AOW-leeftijd versneld omhoog.

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

AOW-leeftijd versneld omhoog.

#1 Bericht door prajak » dinsdag 02 juni 2015, 16:20

http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2015 ... ingsnieuws

Nou, ik zal maar geen commentaar geven. Ik heb al AOW dus gemakkelijk praten.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: AOW-leeftijd versneld omhoog.

#2 Bericht door serpay » dinsdag 02 juni 2015, 18:08

was bekend maar het laatste geschreven is het vuile spelletje van den haag.

De AOW-leeftijd wordt nu vanaf 2016 in stappen van 3 maanden verhoogd en vanaf 2018 in stappen van 4 maanden. Vanaf 2022 wordt de AOW-leeftijd gekoppeld aan de levensverwachting. De verhoging vindt plaats volgens onderstaand tijdspad

kijk dat wordt de nekslag voor de nu begin 50 ers.....
Alfisti rebeli

hanshu

Re: AOW-leeftijd versneld omhoog.

#3 Bericht door hanshu » dinsdag 02 juni 2015, 18:25

Gauw naar Griekenland verhuizen.... :roll:

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: AOW-leeftijd versneld omhoog.

#4 Bericht door Henk Korat » dinsdag 02 juni 2015, 18:30

Mai pen rai. We leven allemaal langer en moeten soms daarvoor betalen. Er wordt steeds meer gegeten uit onze ruif.
Laatst gewijzigd door Henk Korat op dinsdag 02 juni 2015, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

hanshu

Re: AOW-leeftijd versneld omhoog.

#5 Bericht door hanshu » dinsdag 02 juni 2015, 18:32

Henk Korat schreef:May pen rai. We leven allemaal langer en moeten soms daarvoor betalen. Er wordt steeds meer gegeten uit onze ruif.
Hoho Henk...spreek voor jezelf....dat gaat niet voor iedereen op.. :roll:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: AOW-leeftijd versneld omhoog.

#6 Bericht door RuudThai » dinsdag 02 juni 2015, 18:32

hanshu schreef:Gauw naar Griekenland verhuizen.... :roll:
Denk toch maar niet, die moeten hun pensioenleeftijd in één ruk naar 67 verhogen van de trojka :shock:

hanshu

Re: AOW-leeftijd versneld omhoog.

#7 Bericht door hanshu » dinsdag 02 juni 2015, 18:33

RuudThai schreef:
hanshu schreef:Gauw naar Griekenland verhuizen.... :roll:
Denk toch maar niet, die moeten hun pensioenleeftijd in één ruk naar 67 verhogen van de trojka :shock:
Dream on Ruud..

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: AOW-leeftijd versneld omhoog.

#8 Bericht door printen44 » dinsdag 02 juni 2015, 19:29

Hier, vers van de pers, vandaag gepubliceerd, een overzicht van verschillende landen in Europa wat pensioenen betreft.

http://www.nu.nl/schuldencrisis/2629564 ... t-lui.html

De troika eist wel dat de officiele pensioenleeftijd in Griekenland opgetrokken moet worden., Dat moet in fases gebeuren. Dat is een van de hervormingen die de troika eist.

Opvallend is dat de gemiddelde pensioenleeftijd in Nederland 65 jaar is, maar dat men gemiddeld op 62.1 jaar met pensioen gaat. De Grieken is de officiele pensioenleeftijd 57 jaar, maar de Grieken gaan gemiddeld met 61.9 jaar met pensioen. Dus maar een paar maanden eerder als de Nederlanders. Uiteindelijk moet ook in Griekenland de officiele pensioenleeftijd naar 67 jaar gaan. In Nederland wordt dat in 2021 bereikt.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: AOW-leeftijd versneld omhoog.

#9 Bericht door serpay » dinsdag 02 juni 2015, 20:18

Henk Korat schreef:Mai pen rai. We leven allemaal langer en moeten soms daarvoor betalen. Er wordt steeds meer gegeten uit onze ruif.
makkelijk als je al met pensioen bent om te zeggen.
maar wanneer ik met pensioen mag in nu koffiedik kijken 68 of misschien wel 75 .
ja levensverwachting dus als je gezond blijft moet je door blijven werken tot je niet meer kunt!
ik zou ze graag in denhaag uitnodigen om een maand met mij mee te werken , kijken of ze dan ook het zelfde uit hun bek kramen.
maar denk dat ze eerst een paar weken vakantie nodig hebben om bij te komen van het werk :cheesy:
en niet te praten van de blaren op hun handen......
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: AOW-leeftijd versneld omhoog.

#10 Bericht door Gardensafari » dinsdag 02 juni 2015, 21:21

printen44 schreef:Hier, vers van de pers, vandaag gepubliceerd, een overzicht van verschillende landen in Europa wat pensioenen betreft.

http://www.nu.nl/schuldencrisis/2629564 ... t-lui.html

De troika eist wel dat de officiele pensioenleeftijd in Griekenland opgetrokken moet worden., Dat moet in fases gebeuren. Dat is een van de hervormingen die de troika eist.

Opvallend is dat de gemiddelde pensioenleeftijd in Nederland 65 jaar is, maar dat men gemiddeld op 62.1 jaar met pensioen gaat. De Grieken is de officiele pensioenleeftijd 57 jaar, maar de Grieken gaan gemiddeld met 61.9 jaar met pensioen. Dus maar een paar maanden eerder als de Nederlanders. Uiteindelijk moet ook in Griekenland de officiele pensioenleeftijd naar 67 jaar gaan. In Nederland wordt dat in 2021 bereikt.
Die Griekse cijfers komen waarschijnlijk van het Griekse CBS dat Griekenland de Euro in rotzooide.
Niets zo onbetrouwbaar als good old statistics, het is gelogen alsof het gedrukt is.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: AOW-leeftijd versneld omhoog.

