Aanslag in Frankrijk

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Gesloten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Aanslag in Frankrijk

#121 Bericht door serpay » zaterdag 14 november 2015, 17:53

maar vandaag of morgen kan het ook hier gebeuren IS is overal.
en IS staat volgens sommige niet voor ISLAMITISCHE staat :happyno: :happyno:
blijf maar lekker de kop in het zand steken en thee drinken......

perkash
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: dinsdag 06 oktober 2015, 07:12

Re: Aanslag in Frankrijk

#122 Bericht door perkash » zaterdag 14 november 2015, 20:36

Je mag zeggen wat je wilt feit is dat deze religie/cultuur met alles in botsing komt dat niet islamitisch is. Dit probleem was er altijd al sinds de Mohamed zijn idiote verhalen begon te prediken. check de geschiedenis. En het zal altijd bestaan omdat er genoeg teksten in hun koran voorkomen dat een groot deel van hun aanzet tot deze gewelddadige acties. En alle andere goede moslims weten het. Maar zij kunnen deze probleem niet oplossen want dan gaan zij in tegen hun eigen geloof. En dan is de kans dat zij niet meer in het paradijs terecht kunnen.

printen
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: zaterdag 26 juli 2008, 13:47

Re: Aanslag in Frankrijk

#123 Bericht door printen » zondag 15 november 2015, 02:21

Perkash, kan je mij kan zeggen hoeveel van de 1.6 miljard moslims gewelddadig zijn? Want jij gooi die 1.6 miljard moslims op een hoop.

Het christendom is, als je de bijbel serieus neemt, ook zeer gewelddadig. Het Hindoeisme idem dito.

Ik concludeer dus dat Perkash ook het christendom zeer gewelddadig vind als hij de Bijbel aanhaalt.

Of is Perkash selectief in het aanhalen van godsdienstig fanatisme? Dat kan ook.

Maar een paar dagen geleden zijn er heel wat mensen omgekomen in Bagdad ten gevolgen van bomaanslagen. Moslims tegen Moslims. Wie is dan, volgens Perkash, de meest gewelddadige moslims? De slachtoffers, die moslim zijn of de aanslagplegers, die ook moslims zijn. En als de slachtoffers gewelddadig zijn, volgens Perkash dan, want het zijn moslims, wat zijn dan de aanslagplegers? Extra gewelddadig, fanatieker gewelddadig? Laat Perkash even zijn licht hierover schijnen.

En meteen kan hij verklaren hoe gewelddadig de 200.000 doden in Syrie, vrijwel allemaal moslims, hoe gewelddadig die 2000.000 slachtoffers zijn. Het zijn immers moslims en die zijn allemaal gewelddadig.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Aanslag in Frankrijk

#124 Bericht door serpay » zondag 15 november 2015, 07:12

misschien maar 1 % getalletjes printen.
en dat is 1 % teveel.
dat ze zelfs elkaar uit willen moorden zegt mij genoeg over de islam en zijn ideeen.
ik zou zeggen ga het ervaren en ga een jaar in de zuidelijkste deel van thailand wonen.
en schijf dan je ervaringen hier op.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Aanslag in Frankrijk

#125 Bericht door Loe » zondag 15 november 2015, 07:58

bontje schreef:Ruud denk je nu echt dat familie van de slachtoffers van gisteren en van de toekomstige slachtoffers begip op kunnen brengen voor jou standpunt dat het maar een minderheid is die zoiets doet????? Ik denk er precies het zelfde over als dutch....En gelukkig denkt de overgrote meerderheid er inmiddels zo over.....De eerstkomende verkiezingen zullen het gaan uitwijzen....Ruud voor jou is het zo makkenlijk oordelen op 10,000km afstand.
Inderdaad denk ik dat de eerst komende verkiezingen deze brulapen ( ook jij mr bontje) de meerderheid krijgen, maar gelukkig niet voor lang, want oplossingen bieden jullie met je oordelen over anderen totaal niet. Alleen maar schreeuwen hoe slecht het allemaal is en dan zondebokken zoeken gebeurt ook al eeuwen. Toch jammer dat de mensen die zo denken, dom geboren zijn en NOOiT iets hebben geleerd van het verleden.

