Prepaid creditcard of creditcard van vader

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Kevin_1989
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: dinsdag 30 juni 2015, 09:15

Prepaid creditcard of creditcard van vader

#1 Bericht door Kevin_1989 » woensdag 01 juli 2015, 10:24

Beste mensen,

In augustus vertrekken een goede vriend en ik naar Thailand om daar een klein maandje te gaan backpacken (Bangkok-Noord-Zuid). Omdat het goed van pas zou kunnen komen willen we een creditcard meenemen. Van de vader van de goede vriend mogen we zijn (normale) creditcard lenen. Eerste vraag: mag dit? Mag je in heel Thailand met een creditcard die niet op je eigen naam (maar op de naam van je vader) staat, betalen?

Tweede vraag: Als dit niet mag, ben ik van plan een prepaid creditcard aan te schaffen (ik ben net afgestudeerd en nog werkzoekend, dus voldoe nog niet aan de inkomsteneisen die veel maatschappijen stellen). De meeste prepaid creditcards bieden geen bescherming/verzekeringen (zoals 180 dagen aankoopverzekering of fraudepreventie). Is deze bescherming wel nodig of kan er prima en veilig met prepaid creditcards (zonder bescherming) worden betaald in Thailand?

Derde vraag: Hebben jullie ervaringen met prepaid creditcards? Ik zat te denken aan de 3V Prepaid Creditcard (VISA) of de creditcard van Neteller (MasterCard), maar als jullie betere suggesties hebben, dan hoor ik dat graag natuurlijk.

Alvast bedankt!

hanshu

Re: Prepaid creditcard of creditcard van vader

#2 Bericht door hanshu » woensdag 01 juli 2015, 10:38

ABN Amro heeft bv een creditcard voor studenten....die kun je ook als debetcard gebruiken...vooraf geld opstorten verhoogd de limiet.
https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen ... erken.html

Misschien heb je hier iets aan?

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Prepaid creditcard of creditcard van vader

#3 Bericht door elst99 » woensdag 01 juli 2015, 10:49

Zou zelf de creditcard alleen gebruiken voor noodgevallen b.v. Ziekenhuishulp! Er mee betalen is erg duur wordt extra 3 of 4% bijgeteld.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Kevin_1989
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: dinsdag 30 juni 2015, 09:15

Re: Prepaid creditcard of creditcard van vader

#4 Bericht door Kevin_1989 » woensdag 01 juli 2015, 10:57

Bedankt voor jullie reacties!

@hansthu Ik heb nu een betaalrekening bij de Rabo en daar kan dat ook, alleen ben ik geen student meer en bij het pakket wat ik nu heb (Rabo DirectPakket) geldt een inkomsteneis..

@elst99 Is een creditcard in Thailand dus niet nodig? Ik dacht dat het bij sommige hotels bijvoorbeeld wel makkelijk is.

Het makkelijkste zou zijn als we de creditcard van een ander (vader vriend) mee zouden kunnen nemen, dus als iemand weet of dat kan en of we er overal (als het nodig is) mee zouden kunnen betalen dan hoor ik dat graag! :thumbsup:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Prepaid creditcard of creditcard van vader

#5 Bericht door elst99 » woensdag 01 juli 2015, 11:08

In Thailand moet je er mee rekenen dat je altijd een paar procent in rekening gebracht wordt.
Met je betaalpas 'op wereld' zetten kun je overal trekken. Er wordt wel 180bht in rekening gebracht bij iedere keer trekken, dus zo groot mogelijk trekken, denk dat het nu 18.000bth is op dit moment.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

hanshu

Re: Prepaid creditcard of creditcard van vader

#6 Bericht door hanshu » woensdag 01 juli 2015, 11:22

Als je onderweg via de agoda app hotel boekt is een creditcard noodzakelijk. Ook voor one-line vliegticket boeken.
Verder zoals Elst zegt...voor noodgevallen.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Prepaid creditcard of creditcard van vader

#7 Bericht door Henk Korat » woensdag 01 juli 2015, 11:23

Kevin_1989 schreef:Beste mensen,

In augustus vertrekken een goede vriend en ik naar Thailand om daar een klein maandje te gaan backpacken (Bangkok-Noord-Zuid). Omdat het goed van pas zou kunnen komen willen we een creditcard meenemen. Van de vader van de goede vriend mogen we zijn (normale) creditcard lenen. Eerste vraag: mag dit? Mag je in heel Thailand met een creditcard die niet op je eigen naam (maar op de naam van je vader) staat, betalen?

