Ontbijt in thailand?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Ontbijt in thailand?

#31 Bericht door pong » donderdag 11 juni 2015, 14:59

Als je snel weg moet, of gehaast bent, op elke straathoek is wel een 7 en die hebben al die spul dat westerlingen voor ontbijt willen-vooral de vele tosti's die sinds net een jaar in het assort zitten kan ik aanbevelen-zowel brood als croissant, jam/kaas/ham etc, koffie is weliswaar oplos, maar er is ook DE bij, al heet dat Moccona.
Wat HTLs die op westerlingen richten met ontb bedoelen-net als elk restrt dat ''ABF'' aan bieden=american breakfast, is engels: toost, gebakken ei, sap, K of T, in heel goedkope zaken met bijbetaling extra ham/bacon e.d.. Is er vanaf 60 bt. MAAR eens dacht ik ergens een goedkoop buffet te hebben ontdekt, toen werd me het eerst getoond: het was op de sjinees gericht en dus vooral rijst+noodles. Rondom dat vermaledijde Kaosan kan je op vele plekken voor 99 bt (slecht) of 140/150 (veel beter) een buffet bezoeken, ook al slaap je niet in dat HTL

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ontbijt in thailand?

#32 Bericht door Henk Korat » donderdag 11 juni 2015, 17:43

pong schreef:Als je snel weg moet, of gehaast bent, op elke straathoek is wel een 7 en die hebben al die spul dat westerlingen voor ontbijt willen-vooral de vele tosti's die sinds net een jaar in het assort zitten kan ik aanbevelen-zowel brood als croissant, jam/kaas/ham etc, koffie is weliswaar oplos, maar er is ook DE bij, al heet dat Moccona.
Wat HTLs die op westerlingen richten met ontb bedoelen-net als elk restrt dat ''ABF'' aan bieden=american breakfast, is engels: toost, gebakken ei, sap, K of T, in heel goedkope zaken met bijbetaling extra ham/bacon e.d.. Is er vanaf 60 bt. MAAR eens dacht ik ergens een goedkoop buffet te hebben ontdekt, toen werd me het eerst getoond: het was op de sjinees gericht en dus vooral rijst+noodles. Rondom dat vermaledijde Kaosan kan je op vele plekken voor 99 bt (slecht) of 140/150 (veel beter) een buffet bezoeken, ook al slaap je niet in dat HTL
Koffie hoef je echt geen zorgen over te maken. Bij elke PTT zit een Amazon met een goede kop koffie. :worshippy:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

asiantraveler
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 224
Lid geworden op: zaterdag 03 januari 2015, 11:58
Contacteer:

Re: Ontbijt in thailand?

#33 Bericht door asiantraveler » donderdag 11 juni 2015, 17:55

Dit is nog eens een ontbijt:

http://www.youtube.com/watch?v=mg65xLpYMOg

casper26
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: woensdag 13 mei 2015, 16:27

Re: Ontbijt in thailand?

#34 Bericht door casper26 » zondag 14 juni 2015, 11:27

Henk Korat schreef:
pong schreef:Als je snel weg moet, of gehaast bent, op elke straathoek is wel een 7 en die hebben al die spul dat westerlingen voor ontbijt willen-vooral de vele tosti's die sinds net een jaar in het assort zitten kan ik aanbevelen-zowel brood als croissant, jam/kaas/ham etc, koffie is weliswaar oplos, maar er is ook DE bij, al heet dat Moccona.
Wat HTLs die op westerlingen richten met ontb bedoelen-net als elk restrt dat ''ABF'' aan bieden=american breakfast, is engels: toost, gebakken ei, sap, K of T, in heel goedkope zaken met bijbetaling extra ham/bacon e.d.. Is er vanaf 60 bt. MAAR eens dacht ik ergens een goedkoop buffet te hebben ontdekt, toen werd me het eerst getoond: het was op de sjinees gericht en dus vooral rijst+noodles. Rondom dat vermaledijde Kaosan kan je op vele plekken voor 99 bt (slecht) of 140/150 (veel beter) een buffet bezoeken, ook al slaap je niet in dat HTL
Koffie hoef je echt geen zorgen over te maken. Bij elke PTT zit een Amazon met een goede kop koffie. :worshippy:

Hebben ze ook een beetje gezonde hap sochtends :P ?

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Ontbijt in thailand?

