Trein Bangkok - Surat Thani

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Yolanda
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 12 mei 2015, 10:52

Trein Bangkok - Surat Thani

#1 Bericht door Yolanda » dinsdag 19 mei 2015, 13:15

Wie kan mij vertellen of ik het kan gokken om trein ( met slaapplaats) te boeken op dag zelf?
Of kan ik een thaise travelagent vanuit nederland vertrouwen en risico niet nemen en hier ticket boeken?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Trein Bangkok - Surat Thani

#2 Bericht door prajak » dinsdag 19 mei 2015, 15:17

Ja, dat kan. Maar de kans dat je 'neen' krijgt is groter dan een 'ja'.

Maar waarom een slaaptrein?

De ochtendtrein doet het in minder dan 10 uur. De namiddagtreinen komen aan om 01 02 03 uur en dan slaap je toch niet rustig. De nachttrein naar het zuiden zit geheid vol.

Ik zou de ochtendtrein pakken. Zie je ook wat van de omgeving.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Trein Bangkok - Surat Thani

#3 Bericht door printen44 » dinsdag 19 mei 2015, 17:24

Of pak het vliegtuig naar Ko Samui. Kom je aan op het mooiste vliegveld van de wereld. Althans, dat is mijn mening. Maar de vliegtickets zijn aan de dure kant, vanwege dat Bangkok Airways eigenaar is van dat vliegveld en een redelijke monopolie heeft op die lijn naar Ko Samui.

hanshu

Re: Trein Bangkok - Surat Thani

#4 Bericht door hanshu » dinsdag 19 mei 2015, 17:27

Ben het (voor het eerst,dat wel) eens met Printen..grappig vliegveld,open lucht.
Ga lekker vliegen...kan ook naar Surat thani en dan de ferry...scheelt een stuk in de kosten maar wel stuk langer onderweg.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Trein Bangkok - Surat Thani

#5 Bericht door torkom » dinsdag 19 mei 2015, 17:34

hanshu schreef:Ben het (voor het eerst,dat wel) eens met Printen..grappig vliegveld,open lucht.
Ga lekker vliegen...kan ook naar Surat thani en dan de ferry...scheelt een stuk in de kosten maar wel stuk langer onderweg.

Grappig, ik ook...gevlogen van utapao naar koh Samui en terug naar Bangkok allebei iets van rond de 4500 bath maar het is inderdaad het mooiste vliegveld dat ik ken.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

hanshu

Re: Trein Bangkok - Surat Thani

#6 Bericht door hanshu » dinsdag 19 mei 2015, 18:37

Klopt...4500 baht zo ongeveer..heb het vaak gevlogen vanaf bkk en pattaya...als je alleen bent is het nog wel te overzien maar met de familie erbij is het 3 maal 9000 heen en weer of 3 maal 2000 naar Surat thani en een stukje op de boot.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Trein Bangkok - Surat Thani

#7 Bericht door elst99 » woensdag 20 mei 2015, 08:48

Er zijn ook VIP bussen die je bij de pier afzetten en waar de overtocht bij in het ticket zit.
Met de trein heb je alsnog transfer nodig naar de pier en is nog best een aantal kilometers van het station.
Zijn in Bangkok bij reisbureaus te boeken.' Lomprayan' ik weet de naam niet precies meer, maar zijn slaapbussen.
Misschien iemand op het forum, die de naam weet?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Trein Bangkok - Surat Thani

#8 Bericht door torkom » woensdag 20 mei 2015, 09:01

elst99 schreef:Er zijn ook VIP bussen die je bij de pier afzetten en waar de overtocht bij in het ticket zit.
Met de trein heb je alsnog transfer nodig naar de pier en is nog best een aantal kilometers van het station.
Zijn in Bangkok bij reisbureaus te boeken.' Lomprayan' ik weet de naam niet precies meer, maar zijn slaapbussen.
Misschien iemand op het forum, die de naam weet?

Het scheelt niet veel : Lomprayah
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”