#11 Bericht door prajak » woensdag 03 juni 2015, 00:16

We worden ouder dan toen de AOW werd ingevoerd dus dat die leeftijd omhoog gaat kan ik begrijpen. Ik heb wel gemakkelijk praten want heb de AOW al.

Men is veel te laat begonnen met deze actie; tig jaar geleden in 'het Lagerhuis' opperde Marcel van Dam dat al in een discussie met Flip de Kam: een maand per jaar omhoog en nu beginnen. En dat zijn beiden toch heren van 'rooie' komaf. Dan was de AOW-leeftijd heel geleidelijk naar 67 +8 gegaan op heden EN had iedereen zich er op kunnen voorbereiden.

Voorbereiden? Op ontslag en zzp-er worden kon je je niet voorbereiden. Een stratenmaker die er op 55 uit wordt geknikkerd omdat de knieën niet meer willen of de kapper die kapperseczeem krijgt is dan wel mooi gekl@@t.

Vroeger was het huis een spaarpot maar dat valt ook al jaren tegen. Verkassen naar een goedkoper land straks en de voorbeelden staan ergens op internet.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: AOW-leeftijd versneld omhoog.

#12 Bericht door yandre » woensdag 03 juni 2015, 02:14

nu we worden ouder klopt hoop ik ook
maar de cijfers hoeveel overlijden voor hun aow
zullen er ook velen zijn mischien dat de dames veel ouder worden
is de kwestie waar lig je de lat en waar gaat het geld in nederland
naar toe dit speelt ook een rol .
nu de ouderen in de verzorging wordt dik op bezuinigd en nu de aow
leeftijd.wat is het volgende denk soms wel eens kan ook op een andere
manier bezuinigd worden maar ja dat is politiek .
en heb je als kleine jongen weinig in te vertellen gebeurd gewoon
alles beloven en dan als een blad om draaien om maar politiek mee te kunnen doen
na 4 jaar stoppen en dan ze hebben al voor hun eigen gezorgd de meeste
en de arbeider ja u bent 60 ga maar soliciteren u moet nog 7 jaar een werk gever
ziet je komen ja speciale beroepen .
maar de meeste zijn versleten in de jaren van het werken in de zware beroepen.
maar dat interseert ze niet verkoop je huis maar of zo en dan een x jaar bijstand
voor je aow ontvangt dit is nederland 2015
en haal maar binnen mag maar als je een euro heb kan je er geen 5 uit geven mijn gedachte

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: AOW-leeftijd versneld omhoog.

#13 Bericht door printen44 » woensdag 03 juni 2015, 03:21

Gardensafari schreef:
printen44 schreef:Hier, vers van de pers, vandaag gepubliceerd, een overzicht van verschillende landen in Europa wat pensioenen betreft.

http://www.nu.nl/schuldencrisis/2629564 ... t-lui.html

De troika eist wel dat de officiele pensioenleeftijd in Griekenland opgetrokken moet worden., Dat moet in fases gebeuren. Dat is een van de hervormingen die de troika eist.

Opvallend is dat de gemiddelde pensioenleeftijd in Nederland 65 jaar is, maar dat men gemiddeld op 62.1 jaar met pensioen gaat. De Grieken is de officiele pensioenleeftijd 57 jaar, maar de Grieken gaan gemiddeld met 61.9 jaar met pensioen. Dus maar een paar maanden eerder als de Nederlanders. Uiteindelijk moet ook in Griekenland de officiele pensioenleeftijd naar 67 jaar gaan. In Nederland wordt dat in 2021 bereikt.
Die Griekse cijfers komen waarschijnlijk van het Griekse CBS dat Griekenland de Euro in rotzooide.
Niets zo onbetrouwbaar als good old statistics, het is gelogen alsof het gedrukt is.
Gardensafari, de cijfers komen van Eurofound: http://www.eurofound.europa.eu/observat ... ments-2010

Ja, als de cijfers niet aan je verwachtingen voldoet, dan zijn de cijfers niet goed. [$) [$)

hanshu

Re: AOW-leeftijd versneld omhoog.

#14 Bericht door hanshu » woensdag 03 juni 2015, 06:10

Gekoppeld aan levensverwachting? Mijn levensverwachting was 59 jaar volgens de statistieken en dat was ik vorig jaar.
Mag ik nu eerder met de AOW? :angel:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: AOW-leeftijd versneld omhoog.

#15 Bericht door prajak » woensdag 03 juni 2015, 07:31

Een kabinet met VVD zal niet snel aan de onderhandelingsvrijheid van partijen komen. De vrijheid eerder met pensioen te gaan, zoals ik die had onder het collectief contract, zal de VVD echt niet aantasten.

Maar kan er een kabinet komen dat wel de vrijheid gaat ontzeggen vervroegde pensionering te nemen als er geen sprake is van invaliditeit of ziekte?

Want dan wordt AOW-leeftijd OOK pensioenleeftijd en als je dan wilt stoppen heb je een flinke pot geld nodig. Ik liet mijn pensioen gewoon eerder ingaan (en had er een lijfrente tot 65 bij).

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”