Aanslag in Frankrijk

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Gesloten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Aanslag in Frankrijk

#151 Bericht door Lammert de Haan » zondag 15 november 2015, 19:11

Afbeelding

Mocht je hem op straat tegenkomen, wees dan voorzichtig. Benader hem niet maar waarschuw onmiddellijk de politie.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenla ... der-parijs
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Aanslag in Frankrijk

#152 Bericht door Lammert de Haan » zondag 15 november 2015, 19:15

'Agent reanimeerde dader aanslag'

Een van de aanvallers bij het voetbalstadion Stade de France leefde nog na de aanslag die hij met twee anderen pleegde tijdens de vriendschappelijke interland Frankrijk - Duitsland.

De 27-jarige Waled Abdelrazak S., afkomstig uit de Egyptische havenstad Alexandrië, zou nog geleefd hebben nadat hij zijn bomgordel had laten afgaan, schrijft het Franse weekblad Le Point. Een agent van de oproerpolitie CRS, die waren afgekomen op de eerste ontploffing bij het stadion om te helpen met de evacuatie, hoort de man kreunen en benadert de man voorzichtig.

Hij probeert het leven van de terrorist nog te redden door de slagader in de dij dicht te drukken. In zijn jaszak wordt een Egyptisch paspoort gevonden. Ondanks de reanimatiepoging overleeft de man de rit naar het ziekenhuis niet. Hij was bewapend met een Kalashnikov en explosieven.

Bomgordel
Bij de aanvallen bij het stadion kwamen vier mensen om, de terroristen en een omstander. Een van de terroristen had een ticket voor de wedstrijd, maar werd tegengehouden door een beveiliger toen die zijn bomgordel ontdekte. Zijn bedoeling was waarschijnlijk om tijdens de wedstrijd de bom af te laten gaan, om een zo groot mogelijke paniek te creëren.

Bij de aanslagen in Parijs kwamen 129 mensen om het leven, 350 raakten zwaar gewond.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenla ... er-aanslag
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Aanslag in Frankrijk

#153 Bericht door driver » zondag 15 november 2015, 19:18

serpay schreef:Geen een geloof verdiend een hoofdletter.
Allen moesten eigenlijk verboden worden.
Dan zou het veel rustiger op deze aardbol zijn.
Of het rustiger zou zijn weet ik niet dan verzinnen ze misschien wel iets anders om over te bakkeleien maar het geloof zorgt al eeuwen lang voor ruzie en oorlogen dat is een feit.

gr driver

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Aanslag in Frankrijk

#154 Bericht door Gardensafari » zondag 15 november 2015, 19:21

Terug naar het krantenartikel.

Een klassiek voorbeeld van een erg foute zin.
Eigenlijk schrijft de krant:
"We hebben effe moette zoeken, maar we hebbe 'm gevonden: een GOEDE moslim.
Ja, eerlijk gezegd hadden we nooit gedacht er één te kunnen vinden, maar daar is'ie dan."

In de eerste plaats behoorde de man tot de beveiliging. Hij deed gewoon zijn werk en was gelukkig alert.
Dat hij moslim is, doet er helemaal niets toe: hiervoor werd hij betaald. Hij had christen kunnen zijn, of jood of atheïst.
Daarnaast is hij mens en dus afkerig van mensen met bommen. Ook hierbij speelt 's mans eigen religie geen rol.
Maar door te benadrukken dat hij moslim is, wordt eigenlijk gezegd: die zijn allemaal hetzelfde, maar gelukkig hebben we hier een uitzondering.

Wanneer had de man dan wel een krantenartikel verdiend?

