Printen en Ruudthai zelf verkozen. Zij willen bij hun eigen forum zijn. Eigen keus.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: belastingzaken wel of niet op het forum

#12 Bericht door Gardensafari » donderdag 16 juli 2015, 22:45

Twee zijn er alweer terug.
Met hun politieke mening ben ik het zelden eens, maar ik ben blij dat ze weer terug zijn.
Altijd gelijk krijgen begint ook te vervelen.
Maar laten we het netjes houden. Niet op de man spelen, wel op de ideologie.
En natuurlijk horen belastingzaken op dit forum.
Dit is de ANWB niet!
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: belastingzaken wel of niet op het forum

#13 Bericht door Henk Korat » donderdag 16 juli 2015, 22:50

Ik gok erop dat Gardensafari het belastingonderwerp levend kan houden. Of niet! :giggle: :giggle:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: belastingzaken wel of niet op het forum

#14 Bericht door Gardensafari » donderdag 16 juli 2015, 23:04

Henk Korat schreef:Ik gok erop dat Gardensafari het belastingonderwerp levend kan houden. Of niet! :giggle: :giggle:
Nee, ik zit in een heel andere tak van belastingsport.
Bovendien leef ik ervan en wil mijn vrije tijd er niet mee vergallen.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: belastingzaken wel of niet op het forum

#15 Bericht door Hua Thale » vrijdag 17 juli 2015, 07:05

Maar laten we het netjes houden. Niet op de man spelen, wel op de ideologie.


Persoonlijke noot nog even.
Onderwerpen die verzanden in narcisme [En daar heb dit forum er een paar van] van de opsteller of diegene die de draad heeft opgepikt hoeven van mij niet echt door te gaan dagelijks tot het einde der tijden.
Democraten die alles in alle redelijkheid willen bekijken zolang ze het laatste woord maar hebben en hun gelijk krijgen [halen] ben ik ook niet stuk van.
Basis informatie is vaak bij de vakman te vinden of forums zoals belasting die daar voor zijn al dan niet gratis , persoonlijke 'weetjes' even toelichten is wat anders.

Dan lees je het toch niet veel gehoorde kreet van veel leden.
Werkt niet onderwerpen zijn vaak een ratjetoe van de hak op de tak je denkt in te haken bij een serieus onderwerp en je zit zomaar in een moppentrommel of aankomende oorlogsverklaring.
Onderwerp gericht schrijven minder leuk maar dan blijft een ieder het begrijpen.

P.s. het aantal 'hits' als 'goedkeuring' hanteren is de meest lachwekkende opmerking die ik hier gelezen heb.

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”