Chiang Mai

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
niekie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: donderdag 08 januari 2015, 19:21

Chiang Mai

#1 Bericht door niekie » donderdag 11 juni 2015, 12:50

Hallo,

Jullie hebben me goed geholpen bij mijn planning voor Bangkok. Nu ben ik bezig met Chiang Mai.
We zijn hier 3 hele dagen. Ons plan is als volgt:
Dag 1: Doi Suthep, Wat Umong en naar de Saturday night market
Dag 2: Uitstapje naar het drielandenpunt. Savonds naar de Sunday Night Market
Dag 3: Flight of the Gibbons

Is Doi Suthep en Wat Umong te doen op 1 dag of ligt dit ver van elkaar af? Kun je hier het beste met de taxi naartoe? Zijn er nog andere tempels die we zeker moeten zien?
Ik las ook dat er een dierentuin is in Chiang Mai. Is die de moeite waard?

Andere tips en bezienswaardigheden hoor ik graag!

Alvast bedankt!

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Chiang Mai

#2 Bericht door Henk Korat » donderdag 11 juni 2015, 13:57

Een handige taxi chauffeur rijdt - als je dat vraagt - via Wat Umong naar Doi Suthep. Wat Umong ligt 2 km van Suthep road af. Is te doen op een dag. Wij zijn niet met de eigen auto naar Doi Suthep gegaan, maar hebben een taxi genomen. Kosten Bath 1.500.

Uitstapje naar drielandenpunt moet je zeker doen, maar verkijk je niet op de reistijd. Vertrek vroeg in de morgen om alles in je op te kunnen nemen. Een stop bij de witte tempel Wat Rong Khun moet je zeker niet vergeten.

De Flight of the Gibbons heb ik nog nooit gedaan, maar je bent waarschijnlijk jong.

Je moet maar eens googelen. Er is nog een mooie Wat in Chiang Mai, maar ik ben de naam vergeten.

Ik mis Doi Inthanon in je lijstje. Dit nationale park heeft mooie watervallen en heeft de hoogste piek van Thailand. Het is op het hoogste punt lekker koud.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Chiang Mai

#3 Bericht door printen44 » donderdag 11 juni 2015, 14:32

De rit van Chiang Mai naar de "Golden Triangle" duurt ongeveer vier uur. En dan moet je nergens stoppen. Ik heb die rit vaak gemaakt, maar nooit in een dag.

Je kan een mooie rit maken als je van Chiang Mai, via Phayao, waar het grootste natuurlijk meer van Thailand ligt, en dan via Chiang Kham naar de Gouden Driehoek. Je rijdt dan een tijdje langs de Mekong. Je kunt overnachten op de Gouden Driehoek, maar in de avond is er niet veel te beleven.

De dag daarna rij je via Mae Sai, een grensplaatst, dat in principe een grote markt is en daarna rij je door naar Doi Tung. Dat is 12 kilometer van Mae Sai. Je gaat dan 13 kilometer de bergen in en je komt aan bij het verblijf van de moeder van de huidige Koning. Die koning-moeder heeft een prachtige tuin aangelegd. Daarna overnacht je in Chiang Rai. De avondmarkt in Chiang Rai is veel leuker als in Chiang Mai.

De dag daarop rij je terug naar Chiang Mai en bezoek je onderweg de "Witte Tempel".

Een dag op en neer naar de Gouden Driehoek is mogelijk, maar je ziet niks. Het is bij elkaar acht uur rijden, heen en terug non-stop. Je kan het in twee dagen doen, maar dan moet je Mae Sai en Doi Tung overslaan.

casper26
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: woensdag 13 mei 2015, 16:27

Re: Chiang Mai

#4 Bericht door casper26 » zaterdag 13 juni 2015, 19:12

Wanneer reis jij?

Ben ook van plan naar chiang mai te gaan.. ben er zelf volgende week!!

niekie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: donderdag 08 januari 2015, 19:21

Re: Chiang Mai

#5 Bericht door niekie » woensdag 17 juni 2015, 10:06

Bedankt voor jullie tips!
We hebben besloten om het 3 landen punt uit de planning te halen. Dit kost te veel tijd.
In plaats daarvan willen we graag naar Doi Inthanon National Park. We hebben geen eigen auto.
Ik denk dat een taxi best duur is vanuit Chiang Mai. Hoe kun je daar nog meer komen?

Heeft iemand ervaring met een tour 'fligt of the gibbons''? Waar hebben jullie die geboekt?

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Chiang Mai

#6 Bericht door printen44 » woensdag 17 juni 2015, 10:30

En trip naar Doi Ithanon kan je boeken bij de "touristcounter" van je hotel. En daar kan je ook : The flight of the Gibbon" boeken. En zijn verschillende aanbieders van dat tussen de bomen zwieren, maar volgend de kenners is . The flight of the Gibbon" het beste wat veiligheid betreft. Ik ben 70, dus waag ik mij er niet aan om tussen de bomen te zwieren. [$)

Ralluf
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 25
Lid geworden op: zondag 02 november 2014, 16:52

Re: Chiang Mai

#7 Bericht door Ralluf » dinsdag 23 juni 2015, 22:27

Ik ga ook naar het drie landen punt maar ik doe de Deluxe tour met 2 overnachtingen, helaas heb jij daar geen tijd voor. Maar ik lees op internet dat dit echt een aanrader is. Ik had ook gelezen dat dit in 1 dag niet te doen is.. geode keuze om het te schrappen denk ik.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”