Tweede vraag: Als dit niet mag, ben ik van plan een prepaid creditcard aan te schaffen (ik ben net afgestudeerd en nog werkzoekend, dus voldoe nog niet aan de inkomsteneisen die veel maatschappijen stellen). De meeste prepaid creditcards bieden geen bescherming/verzekeringen (zoals 180 dagen aankoopverzekering of fraudepreventie). Is deze bescherming wel nodig of kan er prima en veilig met prepaid creditcards (zonder bescherming) worden betaald in Thailand?

Derde vraag: Hebben jullie ervaringen met prepaid creditcards? Ik zat te denken aan de 3V Prepaid Creditcard (VISA) of de creditcard van Neteller (MasterCard), maar als jullie betere suggesties hebben, dan hoor ik dat graag natuurlijk.

Alvast bedankt!

Je eerste vraag moet ik ontkennend beantwoorden. De Credit Card moet op jouw naam staan. Er wordt niet altijd om het paspoort gevraagd - wat wel hoort - en dan wordt de kaart niet geaccepteerd en loop je zelfs het risico dat die kaart wordt geblokkeerd.

Neem je zelf een credit card, volg dan het advies van Elst99. Betalen met een credit card is duur en er geld mee opnemen nog duurder. Kun je beter je bankpas meenemen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: Prepaid creditcard of creditcard van vader

#8 Bericht door Rens » woensdag 01 juli 2015, 12:02

Het meenemen van een creditcard van een ander valt of staat met de tenaamstelling van de kaart ten opzichte van je eigen naam, en hoe goed je een handtekening kunt vervalsen indien nodig..., en of je de pin kent waar steeds meer om gevraagd wordt bij CC betalingen.

Het bij je dragen van een verklaring van de cardholder (in het Engels opgesteld) inclusief een getekende kopie van paspoort of iets dergelijks kan helpen, echter een bank zal bij geduvel altijd zeggen dat dit niet mag aangezien een CC een persoonlijk betaalmiddel is. Degene aan wie je betaalt zou mogelijk makkelijker te overtuigen zijn van het feit dat je de kaart niet gestolen hebt maar met medeweten van de eigenaar op zak hebt. Google dit even en ik weet haast wel zeker dat er een hoop voorbeelden te vinden zijn en hoe men dit soms creatief oplost...
Zelden of nooit wordt er echt naar de kaart of de gegevens gekeken in de praktijk dus velen komen er mee weg, dat is dus tevens de zwakheid van een CC en daarom is het misbruik ook zo hoog.

Een CC als een vorm van garantie is handig om te hebben, ga je hotels in of huur je een auto dan is het vaak "de" manier om te betalen, maar verder is Thailand toch wel voor het overgrote deel een "contant" maatschappij waar je met baar geld zo goed als alles kan regelen.

Het hebben van een goede ATM (debit) card is belangrijker naar mijn mening. Let op overigens want geld opnemen in Thailand kost per transactie de kosten die je eigen bank daar voor rekent (buitenland opslag of hoe men dat ook mag noemen) en aan de Thaise zijde 180 Baht.

Bij geld opnemen indien je een keuze menu krijgt altijd kiezen voor de lokale munt (Baht). Ga je in op het aanbod om de afrekening/opname meteen in Euro's om te zetten dan is de koers die van de bank wiens ATM je gebruikt. Je Nederlandse bank / overkoepelende instantie (Master of Visa) wordt dan buitenspel gezet. Het is ongunstig dus om een "Euro aanbod" te accepteren. Google even DCC betalingen en dan weet je wat ik bedoel mocht je meer info willen omtrent die bank truuk.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Prepaid creditcard of creditcard van vader

#9 Bericht door robin33 » woensdag 01 juli 2015, 12:26

Heb een prepay credit of eigenlijk debit card van Moneybookers kost niet veel uit mijn hoofd 10 euro per jaar.
en goede App en website en je kan hem met ideal heel makkelijk opladen