#35 Bericht door brake034 » zondag 14 juni 2015, 13:33

Voor een gezond ontbijt kun je in Thailand naar de ochtend markt gaan, elke dorpje heeft zo een markt.
Daar is het hele jaar door een grote variëteit aan fruit te koop, het gezondste ontbijt wat je je maar kunt bedenken.
Kan geen Amazon of 7/11 tegenop!
Marcel

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Ontbijt in thailand?

#36 Bericht door RuudThai » zondag 14 juni 2015, 17:50

Brake034, fruit is natuurlijk hartstikke goed maar voor mij niet als ontbijt, veel te licht. Fruit bestaat voornamelijk uit water (95-99 %) en is verder wat vezelrijk, maar als ik dat zou nemen dan heb ik een uur later alweer trek want het vult maar kort.
Ik neem zelf 's morgens meestal 2 volkoren boterhammetjes of croissantjes met kaas, of 1 met kaas en 1 met jam/honing. Of een gekookt eitje. Of ik neem yoghurt met muesli, ook lekker. Dat legt tenminste een bodempje.
Warm eten als soep, noedels, rijst en zo wat de Thai nog meer eten in de morgen krijg ik niet door m'n strot, evenals vleesbeleg. Dat laatste is voor de lunch, ook op 2 boterhammen. :thumbsup:

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Ontbijt in thailand?

#37 Bericht door vleespet » zondag 14 juni 2015, 18:57

Afbeelding

Elke morgen vers van de buurvrouw met een cappuchino erbij!
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Ontbijt in thailand?

#38 Bericht door RuudThai » zondag 14 juni 2015, 19:15

Ja, patonco's neem ik ook wel eens als ontbijt als dat zo uitkomt en ik langs een verkoopstalletje rij wanneer ik mijn zoon naar school heb gebracht. Soms doe ik er wat honing op, ook lekker!

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Ontbijt in thailand?

#39 Bericht door v@go » zondag 14 juni 2015, 23:32

Afbeelding
Heerlijk met soja melk en "vulling" zie op de foto.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Re: Ontbijt in thailand?

#40 Bericht door max » maandag 15 juni 2015, 14:03

vleespet schreef:Afbeelding

Elke morgen vers van de buurvrouw met een cappuchino erbij!
Mijn vrouw maakt ze regelmatig in Nederland van zo'n blik croissantdeeg van de Aldi welke zij dan frituurt. Ze eet het dan met gecondenseerde melk van Friesche Vlag.

Max
Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Ontbijt in thailand?

#41 Bericht door driver » maandag 15 juni 2015, 15:57

Sukanya ziet het nu ook en zegt: Lekkerrrr.
Ze wil ze wel proberen te maken maar zowel haar als mijn kookkunsten staan op nivoo...koken leren deel 1 ;)

Kan iemand hier misschien beschrijven hoe deze te maken en waarmee ?
Ze is inmiddels, lees NU aan het googelen en op you tube aan het kijken ha,ha.

gr driver

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Ontbijt in thailand?

#42 Bericht door dutch » maandag 15 juni 2015, 16:03

driver schreef:Sukanya ziet het nu ook en zegt: Lekkerrrr.
Ze wil ze wel proberen te maken maar zowel haar als mijn kookkunsten staan op nivoo...koken leren deel 1 ;)

Kan iemand hier misschien beschrijven hoe deze te maken en waarmee ?
Ze is inmiddels, lees NU aan het googelen en op you tube aan het kijken ha,ha.

gr driver
Helaas is op de straat verkoop vaak sprake van oude olie en een vetteprak.
Soms ook olie niet heet genoeg.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Ontbijt in thailand?

#43 Bericht door ron » maandag 15 juni 2015, 16:11

Jeab zegt dat patango-mix hier in de Toko te koop is,en het zelf ook meerder malen hier heeft gemaakt.
Ze is even het merk kwijt,maar zal morgen wel even kijken in de Toko,aangezien we dan toch de speciale spullen voor Jeab gaan kopen.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Ontbijt in thailand?

#44 Bericht door ron » maandag 15 juni 2015, 16:23

Kan het even niet zo snel vinden tussen de vele produkten............

http://www.thaithaishop.nl/meel--and--g ... cten/p-1a/
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Ontbijt in thailand?

#45 Bericht door serpay » maandag 15 juni 2015, 16:37

bij deze driver.Afbeelding
anders kom maar aan dan zal dao het voordoen en ja zelfs met koken deel 1 gaat dat lukken :D
Alfisti rebeli

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”