Als hij de bommen had gezien, tevens had gezien dat de dader een moslim was en vervolgens de andere kant op had gekeken, omdat hij moslim is.
Dan was hij de uitzondering op bovengenoemde regels: het is zijn werk en hij houdt niet van bommengooiers.
En dat was het vermelden waard geweest.
Als we iedereen gaan vermelden die aan de regels voldoet, hebben we weliswaar een dikke, maar ook erg saaie krant.
Maar de krant zet hem hier neer als de uitzondering en daarmee wordt de man en alle andere menselijke moslims, diep beledigd.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Aanslag in Frankrijk

#155 Bericht door Jeanette » zondag 15 november 2015, 19:56

De verdachte, Abdeslam Salah, is geboren in Brussel.
De politie waarschuwt mensen om op afstand te blijven indien zij de man zien.
Deze verdachte is dus in Europa geboren .... 1 van de nieuwe Belgen. :idea:

Iedere Imaan die haat zaait uitwijzen lijkt mij voorlopig voldoende.
Hadden ze dat 10 jaar eerder gedaan dan was deze man misschien een gewone Belg geworden.


:?:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Aanslag in Frankrijk

#156 Bericht door Ben » zondag 15 november 2015, 19:58

Lammert de Haan schreef:Ben, mag ik jou iets persoonlijks vragen (puur nieuwsgierigheid moet je maar denken)? Maar die foto onder jouw profiel-informatie: speel je daar voor dirigent? Als dat zo is dan heb jij een goede 'slagtechniek'. Dat ziet er dan echt goed uit! :clap: Ik heb zelf jarenlang aan orkestdirectie gedaan, dus heb ik er wel een behoorlijk kijk op mag ik wel zeggen.

Deze vraag speelt trouwens al langere tijd bij mij.
http://www.youtube.com/watch?v=iENzPowBTtU
Positie 210 :cheesy:

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Aanslag in Frankrijk

#157 Bericht door mooatje » zondag 15 november 2015, 20:12

Jeanette schreef:
De verdachte, Abdeslam Salah, is geboren in Brussel.
De politie waarschuwt mensen om op afstand te blijven indien zij de man zien.
Deze verdachte is dus in Europa geboren .... 1 van de nieuwe Belgen. :idea:

Iedere Imaan die haat zaait uitwijzen lijkt mij voorlopig voldoende.
Hadden ze dat 10 jaar eerder gedaan dan was deze man misschien een gewone Belg geworden.


:?:
Of het voldoende zou zijn Jeanette weet ik niet,maar zou heel zeker helpen.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Aanslag in Frankrijk

#158 Bericht door Jeanette » zondag 15 november 2015, 20:22

Dank voor je steun mooatje, er zijn er weinig hier die vrouwen als mensen met gelijkgerechtigde meningen waarderen.
Onze nieuwe Nederlanders hebben andere problemen dan de pubers van onszelf maar als we één volk willen blijven moeten die haat-imaans geweerd worden.

:idea: [|)

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Aanslag in Frankrijk

#159 Bericht door Lammert de Haan » zondag 15 november 2015, 20:35

Ben schreef:
Lammert de Haan schreef:Ben, mag ik jou iets persoonlijks vragen (puur nieuwsgierigheid moet je maar denken)? Maar die foto onder jouw profiel-informatie: speel je daar voor dirigent? Als dat zo is dan heb jij een goede 'slagtechniek'. Dat ziet er dan echt goed uit! :clap: Ik heb zelf jarenlang aan orkestdirectie gedaan, dus heb ik er wel een behoorlijk kijk op mag ik wel zeggen.

Deze vraag speelt trouwens al langere tijd bij mij.
http://www.youtube.com/watch?v=iENzPowBTtU
Positie 210 :cheesy:
Het leek mij een perfect geslagen slotmaat in een stuk met 3/4-maatsoort, welke trouwens wel vele malen wordt herhaald ("Dal Segno" maar dan wel een korte). :giggle:

"Positie 210" zegt mij even niets en ik kan het ook niet meer opzoeken: "HET" Handboek ligt al een tijdje niet meer op het nachtkastje. Ik zou ook niet weten waar het gebleven is. :giggle2:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Aanslag in Frankrijk

#160 Bericht door driver » zondag 15 november 2015, 21:03

Jeanette schreef:Dank voor je steun mooatje, er zijn er weinig hier die vrouwen als mensen met gelijkgerechtigde meningen waarderen.
Onze nieuwe Nederlanders hebben andere problemen dan de pubers van onszelf maar als we één volk willen blijven moeten die haat-imaans geweerd worden.

