Bescherming tegen schulden erflater

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Bescherming tegen schulden erflater

#1 Bericht door prajak » donderdag 11 juni 2015, 17:18

Dit hoort hier niet thuis maar er is geen item voor in dit forum en 'off topic' is het ook niet voor ons in Thailand.

Lees eerst dit maar eens...

http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2015 ... ingsnieuws

Daan Duivekater gaat dood en heeft wat na te laten. Junior Duivekater aanvaardt de erfenis van 3 ton euro (bruto) maar dan duikt een persoon op die een claim legt op de poen want Daan heeft tijdens zijn leven iets geflikt dat hem schadeplichtig maakt. Na overlijden? Kan als de zaak al liep voor overlijden.

(Er is een keer een zaak geweest van een zoon die zijn pa aanklaagde voor seksueel misbruik en die de zaak nog won ook. Hij had een claim op broers en zussen).

Daar is nu een regeling voor en die kan voor ons hier ook van belang zijn.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Bescherming tegen schulden erflater

#2 Bericht door jumbo » vrijdag 12 juni 2015, 03:55

belangrijk puntje hier is openheid tussen de erflater en genamen...als men vervreemdt is dan zou je er een paar keer over na moeten denken. Ergenis weigeren is niet ongewoon meer...
Ik vind het niet ongewoon dat er beslag op een erfenis kan worden gelegd door schulden maar blijf het vreemd vinden dat 2e generatie erfgenamen zoals kinderen aansprakelijk kunnen worden gesteld... erg vreemd
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Bescherming tegen schulden erflater

#3 Bericht door prajak » vrijdag 12 juni 2015, 04:01

Het onder boedelbeschrijving aanvaarden kan al heel lang. Maar dan gaat de afwikkeling altijd via de rechter. En die hebben het al druk zat, schrijft de minister. Ik vind dit plan een goeie optie.

En verder, als de erflater een vlekje heeft uit zijn of haar verleden dan blijft dat vlekje maar al te vaak onder het tafelkleed, als je begrijpt wat ik bedoel.....

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”