Hoe boek je binnenlandse vluchten?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
casper26
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: woensdag 13 mei 2015, 16:27

Hoe boek je binnenlandse vluchten?

#1 Bericht door casper26 » maandag 25 mei 2015, 16:41

Ik vroeg me af, hoe boek je binnenlandse vluchten in thailand?
en kan je dat nog kort van te voren boeken?
Ga volgende maand naar thailand maar met een beetje open programma, maar ik wil wel het vliegtuig (richting einde van mn trip) van phuket naar bankkok pakken..
en halferwege van chiang mai naar phuket..

Hoelang van te voren en hoe kan ik dat het beste boeken? Als ik van t voren nog niet exact weet op welke dagen....

Manos
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 217
Lid geworden op: dinsdag 05 juli 2005, 11:55

Re: Hoe boek je binnenlandse vluchten?

#2 Bericht door Manos » maandag 25 mei 2015, 16:44

Gewoon een reisbureeltje binnenstappen en vlucht boeken ,kan kort voor vlucht.
Let wel op als er een of andere feestdag is zit alles vol aangezien dan de Thai zelf even weg gaan.
mvg

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Hoe boek je binnenlandse vluchten?

#3 Bericht door prajak » maandag 25 mei 2015, 16:48

Hoe je boekt als je hier bent?

Loop een bookingoffice binnen en die herken je aan het woord dat ik net noemde en vaak hangen er logo's aan de muur en op de ramen van Thai Airways, Nok Air, Thai Airasia, Bangkok Air en Thai Smile. Anders weet jouw hotel of guesthouse wel een kantoor in de nabijheid.

Vol is vol geldt dan. Soms is de business niet vol (zoveel meer kost dat niet....) of is de business het eerst vol. Maar je kunt pech hebben en dan is het een paar dagen vol of moet je de eerste of laatste vlucht nemen.

Om die reden adviseer ik niet op de laatste dag van jouw vlucht naar NL in Bangkok aan te komen. Neem een dag in reserve en ga een dagje shoppen of zoek naar een fietstocht door de buitengebieden van Bangkok. Aan te bevelen!

Ik boek altijd een week vooruit. Dat is door ervaring.....

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Hoe boek je binnenlandse vluchten?

#4 Bericht door Henk Korat » maandag 25 mei 2015, 16:51

Via Internet, bij een reisbureautje of op de luchthaven. De eerste en de derde hebben mijn voorkeur.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

hanshu

Re: Hoe boek je binnenlandse vluchten?

#5 Bericht door hanshu » maandag 25 mei 2015, 17:00

De tickets voor de reis naar huis kun je toch gewoon thuis al boeken via internet?
Ik neem aan dat je weet wanneer en hoe laat je op Suvarna verwacht word.

Tussentijdse tickets kun je volgens bovenstaande manieren boeken.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Hoe boek je binnenlandse vluchten?

#6 Bericht door driver » maandag 25 mei 2015, 20:48

Vooraf via internet is vaak goedkoper merkte ik 2 jaar terug toen ik naar CR moest.
De prijzen varieerden ook aardig iedere keer merkte ik .
Boeken werdt wat lastiger voor me omdat ik uiteraard weer weinig snapte van dat Engels maar gelukkig was Brake34 toen nog in Nederland om me even te helpen met dingen invullen :thumbsup:

Terugvlucht heb ik ter plekke op het vliegveld in CR geboekt waar ik toen was met de inmiddels helaas overleden Raymond.
Dit koste ook meer dan via internet.


gr driver

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Hoe boek je binnenlandse vluchten?

#7 Bericht door brake034 » dinsdag 26 mei 2015, 04:57

Mijn ervaring is ook dat het via de website van de vliegmaatschappij vaak het makkelijkst en goedkoopst is.

Ik vlieg bijna altijd Chiang Rai naar Suvanabum en ben dus gebonden aan of Thai of Bangkok Air.
Dit vanwege aansluitende internationale vluchten.
BKK Air is echter "elke dag vertraging" Air geworden dus vlieg ik meestal Thai (wel het duurst).

Als je op Don Muang kunt vliegen dan heb je meer keuze en een stuk goedkoper.
Moet eerlijk zeggen dat ik de klantvriendelijkheid van Air Asia erg ver te zoeken vindt, met NOK heb ik geen ervaring.
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Hoe boek je binnenlandse vluchten?

#8 Bericht door prajak » dinsdag 26 mei 2015, 05:50

Casper26 kan de laatste vlucht nu al online boeken in NL of via een reisbureau. Maar als ie de datum van de andere nog niet weet dan ... :?:

casper26
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: woensdag 13 mei 2015, 16:27

Re: Hoe boek je binnenlandse vluchten?