Mochten jullie brulapen een werkelijke goede oplossing hebben voor deze problemen, zal ik als eerste mijn excuses aanbieden, maar ik ben bang dat ik dit nooit hoeft te doen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Aanslag in Frankrijk

#126 Bericht door driver » zondag 15 november 2015, 08:19

serpay schreef:maar vandaag of morgen kan het ook hier gebeuren IS is overal.
en IS staat volgens sommige niet voor ISLAMITISCHE staat :happyno: :happyno:
blijf maar lekker de kop in het zand steken en thee drinken......
Klopt IS is overal en dat voorkom je niet door bijv.geen vluchtelingen meer toe te laten denk ik.IS aanhang kan ook jouw of mijn buurman zijn of een collega of...of..Dit is en wordt gewoon een smerige oorlog wat IS nu doet zoals in Parijs en tzt misschien ook elders in Europa. Hoe te voorkomen weet ik niet maar wat Nederland betreft zou ik alles en iedereen die sympathie voor IS hebben oppakken en bij bijv. bezit van middelen om aanslagen te plegen direct elimineren. Dat mag hier uiteraard niet en dat vindt ik dan weer jammer in dit soort gevallen als het echt aantoonbaar is dat ze bijv. aanslagen oid willen plegen.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Aanslag in Frankrijk

#127 Bericht door Lammert de Haan » zondag 15 november 2015, 08:35

Ik weet het: het onderstaande bericht hoort niet thuis in dit overwegend rechts-extremistische topic. Hier moet het gaan om 'links-Europa met bloed aan hun handen', zoals ik al las.

IS doet een eerste zet. Gevolg: in een groot deel van de westerse wereld treedt een verlammende angst en onderlinge verdeeldheid en zelfs haat op en zij vernietigt zichzelf, maar dan van binnen uit. "Zaai haat en verdeeldheid bij je tegenstanders en je hebt de strijd gewonnen en je doel bereikt".

En toch plaats ik het bericht.

Verslagenheid Nederlandse moslims, morgen demonstratie

Grote moslimsorganisaties en veel Nederlandse moslims persoonlijk betuigen hun steun aan het Franse volk en veroordelen de aanslagen scherp. In Amsterdam zullen moskeeën en synagogen morgen samen stilstaan bij het geweld.

"De Nederlandse moslimgemeenschap is intens verdrietig en voelt zich dan ook verbonden met alle slachtoffers en het Franse volk", zegt het Contactorgaan Moslims en Overheid. Het CMO noemt het 'barbaarse, laffe, onmenselijke terreuraanslagen tegen de Franse samenleving en in feite de gehele mensheid'.

Strijd tegen terrorisme
De Raad van Marokkaanse Moskeeën Nederland (RMMN) is geschokt en roept op samen een vuist te maken tegen terreur en extremisme. Ook de islamitische stichting as-Soennah in Den Haag veroordeelt de aanslagen.

De stichting roept de Nederlandse politie en overheidsinstanties op niet ongenuanceerd en hard op te treden tegen moslims. "Moslims moeten niet het gevoel krijgen dat ze allemaal verdacht zijn en dat er op onheuse wijze inbreuk wordt gemaakt op hun rechten en privacy. Zij moeten juist het gevoel krijgen dat ze onderdeel van de samenleving zijn en als een bondgenoot worden behandeld in de strijd tegen terrorisme."

Moslims en joden
Morgen staan Amsterdamse moskeeën en synagogen gezamenlijk stil bij de aanslagen, zegt burgemeester Eberhard van der Laan bij Pauw. Ze maken samen een tocht door de pijp. Die tocht stond al gepland en zou gaan over de verhalen van vluchtelingen en migranten, maar door de 'grimmige actualiteit van dit weekend' is het programma aangepast.

"Dit weekend is aan al onze verhalen een zwarte pagina toegevoegd", zeggen de initiatiefnemers vanuit joodse en islamitische organisaties. "Het drama in Parijs maakt eens te meer duidelijk hoe belangrijk het is om de communicatie en de solidariteit tussen bevolkingsgroepen te bewaken, uit te dragen en te intensiveren. Want wij laten ons door terroristen in andere landen niet uit elkaar spelen. Juist in een situatie als deze bewijst het veiligheidspact tussen diverse religieuze en culturele organisaties zijn grote waarde."

RTL Nieuws/ ANP

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... monstratie

Afbeelding
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Hendrik
kenner
kenner
Berichten: 94
Lid geworden op: zondag 23 september 2007, 20:59

Re: Aanslag in Frankrijk

#128 Bericht door Hendrik » zondag 15 november 2015, 09:20

Lammert de Haan schreef:Ik weet het: het onderstaande bericht hoort niet thuis in dit overwegend rechts-extremistische topic. Hier moet het gaan om 'links-Europa met bloed aan hun handen', zoals ik al las.

