keuze eilanden regenseizoen HELP!

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Dennis-Derrik
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: vrijdag 03 april 2015, 16:05

keuze eilanden regenseizoen HELP!

#1 Bericht door Dennis-Derrik » zondag 17 mei 2015, 22:28

Beste leden,

Wij vertrekken 15 juni naar Thailand..We hebben er ongelofelijk veel zin in. Alleen twijfelen we ontzettend over de eilanden die we willen bezoeken.
Mijn voorkeur gaat uit naar Krabi en de eilandjes er omheen bijv Koh Phiphi en Koh Lanta. Vanuit daar lijkt ons een uitstap naar Khao Sok ook super gaaf! Maar is dit verstandig met het weer? Is het de gok waard?

Als het bij voorbaat al geen goede keuze is kunnen we dan beter naar Koh Samui gaan en vanuit daar nog even naar Koh Tao?

Natuurlijk is het weer onvoorspelbaar (net als in NL) maar als het gewoon echt geen goede keuze is dan moeten we misschien toch maar optie 2 kiezen. We lezen namelijk dat de weersomstandigheden op Samui en Toa beter zijn in juni/juli.

We hopen dat jullie ons wat nuttige tips/info kunnen geven.

Groetjes Dennis & Derrik

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: keuze eilanden regenseizoen HELP!

#2 Bericht door stevenl » maandag 18 mei 2015, 04:30

Dennis-Derrik schreef:Beste leden,

Wij vertrekken 15 juni naar Thailand..We hebben er ongelofelijk veel zin in. Alleen twijfelen we ontzettend over de eilanden die we willen bezoeken.
Mijn voorkeur gaat uit naar Krabi en de eilandjes er omheen bijv Koh Phiphi en Koh Lanta. Vanuit daar lijkt ons een uitstap naar Khao Sok ook super gaaf! Maar is dit verstandig met het weer? Is het de gok waard?

Als het bij voorbaat al geen goede keuze is kunnen we dan beter naar Koh Samui gaan en vanuit daar nog even naar Koh Tao?

Natuurlijk is het weer onvoorspelbaar (net als in NL) maar als het gewoon echt geen goede keuze is dan moeten we misschien toch maar optie 2 kiezen. We lezen namelijk dat de weersomstandigheden op Samui en Toa beter zijn in juni/juli.

We hopen dat jullie ons wat nuttige tips/info kunnen geven.

Groetjes Dennis & Derrik
Het weer is hier veel onvoorspelbaarder dan in Nederland, en bovendien erg plaatselijk. Het kan hier regenen terwijl het 2 km verderop droog is.

Dat gezegd hebbende: als er een stormfront in Zuid Thailand hangt regent het overal, Andaman kust misschien wat meer dan Golf eilanden in de periode dat jullie hier zijn, maar het verschil en de gevolgen voor een vakantie zijn veel, veel kleiner dan de meeste mensen denken en dan je op grond van statstieken zou kunnen concluderen. 30 mm regen bijvoorbeeld op een dag is het dubbele van 15 mm, maar als beide in ongeveer een uur vallen maakt het practisch gezien heel weinig verschil.

hutspot
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 147
Lid geworden op: zaterdag 17 december 2011, 07:17

Re: keuze eilanden regenseizoen HELP!

#3 Bericht door hutspot » maandag 18 mei 2015, 04:34

je kan gewoon 'weather and climate koh ...' intikken in google en dan kan je vergelijken
Serieuze :D expats zoals ik hebben die informatie in de kop zitten en Samui is het droogste
in die periode.
Krabi is mooier en groener (vraag jezelf af waarom :giggle: ) maar Samui is een leuk eiland
met Lamaai Beach als lekker down to earth. Je kan voor 20 euro vv per avond naar het drukkere
Chaweng en genieten van de restaurants...Braziliaans is leuk een keer te doen... als die zaak er nog is.

Als je indruk op je partner wil maken dan moet je 's-avonds op het strand dineren onder een prachtige
sterrenhemel, genot van een heerlijk vers diner en verlokkende drankjes en opgezweept door de vuurvreters
en jachtige muziekjes van de diverse locaties... Uitzakken achter uncle tom's waar een open lucht midnight soul
/underground house party wordt gehouden.... beetje kaboom-kaboom-kaboom muziek..

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: keuze eilanden regenseizoen HELP!

#4 Bericht door Jeanette » maandag 18 mei 2015, 08:51

hutspot schreef:
Als je indruk op je partner wil maken dan moet je 's-avonds op het strand dineren onder een prachtige
sterrenhemel, genot van een heerlijk vers diner en verlokkende drankjes en ....
Dat hadden wij op Koh Panang.
Iedere avond werden er leuke romantische koepeltjes van 4 bij 4 opgebouwd met een tafeltje en 2 stoelen in het midden.
Alleen jammer genoeg zakten de stoelen een eindje in het zand en de tafel niet. :D (mama, mag ik kleuren?) :mrgreen:

Na anderhalf uur wachten kwam het hoofd- en nagerecht en na een paar happen ook het voorgerecht.

