Ontbijt in thailand?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
casper26
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: woensdag 13 mei 2015, 16:27

Ontbijt in thailand?

#1 Bericht door casper26 » woensdag 03 juni 2015, 16:30

Nu vroeg ik me af, kan er nergens echt wat over vinden.

Wat voor ontbijt kan je verwachten op kopen in thailand?
Meeste hotels hebben geen ontbijt, en als je dan vroeg weg moet wil je graag wat kopen de avond van te voren (heb wel vaak eigen koelkastje)
maar waar ontbijten ze nou mee in thailand?

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Ontbijt in thailand?

#2 Bericht door serpay » woensdag 03 juni 2015, 16:44

Ontbijt in thailand is soep met groente en noedels.
Of je neemt bij de straatventer een bakje rijst met kip of varkensvlees of soms ook beef.
Meestal vanaf 06.00 uur verkrijgbaar.
Als je nog vroeger bent is de lokale markt de uitkomst deze zijn meestal om 04.00 al open.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10297
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Ontbijt in thailand?

#3 Bericht door RuudThai » woensdag 03 juni 2015, 17:18

"Meeste hotels hebben geen ontbijt" schrijf je. Ik waag dat te betwijfelen, in de hotels waar ik heb verbleven was altijd wel een ontbijt. Nou kwam ik nooit in eenvoudige guesthouses, dus ik weet niet hoe het daar is, maar ik zat ook nooit in 5-sterren hotels.
Bij veel hotels kun je kiezen tussen een Thais ontbijt of een continental breakfast. Thais ontbijt is zoals Serpay al vermeldde, continental breakfast is meestal 2 geroosterde sneetjes brood met jam of een gebakken eitje en koffie of thee.
Je hebt ook meer uitgebreide ontbijtbuffetten met worstjes, gebakken bacon, fruit, jus d'orange enz.

Maar als je inderdaad in een hotel terechtkomt zonder ontbijt en je wilt geen Thais ontbijt dan ga je vanuit je hotel naar een 7-eleven en daar kun je tosti's uitzoeken in diverse smaken die ze daar gelijk voor je warmen. Of hamburgers, bapao en andere snacks. En om te drinken diverse soorten hete koffie of ijskoffie, ijsthee en in de koelschappen melk, yoghurt enz.

Genoeg Westers eten of Thais eten, naar keuze!

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Ontbijt in thailand?

#4 Bericht door ron » woensdag 03 juni 2015, 18:08

Ontbijt wat ik graag nam in Pattaya.......... :thumbsup:

toch ben ik wel blij om voor Pattaya gekozen te hebben,al is alleen maar voor de keuze aan restaurants/eethuisjes.
Via een vriend in Pattaya,ben ik bij een Duits eethuisje terecht gekomen,waar je een heerlijk ontbijt met echte duitse koffie,broodjes(uit eigen bakkerij) ham,salami,kaas en eigengemaakte jam voor een slordige 145thb kan bekomen.
Alle produkten zijn vers,en een nette bediening.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook Jeab vindt een Europees ontbijtje op z,n tijd wel lekker.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook het week-menu is aan te bevelen.
Veel voor weinig lijkt hier het motto,en de kwaliteit is ongekend goed en zeker heel lekker......

Afbeelding

Zie: viewtopic.php?f=24&t=821660&hilit=vanda ... d&start=90
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7567
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Ontbijt in thailand?

#5 Bericht door driver » woensdag 03 juni 2015, 18:28

Zo,n ontbijtje is niet verkeerd als je daar woont al zou het bijv. een paar keer per week oid zijn.

gr driver

hanshu

Re: Ontbijt in thailand?

#6 Bericht door hanshu » woensdag 03 juni 2015, 18:28

Het lijkt er een beetje op of Casper het wiel opnieuw aan het uitvinden is...
Kom gewoon naar Thailand en laat je verrassen...wat maakt het uit wat voor bekleding er zit op de stoel voor je in het vliegtuig....
Ik heb nog nooit honger geleden in thailand....en als je dat doet dan ligt dat aan jezelf.
Beetje onbevangen een vakantie in gaan en over je heen laten komen.....dat maakt Thailand zo leuk.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Ontbijt in thailand?

#7 Bericht door Jeanette » woensdag 03 juni 2015, 20:17

casper26 schreef:Nu vroeg ik me af, kan er nergens echt wat over vinden.

Wat voor ontbijt kan je verwachten op kopen in thailand?
Meeste hotels hebben geen ontbijt, en als je dan vroeg weg moet wil je graag wat kopen de avond van te voren (heb wel vaak eigen koelkastje)
maar waar ontbijten ze nou mee in thailand?
In Nice Beach hotel eens een Russische dame bespioneerd.