:idea: [|)
haat-imans eruit mikken ...Mee eens

gr driver

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Aanslag in Frankrijk

#161 Bericht door Lammert de Haan » zondag 15 november 2015, 21:13

Jeanette schreef:Dank voor je steun mooatje, er zijn er weinig hier die vrouwen als mensen met gelijkgerechtigde meningen waarderen.
Onze nieuwe Nederlanders hebben andere problemen dan de pubers van onszelf maar als we één volk willen blijven moeten die haat-imaans geweerd worden.

:idea: [|)
Ik ben het volledig met je eens Jeanette. Op het punt van meningsvorming is er wel een groot verschil. Vrouwen zijn meestal fijner besnaard (om in de termen van mijn discussie met Ben te blijven). Dat betekent dat hun meningen dikwijls net iets verfijnder zijn.

Maar wat is de praktijk? Topmanagers in de zakenwereld zijn meestal mannen. Maar wie hebben de beste managerskwaliteiten? Vrouwen. Mannen die dit niet geloven moeten maar eens de volgende proef doen. Vanavond kookt de man. Elk onderdeel van het menu wordt stuk voor stuk bereid. Na afloop van het diner staat het aanrecht tot aan het plafond vol met afwas. Morgenavond kookt de vrouw. Alle bereidingen vinden tegelijk plaats: zij is in een vloek en zucht klaar. Dan volgt de afwas: alleen de voor het eten gebruikte pannen, borden en bestek en ook de afwas is in een vloek en zucht klaar.

En deze managerskwaliteiten zouden zij niet kunnen doortrekken in de zakenwereld? Dat is nauwelijks te geloven. Het zit er gewoon van nature in!
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Aanslag in Frankrijk

#162 Bericht door Lammert de Haan » zondag 15 november 2015, 21:49

Video: Madonna in tranen tijdens speech over bloedbad Parijs

Tijdens haar concert zaterdagavond in het Zweedse Stockholm is Madonna in tranen uitgebarsten toen zij een speech hield om de aanslagen in Parijs te herdenken.

"Ik voel me verdeeld. Waarom zou ik hier vrolijk dansen terwijl mensen elders huilen om het verlies van hun geliefden", zei de zangeres in tranen op het podium. "Maar deze show gaat om het vieren van het leven. En opkomen voor je rechten en vechten waarvoor je staat."

Ze vervolgde: "Het is heel moeilijk voor me om me door dit optreden te slaan en niet te vergeten wat er vrijdagavond is gebeurd. Dus wil ik dit moment aangrijpen om stil te staan bij deze tragedie. De tragische moorden en het zinloze beëindigen van waardevolle levens."

Eerder plaatste de popster al een statement op haar Instagrampagina door te zeggen: "We zijn allemaal immigranten en ons bloed is dezelfde kleur. We zijn allen één."

http://www.youtube.com/watch?v=AoGTJJB8f24

http://www.rtlnieuws.nl/boulevard/enter ... bad-parijs
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Aanslag in Frankrijk

#163 Bericht door Gardensafari » zondag 15 november 2015, 23:00

Lammert de Haan schreef:
Jeanette schreef:Dank voor je steun mooatje, er zijn er weinig hier die vrouwen als mensen met gelijkgerechtigde meningen waarderen.
Onze nieuwe Nederlanders hebben andere problemen dan de pubers van onszelf maar als we één volk willen blijven moeten die haat-imaans geweerd worden.

:idea: [|)
Ik ben het volledig met je eens Jeanette. Op het punt van meningsvorming is er wel een groot verschil. Vrouwen zijn meestal fijner besnaard (om in de termen van mijn discussie met Ben te blijven). Dat betekent dat hun meningen dikwijls net iets verfijnder zijn.