#9 Bericht door casper26 » dinsdag 26 mei 2015, 10:05

Ik boek mn tickets nederland - bankkok en bankkok - nederland

uiteraard nu!, maar het gaat meer voor als ik daar ben...

Als ik in chiang mai zit bijvoorbeeld en dan naar phuket wil vliegen......

hoelang ik dan van te voren als ik daar ben, en hoe ik dan de ticket boek

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Hoe boek je binnenlandse vluchten?

#10 Bericht door Henk Korat » dinsdag 26 mei 2015, 10:11

Hier een site die je zou kunnen gebruiken.

http://www.kayak.com/flight-routes/Chia ... Phuket-HKT

Als je onzeker bent, boek je een paar dagen van te voren vie internet (wel credit card nodig), anders op de luchthaven.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Hoe boek je binnenlandse vluchten?

#11 Bericht door Farang Baa » dinsdag 26 mei 2015, 12:08

Ik boek mijn binnenlandse vluchten meestal ruim voor de vakantie zelf. Helaas gaat dat ten koste van de flexibiliteit ter plaatse, maar stel dat er een week zit tussen heen- en retourvlucht, dan kun je nog genoeg variëren op de plaats van bestemming. Blijf dan niet op één plek!

Twee dagen geleden nog een retour Bangkok (Don Mueang) - Udon Thani geboekt bij Thai Lion Air. Promoprijs: 785 baht. Ik kon dit niet laten lopen en heb goede ervaringen met de maatschappij.
Ik zal op het vliegveld UTH een auto huren en ben zo vrij om vijf dagen op eigen gelegenheid de Isaan te verkennen.
Overigens geldt zo'n promoprijs ook vaak al voor de vluchten binnen een dag of twee. Echter, de kans is groot dat die kaartjes weg zijn voor je het weet.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Hoe boek je binnenlandse vluchten?

#12 Bericht door pong » dinsdag 26 mei 2015, 13:08

Dat via www het beste/snelst/goedkoopst is zal niemand verbazen. Er zijn voor DOMESTIC in TH volop keus: Thai, Thaismile (=THai), NOK (prima, dochter van Thai) THAILION (beperkt net, Indonesisch) BKK-air (duur, monopolie op sommige airports als Samui) en Air Asia (meestal goedkoopste). Allemaal apart, dus 1 verkoopt niet voor de ander. Reisburootjes wel voor meer-zij zullen er wat bovenopleggen als kosten. Je kan ook nog-heel Thai- gewoon bellen/facebookken met sommige en alvast REServeren en dan daarna cash betalen bij een 7-daarvoor krijg je dan en code of beter nog via mail een print met barcode-zoals ook elke Thai zijn gas/licht/water betaalt. Voor NOK kan je dito bij 1 bank betalen op de ATM.
AA heeft ook wat kleine kantoortjes in sommige hele grote tesco en in de toeristenbuurten van de grtoe plaatsen-staan allemaal ook op hun site.

casper26
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: woensdag 13 mei 2015, 16:27

Re: Hoe boek je binnenlandse vluchten?

#13 Bericht door casper26 » dinsdag 26 mei 2015, 16:29

Henk Korat schreef:Hier een site die je zou kunnen gebruiken.

http://www.kayak.com/flight-routes/Chia ... Phuket-HKT

Als je onzeker bent, boek je een paar dagen van te voren vie internet (wel credit card nodig), anders op de luchthaven.

Ok thanks voor de tips!!!

ZOu ik ook bijvoorbeeld als ik, stel tis maandag.... en ik weet dat ik woensdag (ja ik hou wel van n flexibel reisschema) dat ik dan van chiang mai naar phuket wil vliegen..
zou ik dan via mijn hotel ofzo dan kunnen regelen die vliegtickets? Of heb ik dan grote kans dat ik het dan niet meer kan kopen

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Hoe boek je binnenlandse vluchten?

#14 Bericht door prajak » dinsdag 26 mei 2015, 16:36

Casper, dat kan niemand je vertellen. Vol=vol.

Dus je kunt nu de afweging maken: je vastleggen op een datum, of straks de vlucht misschien niet kunnen boeken. Nou, dan zou ik voor optie 1 kiezen.

euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: maandag 12 september 2011, 04:31

Re: Hoe boek je binnenlandse vluchten?

#15 Bericht door euromonkey » woensdag 27 mei 2015, 04:30

kans dat al die vluchten vol zitten is erg klein.( meer dan 10 vluchten per dag)
Maar de mooie tijden zijn mischien wel weg, dus dat betekent vroeg op of savonds pas aankomen.
Ik zou voor fexibel gaan en heb zelf nog nooit langer dan een paar dagen van te voren geboekt.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”