Eiland bij Bangkok

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

Eiland bij Bangkok

#1 Bericht door Inge » woensdag 03 juni 2015, 15:16

Voor onze laatste 5 dagen na onze trip naar Myanmar willen we relaxen op een plek niet te ver van Bangkok, liefst een eiland. Ko Samet en Ko chang zijn we al geweest. Nu is ons oog op Ko Larn , net onder Pattaya gevallen.

Iemand er al eens geweest, eventuele aanraders voor slaapplek? Gezellige plek, mag simpel, als het maar schoon is.

We landen uit Birma op DMK airport. Gaat er daarvandaan ook een bus rechtstreeks naar Pattaya? Kosten ong?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Eiland bij Bangkok

#2 Bericht door Farang Baa » woensdag 03 juni 2015, 22:04

Vanaf DMK is er een bus (A1 of A2) naar het Mo Chit-busstation. Deze kost 30 baht en je moet blijven zitten tot het eindpunt, dus er niet uit bij het BTS-station van Mo Chit.
Van daaruit kun je de bus naar Pattaya nemen.

Voor wat betreft Koh Larn raad ik jullie aan te overnachten in Pattaya en dagtrips naar Koh Larn te maken. Na een dag of twee heb je het daar wel gezien.
Het mooiste strand is in mijn ogen Samae Beach aan de westkant van het eiland. Voor 150 baht p.p. heb je een retourticket per ferry tot vlak bij het strand, waar je een overstap maakt in een kleinere, lage boot die je tot de blauwe kunststof pier brengt. Voorzichtig lopen! :mrgreen:

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

Re: Eiland bij Bangkok

#3 Bericht door Inge » vrijdag 05 juni 2015, 12:16

Bedankt voor je antwoord Farang Baa. We willen de eerste nacht in Pattaya blijven denk ik, boot redden we dan niet meer. Dan dag of 3 denk ik op Koh Larn, echt niks doen dus, en misschien de laatste nacht ook weer in Pattaya en nog wat in de buurt gaan bekijken. ( tempel en botanisch park ofzo? ) Nog een aanrader in Pattaya om te slapen?

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Eiland bij Bangkok

#4 Bericht door Farang Baa » vrijdag 05 juni 2015, 14:21

Als jullie met zijn tweeën zijn, dus zonder kinderen, dan kan ik het Flipper Lodge Hotel aanraden als je midden in de 'uitgaansactie' van Soi 8 (tussen Beach Road en Second Road) wilt zitten, met veel bars en vertier. Zwembad op het dak met een prachtig uitzicht over Pattaya City Bay.

Hun website is: http://www.flipperhotels.com/flipper_lodge/index.php/en en je betaalt in het laagseizoen 1530 baht voor een standaardkamer met uitgebreid ontbijtbuffet voor twee. Dit is nu de standaardprijs, maar het is mij gelukt om af te dingen naar 1360 baht p.n. voor mijn aankomende vijfdaagse verblijf in juli. Een mailtje naar het hotel sturen kan wonderen doen.

Wil je op een wat rustigere locatie zitten, dan is het kleine door een Engelsman en zijn Thaise vrouw gerunde Happy Guest House (http://www.happyguesthousepattaya.com/) een goede keuze. 700 Baht voor een standaard- en 800 baht voor een deluxe kamer.

Met beide hotels heb ik ervaring. Van de winter zat ik een maand in Happy en ik heb meerdere malen in het Flipper Lodge verbleven.
Let wel op dat het Flipper Lodge Hotel gericht is op 'sekstoeristen'. Leuk als je een alleenstaande man bent, maar wellicht minder geschikt voor een westers echtpaar. Tenzij het je niet kan schelen dat de bargirls in en uit lopen met hun clientele.

hanshu

Re: Eiland bij Bangkok

#5 Bericht door hanshu » vrijdag 05 juni 2015, 15:06

Vandaar de naam "flipper" wellicht, Farang Baa ?

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Eiland bij Bangkok

#6 Bericht door Farang Baa » vrijdag 05 juni 2015, 17:33

Ik weet niet wat je bedoelt, hanshu.

hanshu

Re: Eiland bij Bangkok

#7 Bericht door hanshu » vrijdag 05 juni 2015, 17:55

Farang Baa schreef:Ik weet niet wat je bedoelt, hanshu.
Ik geef je het voordeel van de twijfel... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Eiland bij Bangkok

#8 Bericht door Farang Baa » vrijdag 05 juni 2015, 18:15

Ik heb het even opgezocht en kan mij de dubbele bodem voorstellen. Op mijn hotelkamer komt echter geen andere kerel. :mrgreen:

peter westerbaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 09 augustus 2013, 11:24

Re: Eiland bij Bangkok

#9 Bericht door peter westerbaan » woensdag 17 juni 2015, 09:23

Ko larn is duur en erg "gerussificeerd"als je begrijpt wat ik bedoel. Denk eens aan Ko Si Chang (dus niet Ko Chang), ligt nog wat dichter bij dan Ko Larn. Neem bus vanaf Mo Chit, dan de boot vanaf Siracha. Is heerlijk rustig bounty eiland.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Eiland bij Bangkok

#10 Bericht door pong » donderdag 18 juni 2015, 13:32

FBaa is NIET op de hoogte: de A1-die het vaakst rijdt, eindigt gewoon naast BTs Mochit en er gaat GEEN A- bus door naar Mochit bus. de A2 rijdt ca elk half uur en rijdt nog door naar Vict. Monument, vanwaaraf op zo'n 3 plekken minibusjes (vans-veel houden er niet van en als je die lange NLer bent zeker niet) naar PTY rijden , zelfs tot in die plek (want grote bussen mogen dat niet). Ko Larn is typich een klein eiland waar de tiepiese PTY-toerist zijn gehuurde dame van de dag naartoe neemt voor wat jolijt-ik weet niet of er wel een hotel is, maar ook als ja, je bent over de nacht vrijwel op een onbewoond, maar sterk vervuild eiland.
oh-wat is er nou toch zo bijzonder aan een eiland? anders doe je toch en boottocht naar een stuk kust verderop? heb je hetzelfde idee.

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Eiland bij Bangkok

#11 Bericht door Farang Baa » donderdag 18 juni 2015, 14:23

Er rijdt wel degelijk een bus van DMK naar het busstation bij Mochit.
Of dit nu A1 of A2 is weet ik niet, maar ik heb de bus al vele keren genomen. Het klopt dat bijna iedereen uitstapt bij BTS Mochit, maar je kunt gewoon blijven zitten tot het busstation!!

En er rijden van alle drie de grote busterminals in Bangkok bussen naar Pattaya en v.v.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”