IS doet een eerste zet. Gevolg: in een groot deel van de westerse wereld treedt een verlammende angst en onderlinge verdeeldheid en zelfs haat op en zij vernietigt zichzelf, maar dan van binnen uit. "Zaai haat en verdeeldheid bij je tegenstanders en je hebt de strijd gewonnen en je doel bereikt".

En toch plaats ik het bericht.

Verslagenheid Nederlandse moslims, morgen demonstratie

Grote moslimsorganisaties en veel Nederlandse moslims persoonlijk betuigen hun steun aan het Franse volk en veroordelen de aanslagen scherp. In Amsterdam zullen moskeeën en synagogen morgen samen stilstaan bij het geweld.

"De Nederlandse moslimgemeenschap is intens verdrietig en voelt zich dan ook verbonden met alle slachtoffers en het Franse volk", zegt het Contactorgaan Moslims en Overheid. Het CMO noemt het 'barbaarse, laffe, onmenselijke terreuraanslagen tegen de Franse samenleving en in feite de gehele mensheid'.

Strijd tegen terrorisme
De Raad van Marokkaanse Moskeeën Nederland (RMMN) is geschokt en roept op samen een vuist te maken tegen terreur en extremisme. Ook de islamitische stichting as-Soennah in Den Haag veroordeelt de aanslagen.

De stichting roept de Nederlandse politie en overheidsinstanties op niet ongenuanceerd en hard op te treden tegen moslims. "Moslims moeten niet het gevoel krijgen dat ze allemaal verdacht zijn en dat er op onheuse wijze inbreuk wordt gemaakt op hun rechten en privacy. Zij moeten juist het gevoel krijgen dat ze onderdeel van de samenleving zijn en als een bondgenoot worden behandeld in de strijd tegen terrorisme."

Moslims en joden
Morgen staan Amsterdamse moskeeën en synagogen gezamenlijk stil bij de aanslagen, zegt burgemeester Eberhard van der Laan bij Pauw. Ze maken samen een tocht door de pijp. Die tocht stond al gepland en zou gaan over de verhalen van vluchtelingen en migranten, maar door de 'grimmige actualiteit van dit weekend' is het programma aangepast.

"Dit weekend is aan al onze verhalen een zwarte pagina toegevoegd", zeggen de initiatiefnemers vanuit joodse en islamitische organisaties. "Het drama in Parijs maakt eens te meer duidelijk hoe belangrijk het is om de communicatie en de solidariteit tussen bevolkingsgroepen te bewaken, uit te dragen en te intensiveren. Want wij laten ons door terroristen in andere landen niet uit elkaar spelen. Juist in een situatie als deze bewijst het veiligheidspact tussen diverse religieuze en culturele organisaties zijn grote waarde."

RTL Nieuws/ ANP

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... monstratie

Afbeelding
Woorden.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Aanslag in Frankrijk

#129 Bericht door driver » zondag 15 november 2015, 09:42

Hendrik : Voor sommigen of velen ook hier is wat er ook wordt gedaan het toch nooit goed.
Rechts, Links...Ik lees hier gewoon reacties van diverse personen incl mijzelf en vindt dat dit tot nu toe niet kwetsend oid is.

Men komt uit voor zijn/ haar mening en dat is m.i beter dan niks melden of reacties zonder inhoud.

gr driver

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Aanslag in Frankrijk

#130 Bericht door Jeanette » zondag 15 november 2015, 09:50

"Moslims moeten niet het gevoel krijgen dat ze allemaal verdacht zijn en dat er op onheuse wijze inbreuk wordt gemaakt op hun rechten en privacy.
Die 'onheuse wijze' vinden ze terecht en gebruiken ze - moslims en joden - wel voor alle mensen met een xy-chromosoom.
Bij het down-syndroom =1 chromosoom teveel, is het wel discriminatie volgens velen van hen, daar doen ze niet aan.
Maar geboren worden met een aantrekkingskracht voor de eigen sekse is weer minderwaardig, vinden vele moslims.

Zoals ik al eerder schreef; "Onze tolerantie stopt bij de intolerantie van de hulpvrager."