Ze at;
Het Russische ontbijt.
8 worstjes
3 eieren
6 plakken vleeswaar
1 schaaltje rijst
1 schaaltje curry
1 schaaltje ?
Koffie en orange

We hebben vol verbazing gekeken, zoveel voor een klein meisje?
Hi hi hi

O en nog 6 boterhammen 2 schaaltjes rauwkost. :mrgreen: Maar ze gooide niks weg en met die roebel.... Ze eet w.s. de hele dag niet meer.

Afbeelding

:idea:

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Ontbijt in thailand?

#8 Bericht door Gardensafari » woensdag 03 juni 2015, 20:44

De laatste keer in Thailand in Pattaya overnacht in een eenvoudig, maar goed hotel met ontbijtbuffet:
Continental (Frans) koffie, croissants (lekker ook nog) en jam.
English: eieren, spek, kaas (niet lekker) en worstjes.
Thais: rijst, kip, varken, beef, noedelsoep.
Indiaas: geen idee wat het was, maar best lekker.

Ook ik denk dat de meeste hotels wel degelijk een ontbijt hebben, de kleine guesthouses misschien niet.
Hoewel ik altijd geweest ben in een guesthouse met ontbijt, vaak een mix van Thai met brood en jam en eieren en soms worstjes.
Trouwens, in Thailand geen eten kunnen vinden als je wel geld heb is een Kunst en wel met een drievoudig grote K.
Soms tussen 2 en 4 uur 's nachts moet je 6 minuten zoeken, maar verder...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

hanshu

Re: Ontbijt in thailand?

#9 Bericht door hanshu » woensdag 03 juni 2015, 20:58

Gardensafari schreef:De laatste keer in Thailand in Pattaya overnacht in een eenvoudig, maar goed hotel met ontbijtbuffet:
Continental (Frans) koffie, croissants (lekker ook nog) en jam.
English: eieren, spek, kaas (niet lekker) en worstjes.
Thais: rijst, kip, varken, beef, noedelsoep.
Indiaas: geen idee wat het was, maar best lekker.

Ook ik denk dat de meeste hotels wel degelijk een ontbijt hebben, de kleine guesthouses misschien niet.
Hoewel ik altijd geweest ben in een guesthouse met ontbijt, vaak een mix van Thai met brood en jam en eieren en soms worstjes.
Trouwens, in Thailand geen eten kunnen vinden als je wel geld heb is een Kunst en wel met een drievoudig grote K.
Soms tussen 2 en 4 uur 's nachts moet je 6 minuten zoeken, maar verder...
Zorg jij nooit voor roomservice, Garden?

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Ontbijt in thailand?

#10 Bericht door Farang Baa » woensdag 03 juni 2015, 21:56

Voor mij hoeft het ontbijt niet per se inclusief te zijn. Je kunt de hele dag door goed en goedkoop eten halen en dat overal in Thailand, ook buiten de toeristische gebieden, hoewel de keuze soms tegenvalt. Ik herinner mij een restaurantje in Phang-nga (stad) waar slechts één gerecht op het menu stond: noedelsoep met varkensvlees. De (Thaise) gasten waren er blijkbaar gek op want het zat stampvol.

Ik heb het niet zo op Europese ontbijtjes en zal in LOS altijd voor een Thais ontbijt kiezen. In Pattaya heb ik het beste ontbijt gehad, in het Flipper Lodge Hotel (Soi 8). Een zeer uitgebreid buffet, Thais en continentaal, met vers bereide eieren (spiegelei, roerei, omelet) en heerlijke Thaise gerechten. Helaas was ik door verschillende omstandigheden vaak te laat in het restaurant om er nog van te kunnen genieten en ontbeet/lunchte ik noodgedwongen vaak elders, bv. bij het Big C foodcourt aan Pattaya Klang. (Die groene curries... mmmmm [|) )

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Ontbijt in thailand?

#11 Bericht door Gardensafari » woensdag 03 juni 2015, 23:01

hanshu schreef:
Gardensafari schreef:De laatste keer in Thailand in Pattaya overnacht in een eenvoudig, maar goed hotel met ontbijtbuffet:
Continental (Frans) koffie, croissants (lekker ook nog) en jam.
English: eieren, spek, kaas (niet lekker) en worstjes.
Thais: rijst, kip, varken, beef, noedelsoep.
Indiaas: geen idee wat het was, maar best lekker.

Ook ik denk dat de meeste hotels wel degelijk een ontbijt hebben, de kleine guesthouses misschien niet.
Hoewel ik altijd geweest ben in een guesthouse met ontbijt, vaak een mix van Thai met brood en jam en eieren en soms worstjes.
Trouwens, in Thailand geen eten kunnen vinden als je wel geld heb is een Kunst en wel met een drievoudig grote K.
Soms tussen 2 en 4 uur 's nachts moet je 6 minuten zoeken, maar verder...
Zorg jij nooit voor roomservice, Garden?
Nee, mij veel te duur.
In Thailand valt overal zoveel te snaaien... Ik ben altijd enkele kilo's zwaarder na een Thaise vakantie.
Leo en lekker eten.
Mijn vrouw is een grootse kok, maar de rode curry van haat moeder...
Je betaalt een simsom, maar dan krijg je ook wat :worshippy:
En haar tante brengt altijd waterkrekels mee.
Ik eet me het schompes in die dingen.
Knapperig van buiten, zacht van binnen.
God, ik lijk wel de Vieze Man.