Gebruik hem voor online aankopen in China

Kevin_1989
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: dinsdag 30 juni 2015, 09:15

Re: Prepaid creditcard of creditcard van vader

#10 Bericht door Kevin_1989 » woensdag 01 juli 2015, 13:22

Bedankt voor alle snelle reacties! De creditcard van de vader zullen we dan maar niet meenemen... :happyno:

We gaan inderdaad zoveel mogelijk contant betalen en via onze gewone bankpasjes geld opnemen. Alleen we weten nog niet zeker of we een binnenlandse vlucht gaan maken en ik heb gelezen dat daarvoor een creditcard nodig kan zijn. Verder zijn we niet echt van plan om een creditcard te gaan gebruiken..

Maar verder kan dus bij bijvoorbeeld het boeken van hotels een creditcard (of prepaid debit card) handig zijn of niet? En daarnaast denk ik dat we met een credit/debitcard op zak niet zoveel contant geld hoeven mee te nemen... (misschien handig omdat we veel onderweg zijn). Als dat zo is zullen we alsnog overwegen om een prepaid card aan te schaffen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Prepaid creditcard of creditcard van vader

#11 Bericht door elst99 » woensdag 01 juli 2015, 14:09

Je kan bij alle kleine reisburo's overal in Thailand ook contant betalen, alleen via internet is een creditcard makkelijk en nodig.
Let wel dat je de juiste naam op je ticket zet, die vermeld staat in je paspoort.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: Prepaid creditcard of creditcard van vader

#12 Bericht door Rens » woensdag 01 juli 2015, 14:20

Kevin, je spreekt over een hotel "boeken". Ik ga er van uit dat je hiermee van te voren reserveren bedoelt. In dat geval zul je vaak geconfronteerd worden met betaling via een creditcard. Bij het naar binnen lopen in een hotel is cash wel mogelijk.

Voor het vooruit "boeken" van een ticket geldt hetzelfde verhaal.

Een andere optie is om een ticket contant te betalen/bestellen bij een van de vele reisbureautjes. Als je er vanuit gaat dat Thailand een `contant maatschappij` is, dan betekent dat dat ook een hoop Thaise mensen het op dergelijke manier (moeten) doen. Is er een kantoortje van Air Asia in de buurt dan bestaat er soms de mogelijkheid om daar wel contant te betalen of men geeft je een slip met gegevens en je gaat naar een 7/Eleven shop en betaalt daar binnen 24 uur. En 7/Eleven winkeltjes daar breek je je nek over in Thailand.

Ik zou zeggen google er eens op los, je bent denk ik niet de eerste die dit soort vragen heeft!

Wijziging: Ik zie net dat Elst me voor was met de suggestie van de reisbureautjes.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Prepaid creditcard of creditcard van vader

#13 Bericht door driver » woensdag 01 juli 2015, 14:52

Ik heb al jaren een Visacard en betaal daar jaarlijks een bijdrage voor. Pinnen daarmee in Thailand kost voorzover ik het weet niet meer dan met andere bankpassen oid mits er voldoende saldo op staat vlgs mij.Ik zorg dus dat er altijd geld op staat en pin,betaal daar overal mee in het buitenland. Visa card wordt pas duur als je negatief saldo hebt en per maand inlost.Verder ben je ook verzekerd voor je aankopen las ik wel eens maar hoe dat precies zit weet ik eigenlijk niet

hanshu

Re: Prepaid creditcard of creditcard van vader

#14 Bericht door hanshu » woensdag 01 juli 2015, 15:11

Via een buro'tje in Thailand kun je contant betalen maar betaal je altijd meer voor een vliegticket. De lowcost maatschappijen hebben de goedkoopste tickets alleen via internet beschikbaar. Het zelfde geld vaak voor hotels...in de loby aan de balie kost een kamer vaak meer als via de agoda app...maar alleen per creditcard te boeken...

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Prepaid creditcard of creditcard van vader

#15 Bericht door mooatje » woensdag 01 juli 2015, 16:24

Je kan ook in veel plaatsen in Thailand betalen met cc zonder die extra 3-4%
Geld wisselen kost ook geld en afhalen ook.Geld verliezen is alles kwijt.Cc blokkeer je.
Betaal je met cc geen kosten,dan ben je goedkoper af voor aankopen.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”