inkomens verklaring

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: inkomens verklaring

#16 Bericht door Ben » zondag 02 augustus 2015, 13:37

Henk Korat schreef:Een extension mag je hooguit een maand van te voren aanvragen. Je zou begin december naar de ambassade kunnen gaan en vragen of ze het paspoort en de inkomensverklaring tegelijkertijd naar je toe kunnen sturen. Na ontvangst kun je dan direct de extension aanvragen. Misschien dat het lukt.
Aanvraag vanaf 45 dagen voor afloop.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: inkomens verklaring

#17 Bericht door Henk Korat » zondag 02 augustus 2015, 16:44

Ben schreef:
Henk Korat schreef:Een extension mag je hooguit een maand van te voren aanvragen. Je zou begin december naar de ambassade kunnen gaan en vragen of ze het paspoort en de inkomensverklaring tegelijkertijd naar je toe kunnen sturen. Na ontvangst kun je dan direct de extension aanvragen. Misschien dat het lukt.
Aanvraag vanaf 45 dagen voor afloop.
Zal in Bangkok zo zijn, maar in Dan Kwian is het toch echt 30 dagen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: inkomens verklaring

#18 Bericht door Ben » zondag 02 augustus 2015, 17:21

Henk Korat schreef:
Ben schreef:
Henk Korat schreef:Een extension mag je hooguit een maand van te voren aanvragen. Je zou begin december naar de ambassade kunnen gaan en vragen of ze het paspoort en de inkomensverklaring tegelijkertijd naar je toe kunnen sturen. Na ontvangst kun je dan direct de extension aanvragen. Misschien dat het lukt.
Aanvraag vanaf 45 dagen voor afloop.
Zal in Bangkok zo zijn, maar in Dan Kwian is het toch echt 30 dagen.
Uiteraard in BKK want ik woon niet in verweggisdankwian . ;)

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: inkomens verklaring

#19 Bericht door Herbergier » maandag 03 augustus 2015, 05:25

Herbergier schreef:Weet iemand hoelang een inkomens verklaring geldig is?

Mijn paspoort verloopt nl. op 28 januari 2016 en mijn Retirement Extension op 16 januari 2016 dus dat zou mooi uitkomen. maar als ik in december naar Bangkok ga. voor een nieuw paspoort en gelijk een inkomens verklaring. ben ik bang dat het verzenden van mijn paspoort ivm. de feestdagen misschien problemen oplevert. met mijn inkomens verklaring is dat altijd wel goed gegaan. dus nu ben ik van plan om mijn paspoort en inkomens verklaring al in september te regelen. zodat ik in oktober als ik mijn 90 dagen laat stempelen. alles in mijn nieuwe paspoort over kan laten zetten. of misschien is het verstandiger om dan ook al een nieuwe Retirement Extension aan te vragen.

Iemand die hier ervaring in heeft. of hier iets verstandigs over kan zeggen?

ps. Ik merk net dat mijn komma niet werkt. vandaar de vele punten.
De komma werkte niet meer en merkte later dat er steeds meer toetsen niet meer werkten, ik heb daarna geprobeerd de pc opnieuw op te starten, maar dat lukte, omdat de toetsen nier meer goed werkten voor mijn paswoord, ook niet meer, dus ik ben bang dat er een virus in mijn pc is binnen geslopen en heb hem vandaag naar een deskundige gebracht.
Ik ben eigenlijk heel voorzichtig met het downloaden van progamma's, maar heb zaterdag, op aanvraag van een vriend van mij, toch twoo.com gedownload en er daarna gelijk weer afgegooid, ik ben bang dat dat de grote boosdoener is.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: inkomens verklaring

#20 Bericht door jumbo » woensdag 05 augustus 2015, 02:38

de inkomsten verklaring is 60 dagen geldig
Je kan (in Ayutthaya en dat kan per kantoor anders zijn, maar minimaal 30 dagen) 45 dagen vooruit je visa verlengen en dan wordt nog steeds de originele datum aangehouden
uiteraard met de nodige stempels in je paspoort
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: inkomens verklaring

#21 Bericht door elst99 » woensdag 05 augustus 2015, 08:10

Hua Hin 30 dagen verlengen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: inkomens verklaring

#22 Bericht door Herbergier » woensdag 05 augustus 2015, 14:03

Ik denk dat ik maar in september naar Bangkok ga voor een nieuw paspoort, want ik ben bang dat Bangkok in december erg druk en duur is, als ik dan half oktober voor mijn 90 dagen naar de immigration in Kap Choeng moet, laat ik alles overzetten in mijn nieuwe paspoort, dan vraag ik in december een inkomens verklaring aan en doe ik mijn extension, net als de vorige jaren, gewoon in januari (2016)
Alles van waarde is weerloos.

joep49
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 30
Lid geworden op: donderdag 10 december 2009, 15:48