Als joden vinden dat ze mogen spuwen naar vrouwen die vinden niet minderwaardig te zijn zoals in Jeruzalem gebeurde bij de Klaagmuur.
En met gewoon mijn haar op mijn hoofd zou ik een gevaar voor islamitische mannen zijn, te gevaarlijk om een hand te geven?
Dat is voor mij een extra reden om geen welkom uit te stralen naar deze migratie golven.
Want wij laten ons door terroristen in andere landen niet uit elkaar spelen.
Een heel goed streven maar als dat betekend dat we terug moeten naar 1900 als vrouw zeg ik 'nee'.
Bewijs eerst maar eens dat je als moslimman echt in Nederland van nu wil zijn en niet in het Nederland dat je denkt te kunnen gaan maken.

[|)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Aanslag in Frankrijk

#131 Bericht door driver » zondag 15 november 2015, 10:00

Aanpassen aan onze normen en waarden dus en niet andersom.

gr driver

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Aanslag in Frankrijk

#132 Bericht door prajak » zondag 15 november 2015, 10:08

Gardensafari schreef:Sommigen geven nu aan dat het de schuld is van DE islam of DE moslims. Die lijken te vergeten dat een groot deel van de vluchtelingen die naar Europa trekken op de vlucht is voor dezelfde gekken die voor deze aanslagen verantwoordelijk lijken (IS e.d.). Toen de IRA in Noord-Ierland dood en verderf zaaide zeiden we ook niet dat DE katholieken bommen gooiden. Neemt niet weg dat de terreur van dit soort groepen veel groter is dan in het verleden met kleine terreurcellen het geval was. Omdat IS een soort staat is geworden, is in hun geval sprake van staatsterreur, waarbij ze zich niet beperken tot alleen binnenlandse terreur. Alle landen hebben zich ook min of meer verenigd tegen IS, maar de wereldpolitiek maakt de bestrijding uiterst ingewikkeld, zoals de kwestie Assad en zelfs het Palestijns-Israëlische conflict. En dan zijn er nog diverse stromingen binnen de Islam. Dat alles maakt echt eensgezind optreden moeilijk. Met dit soort aanslagen zullen we voorlopig moeten blijven leven, net als met de gekken en fanatici die erachter zitten.
Ware woorden, Garden :clap: . Je hebt duidelijk een goeie sala om dit te overdenken en een politiek-neutraal antwoord te geven. Want dit is een politiek neutrale terreurdaad.

Ik zie op TV dat het vrijwel dichtgetimmerde land Israël ook af te rekenen heeft met terrorisme als vrouwen een broodmes onder hun jurk vandaan halen om iemand te vermoorden. Grenzen dicht is geen optie. Een H-bom op Raqqa ook niet want dan slacht je 'maar' een cirkel van 100 km.

Kortom, ik weet het evenmin. Mee leren leven, helaas.

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Aanslag in Frankrijk

#133 Bericht door bontje » zondag 15 november 2015, 10:11

Dit is zeker niet als grap bedoeld, Maar waarom moet een religie voor een ander uitmaken of hij een biertje wil drinken of niet.


http://nos.nl/artikel/2068680-heineken- ... pepsi.html

printen
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: zaterdag 26 juli 2008, 13:47

Re: Aanslag in Frankrijk

#134 Bericht door printen » zondag 15 november 2015, 11:16

Ook ik moet Gardensafari met zijn betoog een pluim geven. Ik lees in het AD dat Moslims en Joden in Nederland samen een betoging gaan houden tegen het geweld van de extremisten, die de Islam zo'n slechte naam bezorgd.

Een prima aanzet om aan te geven dat de islam met zijn stromingen en het Jodendom, ook met zijn stromingen, tegen dat extremisme zijn. Ik hoop dat andere landen ook dit voorbeeld van de Nederlandse Moslims en Joden zullen volgen. Als deze samenwerking van Moslims en Joden zou kunnen voorzetten heeft de aanslag in Frankrijk toch tot gevolg gehad dat zowel de Moslims als de Joden samen optrekken tegen het extreem geweld en naar ik hoop dat dan de westerse landen, IS nu daadwerkelijk gaan bestrijden. Want de steun van de Moslims en Joden hebben de westerse landen al.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Aanslag in Frankrijk

#135 Bericht door driver » zondag 15 november 2015, 11:36

Wat Garden meldt is wat uitgebreider en wat duidelijker dan wat sommige hier misschien ook bedoelen ?
Betoging vandaag in A,dam..Gezien de vele regen hier momenteel ben ik benieuwd of daar de opkomst echt groot zal zijn als het weer daar ook tegen zit .Het idee erachter is prima vindt ik.

gr driver

Gesloten

Terug naar “Off Topic”