Herstel, want anders is iemand mij voor: ik ben de Vieze Man, alleen het gluren naar een videotape is aan mij niet besteed.
Dat soort lekkernijen kun je tegenwoordig gewoon downloaden, toch?
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

casper26
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: woensdag 13 mei 2015, 16:27

Re: Ontbijt in thailand?

#12 Bericht door casper26 » vrijdag 05 juni 2015, 16:46

ron schreef:Ontbijt wat ik graag nam in Pattaya.......... :thumbsup:

toch ben ik wel blij om voor Pattaya gekozen te hebben,al is alleen maar voor de keuze aan restaurants/eethuisjes.
Via een vriend in Pattaya,ben ik bij een Duits eethuisje terecht gekomen,waar je een heerlijk ontbijt met echte duitse koffie,broodjes(uit eigen bakkerij) ham,salami,kaas en eigengemaakte jam voor een slordige 145thb kan bekomen.
Alle produkten zijn vers,en een nette bediening.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook Jeab vindt een Europees ontbijtje op z,n tijd wel lekker.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook het week-menu is aan te bevelen.
Veel voor weinig lijkt hier het motto,en de kwaliteit is ongekend goed en zeker heel lekker......

Afbeelding

Zie: viewtopic.php?f=24&t=821660&hilit=vanda ... d&start=90
Zo dat ziet er inderdaad lekker uit!!!!!

Als ik op vakantie ben doe ik graag mee met de gewoontes van een land, Ben gewoon vast benieuwd wat ze daar ontbijten de thaise mensen zelf!!
Lust alleen geen soep haha... kan niet goed tegen warme dranken/soep...
Zijn er nog andere dingen waar de thai mee ontbijten?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ontbijt in thailand?

#13 Bericht door prajak » vrijdag 05 juni 2015, 16:57

Fruit. Overal vers en lekker, op iedere straathoek en markt te koop. Natuurlijke suikers doen minder kwaad dan fabriekssuikers. Kopje koffie of thee er bij of een gewoon watertje.

Je kunt op iedere straathoek voor 30 baht een Thaise nasi kopen of zoals gezegd een soeppie en je kunt ook gewoon een stokbroodje met niks halen en dat dopen in de koffie of in een westers cafeetje een ontbijtje bestaande uit 2 stukjes toast, wat boter, jam en een gebakken ei voor 70 tot 100 baht.

In iedere seven-eleven staat een warm-houd-ding met worstjes en met een soort English pie (pasteitje) met ananas er in of kip (of tonijn en ik krijg tonijn niet door mijn str... heen...) en dat is ook eetbaar. Pak een flesje jus met pulp uit de koelkast en je hebt een prima ontbijt. Enkele seven-elevens hebben ook broodjes ham/stopverfkaas.

De mogelijkheden zijn onbeperkt dus gebruik ze.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Ontbijt in thailand?

#14 Bericht door ron » vrijdag 05 juni 2015, 17:03

meestal de liflafjes van de vorige dag.........
Maar ook de ochtendverkopers met hun verijdbare stalletjes................
Lekker varkensvlees aan stokjes (moo-ping) van de BBQ,zijn zeker overal te verkrijgen in de ochtend,deegballetjes,ik noem het kleine oliebollen (lookching) idendito............mijn kinderen zijn er in ieder geval dol op......
Ach,je zal niet van de honger omkomen.

Fijne vakantie in ieder geval Casper!
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ontbijt in thailand?

#15 Bericht door Henk Korat » vrijdag 05 juni 2015, 17:12

Het leukste en ook wel lekker ontbijt dat ik in Thailand heb gehad was in Nong Khai. We hadden een klein hotel geboekt op een verkeerde plaats en wisten dat de prijs exclusief ontbijt was. We waren dus al aan het uitkijken naar een 7/11. De morgen pakten we onze koffers in, zeulden ze naar beneden, laden ze in de auto, toen de eigenaresse ons vroeg of we geen ontbijt wilden. Het was een verrassing. Ik weet zeker dat iemand wel die kleine koekenpannen kent. Wij hebben ze in ieder geval gekocht op de markt van Nong Khai. De eigenaresse zette ons twee van deze pannetjes gevuld met ei, kaas, ham, worstjes, tomaat en nog maar van die heerlijke dingen voor en we hebben genoten.

Dus, maak je geen zorgen om het ontbijt. Er is altijd wel wat te eten.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”