Maar wat is de praktijk? Topmanagers in de zakenwereld zijn meestal mannen. Maar wie hebben de beste managerskwaliteiten? Vrouwen. Mannen die dit niet geloven moeten maar eens de volgende proef doen. Vanavond kookt de man. Elk onderdeel van het menu wordt stuk voor stuk bereid. Na afloop van het diner staat het aanrecht tot aan het plafond vol met afwas. Morgenavond kookt de vrouw. Alle bereidingen vinden tegelijk plaats: zij is in een vloek en zucht klaar. Dan volgt de afwas: alleen de voor het eten gebruikte pannen, borden en bestek en ook de afwas is in een vloek en zucht klaar.

En deze managerskwaliteiten zouden zij niet kunnen doortrekken in de zakenwereld? Dat is nauwelijks te geloven. Het zit er gewoon van nature in!
Wat je schrijft klopt wel.
Maar verreweg de meeste topkoks zijn mannen: meer durf om iets nieuws te proberen.Je weet wat de SGP-ers zeggen: "Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig, maar niet gelijk". En daarin hebben ze wat mij betreft best een beetje gelijk.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Aanslag in Frankrijk

#164 Bericht door Lammert de Haan » zondag 15 november 2015, 23:49

Gardensafari schreef:
Lammert de Haan schreef: Ik ben het volledig met je eens Jeanette. Op het punt van meningsvorming is er wel een groot verschil. Vrouwen zijn meestal fijner besnaard (om in de termen van mijn discussie met Ben te blijven). Dat betekent dat hun meningen dikwijls net iets verfijnder zijn.

Maar wat is de praktijk? Topmanagers in de zakenwereld zijn meestal mannen. Maar wie hebben de beste managerskwaliteiten? Vrouwen. Mannen die dit niet geloven moeten maar eens de volgende proef doen. Vanavond kookt de man. Elk onderdeel van het menu wordt stuk voor stuk bereid. Na afloop van het diner staat het aanrecht tot aan het plafond vol met afwas. Morgenavond kookt de vrouw. Alle bereidingen vinden tegelijk plaats: zij is in een vloek en zucht klaar. Dan volgt de afwas: alleen de voor het eten gebruikte pannen, borden en bestek en ook de afwas is in een vloek en zucht klaar.

En deze managerskwaliteiten zouden zij niet kunnen doortrekken in de zakenwereld? Dat is nauwelijks te geloven. Het zit er gewoon van nature in!
Wat je schrijft klopt wel.
Maar verreweg de meeste topkoks zijn mannen: meer durf om iets nieuws te proberen.Je weet wat de SGP-ers zeggen: "Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig, maar niet gelijk". En daarin hebben ze wat mij betreft best een beetje gelijk.
Haha. Die Gardensafari. Ben jij ook een 'ervaringsdeskundige'? :giggle:

Mijn vrouw en ik hebben er trouwens wel iets op gevonden: degene die kookt hoeft niet af te wassen. Dat is ook de reden dat mijn vrouw het liefste kookt in plaats van 'mijn' afwas te doen en dus was ik af.
De enkele keer dat ik dan kook voel ik me echter wel verplicht om samen de afwas maar te doen en haar niet alleen te laten opdraaien voor 'oorlog in de keuken' (een compleet slagveld).
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Aanslag in Frankrijk

#165 Bericht door prajak » maandag 16 november 2015, 00:40

De verontwaardiging over Parijs is terecht.

Maar in het diepe zuiden van Thailand vallen dagelijks doden. Te weinig beseft men dat over zes weken daar ook 120 doden liggen. Een dode Thai is voor mij net zo erg als een dode westerling maar als ik forums lees zou je haast een andere indruk krijgen.

Ik zal in dit forum vanaf vandaag de doden in het diepe zuiden gaan vermelden en bijhouden. Doden door de afscheidingsbeweging, betaald door drugsbaronnen en oliesmokkelaars en uitgevoerd door moslims want men is daar in grote meerderheid moslim.

Dan gaan mogelijk de ogen open van een aantal mensen.

Gesloten

Terug naar “Off Topic”