Romantiek wil nog wel eens de mist in gaan in Thailand. :giggle3:

Maar over het weer in de zomermaanden weet ik niets, dan was Turkije altijd rendabeler om naar toe te gaan voor ons.

[|)

Dennis-Derrik
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: vrijdag 03 april 2015, 16:05

Re: keuze eilanden regenseizoen HELP!

#5 Bericht door Dennis-Derrik » maandag 18 mei 2015, 12:36

Bedankt voor jullie reacties!

Om dus te zeggen dat we per definitie niet naar Krabi gaan vanwege het weer is dus onzin?! Blijft altijd wel een gok..

Zijn er mensen die ons kunnen zeggen of Khao Sok en Khao Yai de moeite waard zijn? Dit lijkt ons namelijk ook super gaaf!

We horen graag van jullie!

asiantraveler
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 224
Lid geworden op: zaterdag 03 januari 2015, 11:58
Contacteer:

Re: keuze eilanden regenseizoen HELP!

#6 Bericht door asiantraveler » maandag 18 mei 2015, 13:25

Khao sok is zeker de moeite waard, koh lanta trouwens ook!

http://www.youtube.com/watch?v=qngtawbJzqM

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: keuze eilanden regenseizoen HELP!

#7 Bericht door Farang Baa » maandag 18 mei 2015, 20:53

Voor twee mannen (vrienden?) die samen reizen is Pattaya absoluut een bezoek waard. Wel je vrouw thuislaten!

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: keuze eilanden regenseizoen HELP!

#8 Bericht door Arietwee » maandag 18 mei 2015, 22:17

Khao Sok vind ik het mooiste park van thailand. Zeker heen gaan! Phi phi krabi hongislands, prachtig. En afsluiten op phuket. (Lanta zitten laten) De laatste vlucht met thaiair naar bangkok en dan snachts met china airlines naar amsterdam.

Dennis-Derrik
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: vrijdag 03 april 2015, 16:05

Re: keuze eilanden regenseizoen HELP!

#9 Bericht door Dennis-Derrik » maandag 18 mei 2015, 22:18

Hahaha ik ga met mijn vriendin op vakantie dus dat gaat um niet wOrden!

Ik las trouwens ergens dat de zee in juni/juli bij Koh Lanta dusdanig ruig kan zijn dat het gevaarlijk is om er te gaan zwemmen/snorkelen. Iemand die dit kan bevestigen? Wil namelijk heel graag een keer snorkelen!

En ik las dat Khao Yai moeilijk te bereiken is, en je er niet zomaar op excursie kan gaan...iemand die ook dit kan bevestigen of mij hier meer over kan vertellen?

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: keuze eilanden regenseizoen HELP!

#10 Bericht door Arietwee » dinsdag 19 mei 2015, 06:26

Vanaf phuket een snorkel dagtripje nemen naar koh raya. Glas helder water. En een echt wit strand. Mooier is er denk ik niet.

asiantraveler
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 224
Lid geworden op: zaterdag 03 januari 2015, 11:58
Contacteer:

Re: keuze eilanden regenseizoen HELP!

#11 Bericht door asiantraveler » dinsdag 19 mei 2015, 07:15

Of het mooier kan laat ik even in het midden, maar snorkelen of duiken op koh Lipe is fantastisch.

http://www.youtube.com/watch?v=lMh3cnbRyYk

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: keuze eilanden regenseizoen HELP!

#12 Bericht door afra » dinsdag 19 mei 2015, 07:58

Khao Yai is prima bereikbaar vanuit Bangkok.
Wij zijn er geweest met http://www.tontantravel.com Aanrader!

Khao Sok vonden we ook erg mooi. Slapen op het meer en in de boomhutten was een bijzondere ervaring.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: keuze eilanden regenseizoen HELP!

#13 Bericht door stevenl » dinsdag 19 mei 2015, 08:05

asiantraveler schreef:Of het mooier kan laat ik even in het midden, maar snorkelen of duiken op koh Lipe is fantastisch.

http://www.youtube.com/watch?v=lMh3cnbRyYk
Niet in juni.

hutspot
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 147
Lid geworden op: zaterdag 17 december 2011, 07:17

Re: keuze eilanden regenseizoen HELP!

#14 Bericht door hutspot » dinsdag 19 mei 2015, 08:18

Farang Baa schreef:Voor twee mannen (vrienden?) die samen reizen is Pattaya absoluut een bezoek waard. Wel je vrouw thuislaten!

als je een vuilnisbelt gelardeerd met betaald plezier een genoegen vindt tenminste... :lol:

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: keuze eilanden regenseizoen HELP!

#15 Bericht door Farang Baa » dinsdag 19 mei 2015, 09:53

hutspot schreef:
Farang Baa schreef:Voor twee mannen (vrienden?) die samen reizen is Pattaya absoluut een bezoek waard. Wel je vrouw thuislaten!

als je een vuilnisbelt gelardeerd met betaald plezier een genoegen vindt tenminste... :lol:
Heerlijk. Over vijf weken zit ik er weer. Altijd mijn eerste en laatste stop op vakantie in het LOS.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”