inkomens verklaring

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
DeDe
Erelid
Erelid
Berichten: 250
Lid geworden op: woensdag 02 maart 2011, 04:53
Locatie: saeng sawang

inkomens verklaring

#1 Bericht door DeDe » maandag 22 juni 2015, 14:14

Heb 4 dagen geleden van de officiele site van de Nederlandse Ambassade in Bangkok het formulier voor de inkomensverklaring gedownload en na invulling per EMS opgestuurd.
Kreeg vandaag een e-mail van de ambassade dat dit het verkeerde formulier was, met een link om het nieuwe formulier te downloaden.
Heb het intussen gedownload en ingevuld en zal de brief morgen per EMS versturen.
Op het oude formulier staan het logo en de adresgegevens van de ambassade, deze komen niet meer voor op het nieuwe formulier, voor de rest is de tekst hetzelfde.

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: inkomens verklaring

#2 Bericht door Rens » maandag 22 juni 2015, 14:36

DeDe, zou je misschien de juiste link hier kunnen vermelden, dan voorkomt het vergissingen ook voor anderen.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: inkomens verklaring

#3 Bericht door brake034 » maandag 22 juni 2015, 15:15

Marcel

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: inkomens verklaring

#4 Bericht door printen44 » maandag 22 juni 2015, 15:38

De laatste is de goede formulier. Ik heb dat formulier al een tijdje in de PC zitten. Het is de derde versie, want de Ambassade kwam elke keer met een nieuwe versie aan.

Op 30 juni a.s. ga ik naar Bangkok om bij de Ambassade zelf dat formulier te laten legaliseren. Mijn handtekening dan, wat dat is het enige wat gelegaliseerd word. En ik heb een dagje Bangkok. In de late namiddag vlieg ik weer terug naar Chiang Mai.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: inkomens verklaring

#5 Bericht door brake034 » maandag 22 juni 2015, 15:47

Printen, je kunt dit formulier gewoon opsturen en terug thuis gestuurd krijgen? Je hoeft er zelf niet voor naar BKK.
Ik heb de (nu) verkeerde versie vorig jaar gebruikt voor mijn visum verlenging, ik kreeg het netjes thuisgestuurd.
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: inkomens verklaring

#6 Bericht door prajak » maandag 22 juni 2015, 15:51

Kun je nog steeds per bank betalen?

Ik vraag dat voor een NL-er hier want ik ga niet op inkomen.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: inkomens verklaring

#7 Bericht door brake034 » maandag 22 juni 2015, 15:55

THB 1300 in kontanten (U ontvangt wisselgeld en een kassabon) of een print van uw overschrijving van 30 euro (26,25 voor handtekening legalisatie) naar de bankrekening in Den Haag: Royal Bank of Scotland rekening nr NL44RBOS070.99.40.491 t.n.v. Regionale Service Organisatie Azië met vermelding van uw initialen en achternaam, dan ZMA Bangkok en tot slot voor wat voor handeling u het geld overmaakt. BIC/SWIFT code: RBOSNL2A

Bron: http://thailand.nlambassade.org/product ... rklaringen
Marcel

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: inkomens verklaring

#8 Bericht door RuudThai » maandag 22 juni 2015, 16:22

Werkt perfect, heb in februari j.l. dit gedaan, geld in Nederland overgemaakt en ontving het formulier binnen 1 week terug. Hoef je echt niet zelf naar Bangkok.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: inkomens verklaring

#9 Bericht door printen44 » maandag 22 juni 2015, 17:17

Ik weet dat je niet naar Bangkok hoeft te gaan voor dat formulir te laten legaliseren. Maar ik maak er een dagje Bangkok van en neem meteen een formulier van een vriend mee.

Ik doe dit al jaren en bevalt me best. Even een dagje uit.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: inkomens verklaring

#10 Bericht door carpediem » maandag 22 juni 2015, 19:58

Even een dagje uit.
Avondje Soi Cowboy :mrgreen:
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: inkomens verklaring

#11 Bericht door nbreeker » dinsdag 23 juni 2015, 01:21

Nu dit formulier is er al een tijdje hoor,dat heb ik eind verleden jaar al gebruikt het is al bijna weer bejaard,maar het verdiend inderdaad aanbeveling om de Ambassade in de gaten te houden want ze veranderen nogal eens.
Ik heb de ervaring als ik per bank betaal het langer duurt voordat je het formulier terug krijg,als je geld insluit heb je het dezelfde week terug.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: inkomens verklaring

#12 Bericht door printen44 » dinsdag 23 juni 2015, 05:59

carpediem schreef:Even een dagje uit.
Avondje Soi Cowboy :mrgreen:
Ik ben om vijf uur al weer terug in Chiang Mai. Ik ga naar die grote boekenzaak bij Siam Plaza. Zoek een mooi boek uit en dwaal wat in Paragon. Op de beneden etage zoek ik een goed restaurant op en tegen drie uur ben ik weer op "Swampie".

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: inkomens verklaring

#13 Bericht door Herbergier » zondag 02 augustus 2015, 07:47

Weet iemand hoelang een inkomens verklaring geldig is?

Mijn paspoort verloopt nl. op 28 januari 2016 en mijn Retirement Extension op 16 januari 2016 dus dat zou mooi uitkomen. maar als ik in december naar Bangkok ga. voor een nieuw paspoort en gelijk een inkomens verklaring. ben ik bang dat het verzenden van mijn paspoort ivm. de feestdagen misschien problemen oplevert. met mijn inkomens verklaring is dat altijd wel goed gegaan. dus nu ben ik van plan om mijn paspoort en inkomens verklaring al in september te regelen. zodat ik in oktober als ik mijn 90 dagen laat stempelen. alles in mijn nieuwe paspoort over kan laten zetten. of misschien is het verstandiger om dan ook al een nieuwe Retirement Extension aan te vragen.

Iemand die hier ervaring in heeft. of hier iets verstandigs over kan zeggen?

ps. Ik merk net dat mijn komma niet werkt. vandaar de vele punten.
Alles van waarde is weerloos.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: inkomens verklaring

#14 Bericht door Hua Thale » zondag 02 augustus 2015, 08:03

of misschien is het verstandiger om dan ook al een nieuwe Retirement Extension aan te vragen.
Volgens mij is dit niet mogelijk zo lang voor de einddatum van het verlengen van je visum je 'oude' paspoort is tenslotte nog geldig.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: inkomens verklaring

#15 Bericht door Henk Korat » zondag 02 augustus 2015, 11:47

Een extension mag je hooguit een maand van te voren aanvragen. Je zou begin december naar de ambassade kunnen gaan en vragen of ze het paspoort en de inkomensverklaring tegelijkertijd naar je toe kunnen sturen. Na ontvangst kun je dan direct de extension aanvragen. Misschien dat het lukt.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”