Re: inkomens verklaring

#23 Bericht door joep49 » woensdag 05 augustus 2015, 14:19

Herbergier schreef:Ik denk dat ik maar in september naar Bangkok ga voor een nieuw paspoort, want ik ben bang dat Bangkok in december erg druk en duur is, als ik dan half oktober voor mijn 90 dagen naar de immigration in Kap Choeng moet, laat ik alles overzetten in mijn nieuwe paspoort, dan vraag ik in december een inkomens verklaring aan en doe ik mijn extension, net als de vorige jaren, gewoon in januari (2016)
Hier in Nong Khai wordt de inkomensverklaring van de ambassade niet meer geaccepteerd.
Je moet je bankboekje meebrengen en aantonen dat daar maandelijks 65.000 Baht op wordt bijgeschreven.
(45.000 Baht als je een marriage visa hebt.)

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: inkomens verklaring

#24 Bericht door Rens » woensdag 05 augustus 2015, 14:50

joep49 schreef:
Herbergier schreef:Ik denk dat ik maar in september naar Bangkok ga voor een nieuw paspoort, want ik ben bang dat Bangkok in december erg druk en duur is, als ik dan half oktober voor mijn 90 dagen naar de immigration in Kap Choeng moet, laat ik alles overzetten in mijn nieuwe paspoort, dan vraag ik in december een inkomens verklaring aan en doe ik mijn extension, net als de vorige jaren, gewoon in januari (2016)
Hier in Nong Khai wordt de inkomensverklaring van de ambassade niet meer geaccepteerd.
Je moet je bankboekje meebrengen en aantonen dat daar maandelijks 65.000 Baht op wordt bijgeschreven.
(45.000 Baht als je een marriage visa hebt.)
Dat is de ellende van een land waar iedere ambtenaar zelf voor god mag spelen en de (overigens duidelijke) regels die voor dit soort zaken staan, zelf mag aanpassen. Het wordt tijd om de klachtenlijn van immigratie eens te hulp te roepen (1111 Engels en Thai) dat er weer eens wat oneigenlijke eisen aan het pakket zijn toegevoegd. Op andere forums lees ik dat dit regelmatig tot positieve resultaten leidt, inclusief het terugfluiten van de eigen regelambtenaren.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: inkomens verklaring

#25 Bericht door jumbo » donderdag 06 augustus 2015, 03:06

Dat is de ellende van een land waar iedere ambtenaar zelf voor god mag spelen en de (overigens duidelijke) regels die voor dit soort zaken staan, zelf mag aanpassen. Het wordt tijd om de klachtenlijn van immigratie eens te hulp te roepen (1111 Engels en Thai) dat er weer eens wat oneigenlijke eisen aan het pakket zijn toegevoegd. Op andere forums lees ik dat dit regelmatig tot positieve resultaten leidt, inclusief het terugfluiten van de eigen regelambtenaren.[/quote]

en dat is weer aan de mensen die er wonen, overigens als je hier woont dan heb je toch wel een bankrekening en dan maak je toch geld over iedere maand of zijn er nog steeds 'die hard' pinners onder ons?

het was voor mij zowiezo onbegrijpelijk dat een zelf opgesteld formuliertje de basis is van een visa, leuker konden ze het niet maken, maar dan heb je die abrupte rukken van links naar rechts weer die een bankstatement, getekend door de bank, niet toelaatbaar maken.

dus getroffenen, allemaal bellen!!!
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: inkomens verklaring

#26 Bericht door Hua Thale » donderdag 06 augustus 2015, 04:28

Hier in Nong Khai wordt de inkomensverklaring van de ambassade niet meer geaccepteerd.
Je moet je bankboekje meebrengen en aantonen dat daar maandelijks 65.000 Baht op wordt bijgeschreven.
(45.000 Baht als je een marriage visa hebt.)
Dit was toch 40.000 per maand joep 49 is dit veranderd of een type foutje. ?

Het zou de meest logische oplossing zijn net als dat ik het bankboekje moet laten zien met een bevestiging van de bank dat dat bedrag er op staat voor minmaal drie maanden om rond pompen ietsje te voorkomen.

joep49
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 30
Lid geworden op: donderdag 10 december 2009, 15:48

Re: inkomens verklaring

#27 Bericht door joep49 » donderdag 06 augustus 2015, 05:49

Hua Thale schreef:
Hier in Nong Khai wordt de inkomensverklaring van de ambassade niet meer geaccepteerd.
Je moet je bankboekje meebrengen en aantonen dat daar maandelijks 65.000 Baht op wordt bijgeschreven.
(45.000 Baht als je een marriage visa hebt.)
Dit was toch 40.000 per maand joep 49 is dit veranderd of een type foutje. ?

Ja, sorry. Het is 40.000 per maand.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”